Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Ny sadel/ forskel på sædet
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 15:20

Jer har en sadel nu, som desværre er for bred i sædet til mig. Har prøvet min venindes, Continental equiflex, som har et meget smallere sæde og jeg sidder meget bedre. Vi kan ikke se på vores sadler hvilke modeller det er.

 

Er er der nogen der kan forklare de forskellige modellers sæde ( Reiner/ pleasure) ? Jeg har brug for en sadel med smalt sæde og korte fendere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 13:53

Bortset fra de forskellige modeller så er der også forskel på om det er en sadel med herre eller dame sæde. Damesædet er som regel 1-2" bredere end herresædet så det er en mulighed for at få den model du gerne vil have og samtidigt få et smallere sæde. Desværre er der rigtigt langt imellem sadler der er lavet med herresæde i DK.

 


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er en jungel.
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 18:26

Hejsa.

 

Jeg syns da helt sikkert du skal gå efter en equiflex sadel hvis du har det godt i sådan en.

Dog vil jeg ikke give Jens ret i at sadler specielt lavet til damer er breder. Det er faktisk lige omvendt, da damer jo har smaller mellem hofterne og korter ben end mænd.
Det er også derfor nogen mærker laver modeller der hedder "ladies" reiner osv.

 

Forskellen på et reining sæde og en wp/equtation sæde er nok mest hvor dybt du sider i sadlen.
Equatation sadlen bliver du ligesom bare sat i og så få du den rette opstilling til de langsomme dicipliner og du vil automatisk få trukket dine ben længer tilbage.

Hvor mod i en reining sadel er sædet lidt mere fladt med mulighed for at flytte din vægt/ben alt efter om du spinner, laver cirkler eller stops.

Jeg vil sige det sådan du kan godt ride wp i en reining sadel men ikke reine i en quatation sadel.

 


Jeg rider selv i en equiflex sadel af den model der hedder NRHA Classic PRO reiner(tidliger kendt som ladies reiner) og jeg shower i wp,hms og trail. Dog skal jeg være lidt mere opmærksom på at jeg ikke komme til at side med benene forlagt fremme men kommer til at side korrekt i min opstilling( vi er ud i de små ting nu). Personlig bryder jeg mig ikke om hvis sadlen låser mig for meget fast i en position.
Tidliger har jeg redet i en cutting sadel(elsker den sadel) men den var flad og hård som et brædt og jeg fik inten forærende med hensyn til opstilling. ;-)

Sari

 


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak.....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 18:58

Tak for svar. Jeg har tidligere redet i en cirkle y lady reiner. Wow jeg sad godt, men prisen var godt nok også derefter, hvilket det ikke skal være denne gang. Så måske jeg skal gå efter modeller der ligner lady reiner. Synes bare ikke der annonceres med den model, andet end man lige ved at eks din sadel sari, er samme type.

 

Jeg eg har jo korte ven, så det er super træls når fender er for lange, så bliver jeg nærmest låst.






Amor Vincit Omnia

Ab Imo Pecturore

Faber est suae quisque fortunae


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sari...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 22:29

... det har intet at gøre med hvor bred man er over bagen men hvor langt der er imellem hofteskålene.. Og der er kvinder altså noget bredere. Så den er altså god nok.

www.synergistsaddles.com/horse- saddles/saddles-for-women/


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jeg klar over..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2014 09:13

Jens, jeg er fuld ud klar over det ikke har noget at gøre med kvinders bagdel.

 

Det jeg er inde på er ja kvinders hofter er tit breder end mænds. Men vi har også noget breder lår og derfor laver man ladies reinerne med smaller talje i sædet så der er plads til den ekstra mange af os nu en gang er udtyrret med i forhold til hvad jer mænd er lige i det område.

 

Det samme gør sig gældene med længden af fender og tildels også hvordan de er placeret i forhold til den vinken man har på hoften hvor kvinder igen er skruget lidt anderledes sammen fra naturens side.. ;-)

Jeg vil ikke give dig ret i at de sadler vi ser her hjemme er lavet til kvinder( jo hvis du snaker dressur/spring sadler) det er lige modsat når der er tale om sadler der er taget hjem fra USA der er end på market. Der er det mere sjældent hvis du støder på en decideret "ladies" sadel.

Den sadel jeg selv rider i var oprindeligt en model der var lavet til kvinder, men mange mænd begyndet at ride i den fordi den var god at side i og man fik den rette støtte til reining derfor ændrede de navnet. ;-)

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider