Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Staldlejer og regler
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 11:11
ja det er måske ikke så westernorienteret men nu spør jeg alligevel her, da der er her jeg mest holder til :)
Findes der mon nogle uofficelle ell. officelle regler omkring staldleje og opsigelser af boks mm. ? Grunden til at jeg spør er at jeg selv lige har sagt en boks op for at blive der hvor jeg er. Jeg har haft boksen i 1 mdr. hvor jeg betalte fuld boksleje selvom hesten var i træning (senere hørte jeg at andre i stalden kun betale 1/2 staldleje når de havde hesten i træning eller ihvertfald når boksen var tom). Jeg sagde så boksen op. d. 30 okt. og fik at vide at jeg så skulle betale en mdr. fuld staldleje mere selvom boksen stadigvæk ikke ville blive brugt den måned. Jeg fik først at vide at der var en måneds opsigelse EFTER at jeg havde sagt boksen op. Derudover fik jeg at vide at der stod en masse op venteliste, men da jeg sagde op var der sjovt nok ingen på ventelisten mere. Det jeg i bund og grund spør om er om der er "normalt" at tage fuld staldleje når man ingen ressourcer bruger?

Mia :)

Always look on the bright side
0
0
Svar på denne tråd

du skal da ikke betale for foder
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 11:51
og halm mm. Min søster sagde også en boks op i Lyngby området, og hun skulle også betale for en måned hvor hesten ikke stod der. Problemet er at boksen rent faktisk skal være tom i den måned, I Lyngby var der allerede en hest i boksen inden der var gået 14 dage. Min søster blev stik tosset. Så betal du kun når lejen er udløbet, for den forgangende måned er mit bud. Så kan gårdejeren ikke få penge for 2 "lejere"
jeanette
0
0
Svar på denne tråd

staldregler
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 12:53
Jeg tror nu nok det er meget normalt at der er opsigelse på ens box.
Alt efter hvor "organiseret" den pågældende stald er burde der foreligge en staldkontrakt/boxkontrakt. En sådan har vi i vores stald. Samtidig med staldkontrakten får man endvidere et staldreglement.

Når du lejer en lejlighed har du jo også en opsigelsesperiode. Det er jo trods alt penge udlejer havde regnet med at få 1-3 måneder forud.

Hør evt om du kan nøjes med at betale for boxen uden foder.

mvh
Pernille
0
0
Svar på denne tråd

Det er forskelligt...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 13:32
...Første vigtige spørgsmål:
Har du en kontrakt?
Hvis ja, står der noget i den om en måneds opsigelse?

Hvis nej:
Har I et sæt nedskrevne regler for staldleje, som du har set/er blevet forevist/har fået udleveret?
Hvis ja, hvad står der dér omkr. opsigelse?

Hvis nej:
Har du på noget som helst tidspunkt da du flyttede IND i stalden hørt noget om en måneds opsigelse?

Hvis du på intet tidspunkt før EFTER boksen er opsagt har fået noget at vide om, at der er en måneds opsigelse, er der IKKE nogen opsigelsesfrist, og du kan da til enhver tid uden varsel) opsige boksen.

Jeg har været ude i en sag af samme karakter - hvor jeg opsagde boksen med lidt over en uges varsel (dog til den første i en måned) - og ejeren af stedet prøvede at få mig til at betale for en hel måned ekstra - dog kunne jeg nøjes med at betale grundleje for boks + halm...

Ejeren truede med inkasso og andet sjov, men da HAN skal bevise at JEG skylder ham penge - har han tabt på forhånd, da jeg naturligvis har holdt mig til de på papir nedskrevne staldregler, der var gældende da jeg flyttede ind. Og der står hverken noget om opsigelsesfrister, om man skal betale for hele måneder - eller noget andet sjovt...
(Og jeg tilbød endda manden en opstaldningskontrakt da jeg flyttede hesten ind...)

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture... ;-)

-99E

0
0
Svar på denne tråd

ingen kontrakt
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 15:32
næh jeg har ikke set nogen kontrakt og regelsæt. Jeg har været i stalden 8 mdr. men ikke med egen hest (red på en opstaldet hest). Men jeg kunne næsten regne ud at der var en måneds opsigelse, men igen har jeg intet hørt om det. Derudover er der så åbenbart forskel på folk da jeg skulle betale en mdr. fuld pension for den måned hesten var i træning, og andre i stalden har betalt under halv pris for tom boks. Ville det ikke være fair så at sige at det blev 1 mdr. fuld pension og den første måned prisen for en tom boks?

Mvh Mia ;)
0
0
Svar på denne tråd

HVis du intet har hørt...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2003 22:24
...vil jeg mene, du ikke har nogen opsigelse...
Men det er naturligvis uden helt at kende staldens regler etc.

If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture... ;-)

-99E

0
0
Svar på denne tråd

tjooo....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 11:28
...jeg tror du får RET svært ved at få penge tilbage fra udlejer, ret surt show må man sige. Sørg altid for at få slting på plads skriftligt før i lejer en box. Personligt ville jeg aldrig smide så mange penge hver måned uden at alt var på plads. Jeg syntes det er en sørgelig skiderik der lejer ud på forskellige grundlag til de forkellige lejere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider