Jeg har været på Vorbasse marked og var forbi Møldrup Rideudstyrs stand, hvor de havde Australske Stocksadler.
Jeg kunne godt tænke mig sådan en, eller måske en western sadel til turridning, men undrer mig meget over prisen.
Den koster kun 2800,- og da jeg spurgte ind til dette, svarede de, at det er fordi de importerer direkte, at prisen er så lav og at sadlen er rigtig god for hesten. Det er den med filt på puderne mod hesten, hvis nogen ved, hvad det er for en???
Spurgte så om sådan en ville kunne bruges til en meget markeret hest på 1,76 og der var han meget ligefrem og sagde, at det tvivlede han ærligt talt på.
Jeg er meget hys med sadler og tænker at det da simpelthen ikke kan lade sig gøre, at lave en ok sadel til 2800,-??
Jeg havde en Circle Y til min gamle hest, som jeg gav det 3 dobbelte for BRUGT, købte også gennem en der havde forstand på western sadler og kom ud og prøvede flere på hesten, men så meget ekstra tror jeg ikke jeg har betalt af den grund...
Hvad siger i herinde? Kan man overhovedet få en Stock eller western sadel, der kan ligge på sådan en hest og hvad siger i til overnævnte sadel?
Og om Stocksadler generelt??
Jeg er ikke westernrytter, men vil udelukkende bruge den til tur og når hesten er stabil nok, vil min kæreste gerne skridte ture på ham også og jeg er ret sikker på, han vil sidde bedre i en af de sadler, end i mine spring og dressursadler.
Det blev en længere smøre, men håber der er nogle kloge hoveder, der vil dele ud af deres viden om disse sadler.