Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Vokseværk
Forfatter: 
Dato:  06-01-2014 15:43

Vil lige hører om nogen af jer har erfaringer med vokseværk på jeres quarterplage :-)

Min 1½ års quarter hoppe står pt med et lidt hævet forknæ, især den nedeste del af knæet. Begge hendes forknæ "hænger" ikke sammen endnu og hun er vokset rigtig meget siden november - både i højden og bredden.

Dyrlægen siger det kan være en forstrækning af ledbåndet, men vil ikke udelukke at det er vokseværk. Hun er blevet røngentfotograferet og der var intet at se - heldigvis.

 


Rigtige kvinder er cowgirl`s

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2014 17:47

Nej, desværre ingen erfaring her.

Alle vores vi har haft og har, er vokset pænt og harmonisk hele vejen. Vi måtte dog give ekstra plage foder i perioden fra ca 16 mdr til 36 mdr, da der bare skete så meget i denne periode og de må ikke blive for ranglet her, som de mere almindelige racer er der i denne periode.

Godt der ikke var noget på røntgen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke på quarter plage
Forfatter: 
Dato:  09-01-2014 05:46

Jeg har haft andre plage med problemer med vokseværk, men ikke vores quarterplag.

 

Meget afhænger jo af foder om det er den ene eller anden race så skal de fodres optimalt og så er nogle racer svære at foder korrekt end andre.

 

hvad fodre du med lige pt? tænker at du nok skal fjerne så meget sukker og stivlse fra din plag hvis du har hævelser der kan relatere til vokseværk.

 

jette

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodre med.....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2014 10:24

 

 

Jeg fodre med Spillers og pr dag får hun følgende fordelt på 3 måltider:

 

1½ kg Spillers "Stud Cubs" (Der er der 17% stivelse i pr 20 kg sæk)

3 håndfulde Alfa-A Oil Lucerne.

1 kg gulerødder (Der er der lidt sukker i)

Samt al det hø, hun kan spise (det svinger ml 5 og 8 kg). Og det blir serveret i et "Slow food" hønet

 

Hun er fin i huld - og hun går med dækken.

Hver dag er hun på fold fra 07.30-16.00.

 

Jeg er meget opmærksom på stivelse/sukker i foder, idet jeg har haft en hest med forfangenhed og fandt derfor ud af hvad det betyder for en hest og sygdommen..... så det har jeg stor respekt for og jeg tror at man også skal begrænse det til "raske" heste også, smiler,

 


Rigtige kvinder er cowgirl`s

0
0
Svar på denne tråd
 
 raske.
Forfatter: 
Dato:  16-01-2014 17:02

Jeg kan godt forstå du har respekt for stivelse mv, men pas nu på du ikke kan tælle ribben. Det må man ikke på en qh på samme måde som dv. Slanker man for meget her, kan det give problemer i led osv. Men forstår godt du er obs.

Jeg vil dog mene, at det er meget lidt hø. Vores spiste 8-12 kg hø som 1 1/2 års og ikke noget med slowfeed her. De skulle bare have alt det de kunne orke at spise af hø og derpå supplerede vi med krybbefoder med vitt i. Vi fik fin hjælp fra can.agro Christina Krydder, der har været i usa ( kan ikke huske om det er 1 eller 2 år) og ved en masse om udvikling af ungheste, avl og ikke mindst qh hesten, hvilket desværre ikke ret mange fagfolk gør her hjemme endnu.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 slowfeed
Forfatter: 
Dato:  20-01-2014 10:11

Jeg sparer ikke på høet til hende og jeg sørger altid for at der er altid hø tilbage om morgen, så hun ikke har spist det hele i løbet af natten. Derfor skrev jeg 5 - 8 kg hø

Jeg har købt slowfeed hønet pga at det skulle være godt for hende, at skulle bruge mere tid på at tygge og det fremmer spytprodutionen. I naturen spiser de også små mundfulde, som de finder. De siges også, at det skulle forebygge evtuelle mavesår.

Jeg kan ikke se hende ribben, men mærke dem. Hende jeg har købt hende af, har avlet en del quarter og siger at hun ser godt ud i huldet.

Jeg har aldrig hørt om Christina Krydder, men vil prøve at google hende

 


Rigtige kvinder er cowgirl`s

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2014 23:09

Jeg har en Appaloosa plag på 1,5 år der på knap 3 måneder tog godt 10-11 cm på. Han fik et hævet forknæ, men om det var på grund af et spark eller fordi han vokser det ved jeg ikke. Det er vække nu, men der gik lige en måneds tid inden det var godt igen.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Skrivefejl? Ret mig gerne, jeg er nordmand.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider