Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Tennessee walking horse...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2003 20:59
Jeg læste lige om denne race her på HN...

Nogen der kender mere til racen end det der er beskrevet ? Nogen som evt. avler eller har en ?

Er den kun brugt som "transport" hest i marken ?
Eller mon den også kan bruges til noget fornuftigt ridning ?

Hyg
Anders

Det er ikke den erfarne rytter som kan få en hest til at optræde...
Det er den erfarne rytter som kan få en hest til ØNSKE at gøre det...
:-)(y)
0
0
Svar på denne tråd

Min bog..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2003 23:03
Nu ved jeg jo som sagt ikke det vilde om western, meeen jeg kan da læse i en af mine bøger:

"The tennessee walking horse er kendt som >verdens bedste show, pleasure og trail-ride hest< ....Tennessee walker'en er meget alsidig. Som en pleasurehest i showklasser, kan den rides både i western-, engelsk eller plantationstil. Den kan også bruges som kørehest."

Tyvstjålet fra "Alverdens Hesteracer" af Jane Kidd.

Håber det måske kunne bruges til en smule.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har en nabo
Forfatter: 
Dato:  26-10-2003 02:16
hernede som har een som hun har købt i Tyskland, mvh Ariel
.
Se på western udstyr på nedenstående web sider!!!!
http://black_swan49.tripod.com/http://www.bonanzawestern.com/
0
0
Svar på denne tråd

Ikke en western hest
Forfatter: 
Dato:  26-10-2003 10:10
En Tennesse Walking Horse er ikke en traditionel westernhest. Den tilhører ikke stockracerne som blev udviklet til væddeløb og senere arbejde med kvæg på landet.

En Walker er en sportsvogn. En ædel smart hest som plantageejerne/byboerne red rundt på og så smarte ud.
De kulle også være behagelige at sidde på over længere afstande.

En walker har mange gangarter og egner sig derfor ikke til traditionelle westernklasser ligesom en islænder ikke er oplagt til dressur.hestn skal gå elt anderledes end en westernhest. Den skal gå med høje benløft, løftet hale og højt knejsende nakke.

Der findes dog mange konkurrencer for walkerheste, både under rytter og for vogn.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Brugt til Pony Expressen
Forfatter: 
Dato:  26-10-2003 16:34
Howdy folks

Jeg har læst, at det var de fortrukne heste til Pony Express - alså postforbindelsen tværs over USA før etablering af jernbanen tværs over USA.
Distancen mellem hvert hesteskift var typisk 20-30 km. og distancen blev redet i størst mulig hastighed.

Om det er historisk korrekt kan jeg ikke stå inde for.
Jeg blev selv forundret da jeg læste det, fordi jeg ikke umiddelbart forbandt den type hest som særlig hurtig og udholdende!

Mvh. Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Lille bemærkning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2003 19:51
Islænderen egner sig fint til dressur - det er mere et spørgsmål om hvad rytteren vil.

Man køber ikke en islænder for at starte dressurklasser, det er jo en anden form for ridning man vil dyrke her. Men dressur er uundværligt for at få sig en god ganger, så der bliver skam redet meget dressur på islændere rundt omkring hos de proffessionelle is-ryttere.

Jeg kender en top-konkurrenceislænderrytter, og hendes vallak er så dressurredet at den er kan udføre piaffe etc. Så man kan skam sagtens bruge sin islænder til dressur. Men hvorfor? Vi har jo forelsket os i islænderen pga. dens helt unikke særpræg, så derfor ingen grund til at købe en islænder for at kun starte dressurklasser - i hvert fald ikke i mine øjne.

En Tennesse Walking Horse er som islænderen i stand til at tölte - det er der "walking" kommer ind i navnet.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Tanja..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2003 22:58
Ja selvfølgelig kan man ride dressur på sin islænder ligesom man kan ride alle westerndiscipliner på en walker.

Men walkeren er nu en gang ikke en stockhorse og er heler ikke udpræget egnet til decideret dyrkelse af egentlige westerndiscipliner.....men jeg mener faktisk de kalder nogen af deres klasser "pleasure" ogå, men målet for hvordan hesten skal gå er helt anderledes.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

ponyexpressen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2003 15:37
på denne her side om ponyexpressen : http://www.ponyexpress.org/history.htm står der nu at det mest var morgan heste og mustanger de brugte...

jeg tror nu også hellere jeg ville have en morgan end en tennesee walking horse hvis jeg havde valget, det er dælme en dejlig hest. :-)

v.h. Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd

hey...bringer lige tråden op igen...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2006 23:40

Jeg er fuldstændig betaget af denne race: Tennessee Walking Horse

...sådan en kunne jeg godt finde på at anskaffe . . hvis bare jeg vidste hvordan . . . ;-)

Hvad koster det at importere en eller to stk. fra Amerika ???
. . . er der nogen der har en ide om det ???

. . . og hvordan skal jeg gribe sagen an . . .

Er der nogen der er interresseret i at vi sammen importerer et par hopper i fol ???

Jeg bor selv i nordjylland . . så det ville være skønt med en ligesindede her i nærheden.

. . . kom lige med nogle forslag

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Tennessee Walking Horse
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 00:42

Jeg har lige et spørgsmål:

Er Tennessee Walking Horse ikke den hesterace, som der har været så meget debat om her for ikke så længe siden? Er det ikke den race, som skal gå så sindssygt højt med benene og unaturligt til konkurrencerne?

.

Synes bare - efter hvad man har set og læst, at det virker som om at denne hest på højt konkurrenceplan ikke har det fedeste liv. Tunge "boots" bliver spændt om dens forben, hovedet er fuldstændig ude af takt med resten af hesten når den går, og i værste tilfælde har ejeren lagt syrer benene på hesten, så de løfte benene højere.

.

Jeg ved godt at islændere også får tunge boots på, men de virker alligevel meget lettere end hvad Walking Horse boots er.

.

Hvad er det der gør at man netop bruger denne race til disse dicipliner? Viser man overhovedet at de kan tølte?

.

Hilsen Louise

Nu med Hjemmeside!

Nyt medlem af HCWR :P

0
0
Svar på denne tråd

Pony Express
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 03:11

Per du er ikke helt forkert paa den.

Det var i Kentycky at de koebte de flete heste til oestlige side, saa der har garanteret vaeret walkere imellem, eller fuldblod og alt hvad der ellers kunne loebe.

Ane: Du har ogsaa ret da der mest blev brugt lokale heste paa den westlige side, og disse indholdt ihvertfal Mustangs.

Central Overland California & Pike's Peak Express Company brugte foroevrigt ikke heste til deres diligencer, de brugte muldyr.

Afloeseren for The Pony Express, var telegrafen og ikke jernbanen, da den for det meste blev brugt til breve.

Det er William Frederick Cody, som maaske er bedre kendt som Buffalo Bill, der har det laengste registrerede Pony Express ridt paa 384 miles (618 kilometer), fra Red Buttes til Rocky Ridge og tilbage. (Ane det ser ud til at der er mange fejl paa den Pony Express side)

Med hensyn til Tennessee Walkere, saa har jeg et par venner der svaerger til disse. De betegner Quartere og Paints som rough rides, da de kan ride disse heste i timevis, og elsker bare at blaere sig med hvor rolige de er at side paa.

Jeg har set opvisninger, hvor de sider og drikker champagne uden at spilde en enste draabe.

Der er ingen tvivl om at hvis man havde en plantage, saa var det hesten man skulle have.

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Mjjaaaee
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 07:58

TW^en kommer også ud med 3 gængere lissom is`erne. For disse var der ihvertfald før i tiden Pleasure og trailklasser i TW foreningens regi.

Det kunne man læse om i Western horseman Magazine før hen, ligesom man også af til så reportager fra enkelte ranches, der brugte dem som Ranch Horses. Men det var kun 3 gængere.

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Vil du vide noget om NONI Juice?

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke bare
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 08:02

"nøjes" med at få dem fra TYskland i første omgang?

De findes dernede.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 08:06

jo netop i tölt at man får dem til at se mest "gakkede" ud.

Hesten er større i rammerne end isbukken, og tager derfor længere skridt, det gør jo selvfølgelig, at man bedre kan se at hoved og hals arbejder anderledes i tølt end i trav.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

I mange byer
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 08:09

bruges de også som politiheste derovre.

Ale mine oplysninger stammer fra 80`erne , da jeg stadig abbonnerede på Western Horseman magazine, så det kan jo ha forandret sig.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

tyskland...ja...det tænkte jeg ikke på..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2006 21:23

... tak for rådet :-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider