Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Stocksadel
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 11:17

Jeg har været på Vorbasse marked og var forbi Møldrup Rideudstyrs stand, hvor de havde Australske Stocksadler.

Jeg kunne godt tænke mig sådan en, eller måske en western sadel til turridning, men undrer mig meget over prisen.

Den koster kun 2800,- og da jeg spurgte ind til dette, svarede de, at det er fordi de importerer direkte, at prisen er så lav og at sadlen er rigtig god for hesten. Det er den med filt på puderne mod hesten, hvis nogen ved, hvad det er for en???

Spurgte så om sådan en ville kunne bruges til en meget markeret hest på 1,76 og der var han meget ligefrem og sagde, at det tvivlede han ærligt talt på.

Jeg er meget hys med sadler og tænker at det da simpelthen ikke kan lade sig gøre, at lave en ok sadel til 2800,-??

Jeg havde en Circle Y til min gamle hest, som jeg gav det 3 dobbelte for BRUGT, købte også gennem en der havde forstand på western sadler og kom ud og prøvede flere på hesten, men så meget ekstra tror jeg ikke jeg har betalt af den grund...

Hvad siger i herinde? Kan man overhovedet få en Stock eller western sadel, der kan ligge på sådan en hest og hvad siger i til overnævnte sadel?

Og om Stocksadler generelt??

Jeg er ikke westernrytter, men vil udelukkende bruge den til tur og når hesten er stabil nok, vil min kæreste gerne skridte ture på ham også og jeg er ret sikker på, han vil sidde bedre i en af de sadler, end i mine spring og dressursadler.

Det blev en længere smøre, men håber der er nogle kloge hoveder, der vil dele ud af deres viden om disse sadler.

0
0
Svar på denne tråd

Stocksadler
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 11:27

Har lige set, at de har dem ved Jo-po rideudstyr også, til samme pris. Står under Special/xxl sadler.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 17:13

Du har fulstændig ret - det kan ikke lade sig gøre, at fabrikerer en ok sadel med en slut pris i DK på KUN kr. 2800,-

Momsen udgør kr. 560,- Hvis Møldrup Rideudstyr bare skal holde 30% i avance, og grossisten ligeså, det er 2x 675,-

Så er der under kr 1000,- tilbage til råmaterialer, fremstilling og fragt af varen ... det er ufattelig det kan lade sig gøre?

Jeg ville købe en brugt dressursadel af godt mærke, og dertil en super neopren gjor - Så bliver det næsten ikke bedre.

Stor Quater vallak eller solid Paint min 160 cm KØBES

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

0
0
Svar på denne tråd

stocksadel
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 19:53

Jeg ejer en stocksadel, dog en med horn.

De bruges paa mange typer heste i Australien, dog primaert traverblandinger som er dem de bruger til stockhorses. Jeg kan sige saa meget at ingen af de heste jeg har brugt stocksadler paa dernede har vaeret runde eller paa anden maade med bloede former. Hestetyperne er generelt let markerede og slanke og meget robuste, de ser ik ud af en ski' men de kan fanme deres kram.

Jeg bor ved Hadsund og har en 17" sadel du kan proeve hvis du vil, passer den kan du koebe den hvis det har interesse, jeg har pt ingen hest at bruge den paa og du kan bruge baade western og alm underlag til den.

Job soeges hurtigst muligt i Hadsund omraadet.

Alt har interesse!!

Part soeges paa hest i Hadsund omraadet. Rider gerne western, ellers er jeg mest skovtursrytter.

0
0
Svar på denne tråd

Stocksadel
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 00:15

En brugt dressursadel???

Jeg har både spring og dressursadel, som der er postet temmelig mange penge i, er som sagt RET hys med sadler. Derfor jeg ikke kan få det til at hænge sammen, at man skulle kunne få en Stocksadel til 2800,- som er ok for hesten.

Jeg står ikke og mangler sadel som sådan, kunne bare godt tænke mig en stock eller western til tur og afveksling. Det bliver så først når pengene er til det, den skal være i ordentlig kvalitet, selvom det bare er til tur.

Jeg vil gerne høre mere om Stocksadler, hvor de fåes i ok kvalitet og hvordan de ligger prismæssigt i forhold til westernsadler, da jeg indtil videre kun har kunnet finde dem i de billige udgaver og det er så ikke noget jeg vil ligge på ryggen af min hest.

Nussah: hvad er den for en? Og hvad er prisen?

0
0
Svar på denne tråd

stocksadel
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 13:05

Jeg kan ikke finde noget maerke paa den. Jeg har i sin tid byttet mig til den saa min pris vil ligge omkring 3500kr incl gjord og evt anden type gjord og gjordskifter.

Billede

Billede

Billede

Den har et par skoenhedsfejl, da den ikke er ny, men du er velkommen til at proeve den paa din hest, ogsaa bare for at faa en ide om det er den type sadel du gerne vil have. :)

Det eneste minus jeg kan finde ved sadel typen er at i DK er det omtrent umuligt at opdrive nye gjorde og lign til den, der skal man til udlandet desvaerre.

Job soeges hurtigst muligt i Hadsund omraadet.

Alt har interesse!!

Part soeges paa hest i Hadsund omraadet. Rider gerne western, ellers er jeg mest skovtursrytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider