Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Dresursadel
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 19:03

Overvejer at skaffe mig en dressursadel til min ene quarter, og vil høre om der er nogen der har erfaringer med hvilke mærker/ bomstr. Der liger godt på quartere, det drejer sig om en hest med fint sadel leje og den går til dagligt med en fuld quarter equiflex reiner. Jeg køber gerne brugt, og har et budget på ca 5000

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2013 20:23

en Bates Caprilli ku være en god løsning. Har selv en, som er ret ok. Min er af lidt ældre model, de nyere er med udskiftelige kopjern, så du kan ændre en del på bredden.

 

De har et system, med noget skum med meget luft om polstringen, så sadlen har mindre tilbøjelighed til at trykke og behøver ikke omstopning (dyrt).

 

Min har forlængede gjordstropper og er ret fed at sidde i, da den har meget smal talje og ikke vildt store knæpuder, så jeg kommer godt ned om hesten.

 

Jeg tror sagtens du kan få en brugt til under 5000.

 

Tror der er masser af brugte til salg, du kan jo prøve at google.

 

Ellers ved jeg ikke så meget om dressursadler, men har selv afprøvet forskellige, f.eks Hubertus og nogen som jeg ikke kan huske hvad hedder, som lå underligt, nærmest alt for højt på hestene, som også er Quarterheste.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur saddel
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 06:26

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt svært at finde en dressur saddel til mine quarter heste.

 

Jeg er endt op med min utrolig gamle og slidt dressursaddel fra jeg var helt ung. (den er selvfølgelige blevet stoppet om)

 

Jeg prøvede et hav af sadler, men de var næsten alle for smalle, så hesten lignede en toppet høne.

 

Jeg har så en bomløs saddel og så den gamle dressursaddel som jeg bruger i ny og næ.

 

den bomløse var et panik køb, da jeg ikke kunne finde en dressursaddel der passede, men jeg er egentlige godt tilfreds med den.

 

jette

 

 

 

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wintec
Forfatter: 
Dato:  21-01-2013 08:30

Hejsa.

 

Jeg har lige købt en Wintec 500 jump, spring sadel godt nok, til min quarter.

Og til min overreskelse så lå lige denne model super fint på min hest og endda med standart bom i, det er jo muligt at skifte bomme ud.

 

Så det kunne måske være en ide af undersøge om det kunne være noget.

Eller også som nævnt længer oppe Bates sadlerne, de er opbygget på samme måde med bom systemet men jo også noget dyre da det er læder sadler.

 

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider