Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Fencing forbudt af FEI
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 07:32

Epona tv lavede optagelserne fra stævnet i Sverige, og efterfølgende var der stor offentlig bevågenhed omkring videoerne - det har nu afstedkommet et forbud mod at fence hesten under opvarmningen, og ligeledes en øvre grænse for hvor mange spin, man må lave ...

 

 

epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/ fencing-forbudt-af-fei/ ?tx_ttnews[backPid]=28...1a291c8740



De venligste hilsner Louise


************************


Taking a stand for the welfare of the horse

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm tjah
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 08:46

Ideen er god nok men stakkels den der skal holde øje med det.

Hvor tæt på barrieren er det fencing? 1-2-3-4 meter?

Skal de have målebånd med?

Træning af sliding stops er jo en del af opvarmningen.

 

Hvor længe skal man holde stille mellem spin nr 20 og 21 feks ?!?! Eller skal hesten gå mindst 5 skridt lige frem eller?

 

Synes en blødere regel hvor opsynsfolkene kunen give henstillinger efter skøn og derefter sanktionere ville være mere praktisk anvendelig. Men det vil jo selvf. kræve at nogen af dem fik lidt hår på brystet.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 09:35

At FEI trods alt har taget balladen alvorlig og er kommet med et regelsæt. Så nytter det alligevel at åbne munden engang imellem .

 

Jeg håber, at det bliver muligt at opretholde de nye regler, selvom det muligvis kan virke svært i praksis. Men jeg tror på, at det nye regelsæt trods alt, vil have en vis dæmpende effekt på den mere uhensigtsmæssige del af reining. Man skal jo starte et sted.

 

Til Epona for at tage problemstillingen op.

 


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 11:07

problemet er jo som ved så meget andet, desværre. Det er de få som overdriver og misbruger tingene , som ødelægger det for alle andre.

Tina, din ide med henstillinger er egentlig god nok, men hvor finder du folk med hår på brystet ? I denne verden skal de hår sg nok blive bareret af i en fart, for ikke alle kan tage henstillinger uden af blive personlige. Og derudover mener mange jo ikke at de gør noget forkert, og vil sikkert misbruge fencingen alligevel... Så et eller andet sted er det vel fint nok med en grænse, så man selv lære at være opmærksom på "hvor langt man går"... Og skider man på reglen og gang på gang overskrider grænset, så er det ud af banen...og ud af showet.

Jeg syntes selv at fencing er et godt redskab... men ikke i den grad at hesten bankes ind i barriæren.

 


QUARTER COWHORSE-REINING VALLAK TIL SALG. MEGET BILLIG !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig Lone
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 11:15

Men en fast regel vil også blive oplæg til diskussion med den tilsynsførende. De skal stadig have styrken til at smide ryttere ud af banen/showet uanset hvordan reglen er bygget op.

 

Håber man får rydde top men på en ordentlig måde så de rigtige "forbrydere" smides ud på den rigtige måde.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 11:46

Det bliver nok ikke så svært.

Mange kloge trænere har gennem tiden forklaret mig, at man ikke kan "fikse" øvelser på opvarmningsbanen. Tingene skal være på plads hjemmefra.

 

Mht spin reglen, så har den vist været til stede AQHA shows i nogle år efterhånden, mener jeg? Altså må man max spinne 8 gange hver vej under opvarmning. Må indrømme at jeg ikke har læst den nye regl bog fra AQHA endnu. Den ligger lige så fint på bordet og "venter" . Nogle der evt. ved noget mere ?

 

Det ville pynte en del til nogle shows, hvis der netop var nogle med hår på brystet (opsynsfolk eller noget), der ville give de få ryttere, der går for langt, en påmmindelse om at de må træne deres hest hjemmefra istedet for at lynfikse div øvelser under opvarmningen. Men det kræver jo selvfølgelig, at nogle af dem der arrangere shows "opdager" problemet hos de få Og Tør gøre noget ved det.

 

Derudover er tilfreds nok med de nye regler for reining opvarmning. DOG Undre det mig, at der ikke er flere, der har lagt mærke til, hvor let det har været, at få FEI til at gøre noget i denne sammenhæng. Hvis man ser tilsvarende på dressur og spring under FEI, er der ikke blevet lavet nogle konkrete regler, der kan komme nogle heste til gode trods mange års kamp og henvendelser til FEI.

Hvis man ser på toppen af FEI (eksperter, dyrlæger og bestyrelses folk) er der masser af folk med penge i klemme i engelsk sporten. Nogle af deres dyrlæger der er tavse omkring blå tunger og det der er værre, blev ligepludselig meget højlydte omkring reining, da den skandale kom frem. Og hvorfor mon???? jo for her kunne "eksperterne" fra FEI´s top udtale sig og Vise, at de skam havde tænkt sig at gøre noget for hestenes velfærd til FEI konkurrencer. Men bedst af alt ville de eller deres investeringer ikke selv komme i klemme.

Det jeg nok prøver at sige er; jeg er tilfreds med den nye regl, men jeg synes samtidig, at det stinker langt væk af mediestunt.

Samtidig står der, at man ikke må hive/save hårdt i hestens mund ved opvarmning generelt, men når det sker, så er der ingen der griber ind. Hvis ingen håndhæver reglerne, hvad er de der så for???

 

Håber at der en dag kommer folk til, der tør gøre noget i FEI og andre store forbund og som ikke er bange for at gøre det lige for alle grene af sporten.

Hvor er det egentlig trist, at det overhovedet er nødvendigt med disse regler.

 

Vh Helene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget enig
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 11:59

Helene:"Hvis man ser på toppen af FEI (eksperter, dyrlæger og bestyrelses folk) er der masser af folk med penge i klemme i engelsk sporten. Nogle af deres dyrlæger der er tavse omkring blå tunger og det der er værre, blev ligepludselig meget højlydte omkring reining, da den skandale kom frem. Og hvorfor mon???? jo for her kunne "eksperterne" fra FEI´s top udtale sig og Vise, at de skam havde tænkt sig at gøre noget for hestenes velfærd til FEI konkurrencer. Men bedst af alt ville de eller deres investeringer ikke selv komme i klemme"

 

Well said Jeg er meget enig. Sagen er desværre meget to-delt, på den ene side er det super godt at FEI har taget Reining-skandalen alvorlig, på den anden side kan det undre at det er så meget mere langhåret og besværligt, at få noget igennem når det gælder dressur og springning .


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubiiiii :-)
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 12:07

 

Ja, jeg jubler!

 

Ingen tvivl om at der er lang vej endnu, men at ordet "fencing" er kommet på "negativlisten" er et godt skridt i den rigtige retning.

 

Og at der nu er "tvunget" øjne på om hestene skal spinne så de er ved at tilte, er også positivt.

 

Men jeg er desværre så ikke naiv mere, så jeg er sikker på at en stor del af de stakkels konkurrenceheste får alt, hvad der kan ligge på ryggen af dem, i privat træning

 

 


Bedste ønsker
Fra
Lone


RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd
 
 træning
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 14:08

Ja træningen på hjemmebane, bliver nok svær at holde øje med.

 

Min drøm mht avls heste og prestige, er at fokus med tiden skal flyttes fra de unge heste over på de voksne heste.

I dag bliver der jo holdt futurity og derby for de unge heste og der er stor prestige i disse klasser. Men hvis der skal opnås avl på holdbare heste, så skal der oprettes nogle klasser for voksne heste med lige så meget eller mere prestige i end ungheste klasserne. Så klasser der hedder 12+ eller lign. bliver mere atraktive end 3 års klasserne.

 

Jeg er personligt ikke interesserede i avls heste der fyrer den af på banerne i få år og vinder en masse, for bagefter at blive sat på pension, fordi de har fået så hatten passer de år de blev redet. Det er i min verden ikke avl efter holdbare heste, hvor alt over 10-12 år ikke længere rides på. Det må da være det mest ultimative for både avlere og trænere, at kunne vise en 15-25 år gammel avlshingst eller hoppe frem, der stadig kan rides og som prikken over i´et er ren i røntgen.

Nå, det var vist et lille sidespring Vi har jo alle vore drømme.

Hesteverden er ved at ændre sig og den sportsgren der først finder balancen mellem velfærd og shows/træning og får smidt de rådne ryttere på porten, er også dem der kan høste en stor tilgang, tror jeg.

Men bare det ikke bliver for fanatisk.

 

Vh Helene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:01

Til dine spørgsmål i dit første indlæg:

 

Der må kun spinnes ialt 8 gange til hver side (ialt 16 gang) på de 90 minutters opvarmning. Der bliver således aldrig spin nr. 21, på opvarmningen.

 

I et sliding stop, skal hesten været bragt til stilstand, inden 2 meter fra barrieren.

 

Man sprayer med en sparymaling, en linie på tværs over banen 2 meter fra barrieren, i begge ender. Så behøver man ikke små mænd der løber rundt med målebånd .

 

Det er sådan jeg opfatter de ny regler.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sakset:
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:17

Article 300 GENERAL

300.1. Reining is a judged Event designed to show the athletic ability of a western type Horse in the confines of a show arena.

300.2 In a Reining Competition, Athletes/Horses are required to run one of several approved patterns. Each pattern includes small slow circles, large fast circles, flying lead changes, roll backs over the hocks, 360 degree spins done in place, back ups and the sliding stops that are the hallmark of the reining Horse.

300.3 Each Horse may only start in one Competition per day including non FEI classes.

300.4 A Horse may not start in a National class a within one hour of the Horse Inspection for a CRI/CRIO.

300.5 Restrictions on Schooling Horses: All schooling must be in the designated arena(s)

300.5.1. Following the Horse Inspection: Any Horse(s) taking part in a CRI/CRIO may only be ridden by the Athlete who will ride the Horse in the Competition. The penalty for violating this rule shall be immediate Disqualification.

300.5.2. During warm up and exercise sessions Horses must not be closer than two meters to the boundary of the arena at the completion of a sliding stop. The penalty for violating this rule shall be an Immediate Yellow Warning Card.

300.5.3. During warm up and exercise sessions Horses cannot be spun more than eight consecutive times in a high speed spinning movement. The penalty for violating this rule shall be an immediate Yellow Warning Card.

300.5.4. During warm up and exercise sessions Horses must not perform more than eight high speed spinning movements either to the left or to the right in total. The penalty for violating the rule shall be an immediate Yellow Warning Card.

300.5.5. The maximum time allowed for a warm up or exercise session is ninety minutes. The penalty for violating the rule shall be an immediate Yellow Warning Card.

 

Med andre ord: Du må spinne fuld-skrald, højst 8 gange hver vej, du skal have stoppet din hest mindst 2 meter fra hegnet, du må højst varme op i 90 minutter, du må ikke lade en anden person varme din hest op.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gælder de her
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 15:38

så kun for FEI stævner/klasser generelt?

 

Ikke at andre stævner ikke kan anvende FEIs regler, men skal man ikke ret højt op i graderne før det er FEI stævner/klasser?

 

Altså hvis to ryttere ride i samme opvarmning. Den ene skal starte en FEI klasse = reglerne gælder. Den anden skal starte en hygge-allbreed klasse ved samme stævne = reglerne gælder ikke nødvendigvis med mindre det er specificeret i propositionerne?

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 brug øjnene...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 09:38

Det er posetivt at der endelig, for alvor, er grøde i luften mht. de metoder der bliver brugt i træning af konkurrence heste. Her specielt reiningheste.

 

Det er alt for sjældent, at man ser en glad og stolt reininghest,- en hest der sprudler af livslyst,- hvor det er soleklart, at denne hest, elsker det den er i gang med her.

 

En working cowhorse sprudler meget mere, ser glad ud,- den glæder sig til, at bæstet kommer på banen.

 

Prøv at se en dressurhest - springhest eller kvæghest .. ja eller en speedhest,- De ELSKER DERES JOB - de sprudler af livslyst. Det er også logisk nok, da det minder om de lege, som heste leger på fold og i naturen.

 

Det er ikke tit man ser en hest i leg, udføre 22 spins ?? medmindre den har fået en hjerneblødning .. vel?

 

En konkurrence hest har også ret til livskvalitet og vi mennesker kan godt se hvornår, en hest leger med af egen vilje - og hvornår det er handlinger der skal tvinges frem.

 

 

 

 


Hilsen KD (EXTREME COWBOY RACE = Agility/Trail tilsat STOPUR)


www.filmheste.dk Quarter vallak købes. Kørespand købes.

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke enig
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 14:51

Kjeld jeg er desværre ikke enig med dig på enkelte områder.

Jeg ser ofte dressur og spring heste, der har det værre end de fleste danske reining heste.

Og jeg tror desværre, at der anvendes lige så hårde og beskidte metoder inden for prof træning af kvæghestene, blandt nogle i toppen og sikkert også andre, desværre. Lige meget hvor man ser hen, findes der idioter, der ødelægger det for andre Og jeg tror ikke, der er flere i reining end i andre grene. Det er bare den disciplin, der har været bustet og omtalt med nogle kedelige ryttere i front.

 

Mange opfatter også fejlagtigt tændte/nervøse/smertepåvirkede heste med ørene fremme, der "danser" sidelæns, som værende glade og arbejdsvillige heste. Sådan er det bare ikke i min verden.

 

Nå, men vi kan sikkert blive enige om, at vi ønsker en bedre moral blandt prof. trænere i hele verden uanset ridestil.

Dog savner jeg stadig, at vi får fremhævet de ryttere/trænere der gør det super godt. For de er jo derude og fortjener en

 

Vh Helene

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 09:40

Vi er næppe så uenige Helene?

 

Hvis man kunne spørge dyr, om hvorvidt de ønsker at deltage, når det gælder elitesport - ville de fleste nok, melde fra?

Præstige og stressniveauet er enormt højt og det er kun mennesket der profiterer af det, i form af penge og berømmelse.

 

Men det er knald god underholdning,- se det forsvinder nok ikke, en af de nærmeste dage. Det må mange dyr så desværre lide under.

 

Men går du et step ned, til bredde-sporten, til os andre!! Her syntes jeg, at det er tydeligt hvornår hesten er motiveret for, at deltage i legen.

 

Heste er store legebørn, de elsker en god leg,- især hvis de kan se fidusen i det. Når først de har fattet konceptet er de bare PÅ.

Prøv at se trådstarters link; Den hest leger jo ikke,- den tvinges

 

Det der får mig til at syntes, at Reiningheste, ser underkuet og slukket ud er: De fleste heste syntes IKKE det er sjovt! Og så er øvelserne tilmed belastende for dens krop og led.

Kunne man ikke gøre det lidt sjovere at være reininghest?

 

Prøv at lege: Hvis jeg var en hest - hvilken sport/leg ville jeg så HÅBE, at mennesket ville bruge mig til! Hvem sagde Reining?

 

 


Hilsen KD (EXTREME COWBOY RACE = Agility/Trail tilsat STOPUR)


www.filmheste.dk Quarter vallak købes. Kørespand købes.

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 positivt
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 18:43

Jeg synes det er MEGET positivt at der er kommet disse regler!!

 

Måske kan det være, at de er svære at efterleve, men det sender et godt signal, og jeg synes at westernsporten reagerer væsentligt hurtigere på uhensigtsmæssigheder end f.eks dressursporten. tænk bare på hele LDR/Rollkür debatten.

 

Synes iøvrigt at mange "bredde-amatør-ryttere" gør en god figur, og er lysende gode eksempler for mange af profferne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kjeld Damgaard
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 12:19

Jeg må give dig ret...

 

 

...meeeen...jeg var til en enkelt Cowhorse opvisning i Vallensbæk sidste år. Og det var IKKE noget kønt syn.

 

Voldsomt svedige heste som stod og pustede voldsomt men skulle alligevel gang på gang være med (jeg taler om de to heste/ryttere som holder kalven i skak) . Jeg ved ikke hvad disse ryttere kaldes. Men nu kalder jeg dem bare hjælperyttere.

 

Der blev brugt MEGET stang og især en af hestene var tydeligt overbelastet. Det var faktisk så slemt at vi kommenterede det til dommerne. Og vil lige sige at det har jeg aldrig gjort før.

 

Når hesten endelig fik en pause, så sad rytteren stadig på hesten, hvorimod de andre trak deres heste.

 

Den var med hele dagen, og jeg synes det grænsede til dyremishandling.

 

Men der er nok andre der ikke vil dele den holdning.

 

Nu var det DM - og jeg har ikke set "amatør" stævner i Cutting. Men jeg skal sige at jeg IKKE deltager i den slags igen!

 

Jeg vil se PÆN ridning - om det er dressur - spring eller what ever!

 

Jeg har bestemt mig for at klage HVER gang jeg ser noget som ikke overholder DRF regler til stævner. Fordi man skal åbenbart åbne munden før der sker noget. Jeg tror jo flere der gør det, desto mere seriøst bliver ryttere og officials nødt til at tage reglerne.

 

Kald mig bare en "@!#$"!

 

I don´t care...

 

Jeg GIDER bare ikke så grim ridning! Uanset hvilket plan det er på!

 

 

for at der er kommet et reglesæt - så håber vi bare på at det bliver håndhævet. Ellers må vi som tilskuer tage affære.

 

 



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det mig
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 08:19

der tolker/læser galt - ellers står der :

 

 

Også spinning er der lavet nye regler for, og her gælder det at hesten ikke må spinne mere end otte omgange i en spinningsøvelse. Samtidig er det også fastsat at hesten gennem en opvarmningsperiode ikke må lave flere end otte spinningsøvelser i alt. En opvarmningsperiode må højst vare i 90 minutter. Overtrædelse af hver af disse regler, medfører gult kort.

 

Det vil altså sige - At man må spinne hesten 64 gange på de 90 minutter en opvarmning højst må være.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 10:17

2X8=16

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frederven
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 13:30

Hvad er der så farligt/dårligt/mishandlende ved at lave spins?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 16:03

Ja Poul 2x8, otte hver vej 0g så otte gange i forløbet: 16x8 = 128 spins på 90 minutter,- det er sådan jeg læser det?

Oven i dette kommer så de strabadser som dyret er budt, før den kom frem til stævnepladsen!!

 

Du har ret Missjazzi. Det bør være slut med bare at se på,- man bør protesterer når man ser disse grimme ting. Hvis vi bruger vores øjne og sunde fornuft, kan mange godt SE, hvornår hesten leger med, frivilligt.

 

Og nej, det er ikke et overgreb, at hesten puster eller pruster, det er da sundt,- det gør jeg også 3 gange om ugen når jeg jogger

Det kan anbefales.


Hilsen KD (EXTREME COWBOY RACE = Agility/Trail tilsat STOPUR)


www.filmheste.dk Quarter vallak købes. Kørespand købes.

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 18:11

300.5.3. Under opvarmning og træningspas

Heste må ikke spindes mere end otte gange i træk i en højhastigheds roterende bevægelse.

 

300.5.4. Under opvarmning og træningspas

Heste må ikke udføre mere end otte høj hastighed spinning bevægelser enten til venstre eller til højre i alt.

 

300.5.5. Den maksimale tid tilladt for en opvarming eller træningspas er halvfems minutter.

 

 

MVH Poul

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 På engelsk
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 21:04

300.5.3. During warm up and exercise sessions Horses cannot be spun more than eight consecutive times in a high speed spinning movement. The penalty for violating this rule shall be an immediate Yellow Warning Card.

 

300.5.4. During warm up and exercise sessions Horses must not perform more than eight high speed spinning movements either to the left or to the right in total. The penalty for violating the rule shall be an immediate Yellow Warning Card.

 

Frederven: Hvor er du stødt på den oversættelse???


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 :o) :o) :o)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 05:13

Det er Google Dansk, fra Google Oversæt

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 danske sider
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 12:51

Er der ikke nogle af de danske foreninger der har skrevet om reglerne?

Der er tydeligvis meget forskellige opfattelser af hvordan reglerne skal forståes.

 

Et andet spørgsmål jeg også søger svar på er, som TinaStormy skriver. Hvem gælder reglerne for?

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandie-p
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 14:12

Reglerne gælder for FEI-stævner.

 

De forskelligartede opfattelser, beror på at nogen øjensynlig har benyttet en google-oversættelse. Den er ikke pålidelig.

 

Jeg har 2 gange sakset reglerne ind her på engelsk, så det er bare på med læsebrillerne. Reglerne er faktisk ganske utvetydige.

 

Hvis du vil starte reining-klasser, må du bede om opvarmningsregler fra det show du vil starte i. Det er jo ikke sikkert at alle show-udbydere vil benytte FEI-normen.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 15:58

jettenimand

 

Der ER MIT indlæg der er Google Dansk, fra Google Oversæt

 

Jeg så ikke lige at det var et ? til Frederven

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Poul...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 20:12

Jamen så kan google da godt finde ud af at oversætte.

 

Men hvor har Fredeven fået sin oversættelse fra?

 

Jeg har aldrig før stødt på begrebet "spinningsøvelse", det virker noget konstrueret???

 

Kunne det evt være DRF, evt. DWF, der har opfundet dette begreb?

 

Hvor kommer det fra???


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Epona-link :)
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 11:26

Det står nederst i linket fra epona som trådstarter linker til:

epona.tv/dk/nyheder/vis/artikel/ fencing-forbudt-af-fei/ ?tx_ttnews[backPid]=28...1a291c8740

 

"Hvor det før var ubegrænset, hvor mange gange, man måtte bede hesten om at snurre rundt i træk, er der nu en øvre grænse på 8 gange per spinningøvelse. Og der må kun øves 8 spins til hver side i et træningspas på de tilladte 90 minutter."


Mange venlige hilsner

Claire Isabelle Blanchet

www.danskwestern.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 12:33

...Så er det jo Epona, der oversætter forkert. Det er da ikke så godt.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider