Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Tak til FWC for godt arrangement
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 13:32

Søndag d 16/9 holdt FWC (Fyns Westernclub) trænings- og DWF-stævne i ét. Jeg var på forhånd lidt skeptisk over hvor meget jeg mon ville få ud af det.

 

Men, ups, det forsvandt fuldstændig da træner/dommer Pernille Bendix gik i gang med første punkt. Showmanship at halter.

Sjældent har jeg da set en træner give sig så god tid til at besvare alle spørgsmål, også de "dumme". Og det var helt ned til mindste detalje. Såsom hvordan skal jeg flette/klippe min hest?

Alle fik mulighed for at gå et pattern med kommentarer og hjælp fra Pernille, hvorefter det var tid til den officielle DWF-klasse.

 

Derefter Trail som er min store interesse. Normalt gider jeg ikke halterklasserne, men valgte her at hoppe af, skifte til grime og være med. Igen var der konstant gode råd og mulighed for at prøve en hel bane med bedømmelse som om det var "alvor".

Tror da nok lige vi fik set verdens nok flotteste sidepass fra jorden. For os andre at se blev det udført via tankeoverføring, så små og diskrete var signalerne. Godt gjort Lene Grønlund og Angeni Snowfire. Deres score blev i øvrigt til 74,5

 

Endelig det som JEG kom for. Trail.

IGEN den samme grundige instruktion inden vi blev sluppet løs på banen. Hvordan scorer vi lige +point på den enkelte forhindring? HVordan skal/må hesen vende inde i boksen? Ja, der var bare tid til det hele. Igen fik vi chancen for at gennemride banen med bedømmelse og instruktion fra Pernille, hvor der var brug for det. Først for træningens skyld, hvor ALLE var med og derefter som DWF-klasse.

Det gjorde det jo så heller ikke dårligere at jeg og min lille Kiks vandt begge klasser, både med og uden galop.

 

Efter frokost var det pleasure, hvor jeg jo tænkte at der da ikke var ret meget at spørge om. Men sandelig om der ikke også her kom en masse gode råd. Endda lidt fif til lineup alt efter hvordan ens hest er til at stå stille/ bakke.

 

Som afslutning var det Western Horsemanship.

Endnu en gang var der en masse gode råd til hver enkelt lille detalje. Måske jeg endda der fik lagt grunden til ar vi kan få vores spin til at være på stedet og ikke over flere meter?

 

 

Vi var en god blanding af HELT nye ryttere og mere eller mindre erfarne. Men ALLE fik lige stor opmærksomhed uanset niveau og hest. Så jeg håber da at i andre også fil lige så meget ud af dey som mig.

 

Mange tusind tak til FWC for arrangementet og Pernille Bendix for tålmodig med vores utrolig mange spørgsmål og manglende ben/tøjle koordination.





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det fedt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 14:41

at læse om sådan en god oplevelse i et dejligt positivt indlæg.

Man sidder og ønsker man havde været der selv.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 14:42

Det lyder satme godt!

 

Mere af det!




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var bare så godt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 23:28

JA vi er normalt meget hurtige til at brokke os, men her er der kun grund til det modsatte. Samtidig var det jo en super afpudsning af øvelserne lige op til DM.

 

JA MEGET mere af det. Og kunne vi mon lige følge lidt samme opskrift med kvæg, så var jeg også klar der.





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider