Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

benbeskyttere til reining
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 20:54
er der nogen der kan fortælle mig om man skal have benbeskyttere på hesten når man rider reining og i bekræftende fald - skal det så både være på for og bagben og hvilke skal man vælge ??:-)

Jane
0
0
Svar på denne tråd

En god rytter med
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 21:12
en dyr hest vil altid sætte ben beskyttere i front benene så at hesten i iveren ikke slår den ene mod den anden, på bagbenene, bruger man ben beskyttere som har meget kraftigt læder på kode siden så at når man laver en sliding stop man ikke brænder koderne af på hesten, HUSK AT BAGBEN BESKYTTERNE SKAL VÆRE HÅRDT BUNDET FOR OVEN MEN LØST FOR NEDEN, (så at sand kan løbe ud af beskytteren) mvh Ariel
.
Se på western udstyr på nedenstående web sider!!!!
http://black_swan49.tripod.com/http://www.bonanzawestern.com/
0
0
Svar på denne tråd

Der er ikke noget krav.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 21:28
Man må gerne ride uden. De fleste bruger boots på forbenene og hvis hesten slider rigtigt, noget på bagbenene også.

På det seneste er det blevet mode at bruge hvide polo-ties på alle 4.

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

okay men
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 22:32
hvad er så polo-ties jette? ;-D ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

og til AG Paladini
Forfatter: 
Dato:  18-10-2003 22:34
hvor er det dog ærgeligt at din gård ligger så langt væk fra hvor jeg bor nu...kunne ellers godt tænke mig at bo på den - men tror at mine børn ville rive hovedet af mig hvis jeg fortalte dem at vi skulle flytte til sønderjylland :-D og iøvrigt tak for svaret

jane
0
0
Svar på denne tråd

Ja det sagde vi osse Jane
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 06:39
da vi tænkte at "flytte væk fra Sjælland???" Nej nej nej...... men i dag vis vi kommer på besøg på sjælland vil vi helst hurtigst muligt tilbage til Sønderjylland.

1) Der er stille, så stille at man kan høre et knape nål falde i en snedrive.

2) Der stinker ikke af olie og benzin , uha uha

3) Naboer er mennesker man omgås med, som kommer og hjælper een hvis man har brug for det uden at man beder om det.

4) Naturen, ahhhhh at ride uden at se byer, biler, busser, toge........ ikke betalbar.

5) Men det værste er at naboer kommer ind ad hoveddøren uden at ringe på........could catch us in a difficult position,, even at our age Hehehehehehe.

All the best Ariel
.
Se på western udstyr på nedenstående web sider!!!!
http://black_swan49.tripod.com/http://www.bonanzawestern.com/
0
0
Svar på denne tråd

Nå nej....De hedder Polo Wraps
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 07:25
Men det er nogen bandager der er meget meget tykke og brede, lavet af noget flece-agtigt med velcro-lukninger. Det ser hammer godt ud og koster ikke så meget som "rigtige" boots, som i øvrigt aldrig er rigtig hvide men sådan lidt kedlig-grå....

Brug alm. boots til arbejde og læg polo-wraps på når du shower, er mit forslag.

Man kan vist købe dem hos Jesper. De koster ikke en bondegård.

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

Du kan bruge
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 12:22
Helt almindelige forbensgamacher til din hest.De er alid gode at bruge så snart du laver små volter, sidebevægelser eller longerer. Især ungheste kan let ramme sig selv og lave overben på piberne.

Bagbensbeskyttelse er først til når du begynder at slide.

Skal det være ekstra godt kan man få gamacher med en vis grad af senestøtte.

Her kan anbefales Les Vogt eller professionals choice.
Je ghar selv et sæt Les Vogt til forben med indbyggede klokker og et sæt til bagbenene med indlagt skid-boot (som er en plade i kraftigt materiale placeret bag på kodeleddet for at beskytte den fine hud mod sandet i et slidingstop.

Nu har jeg aldrig redet ret meget reining hvor de egentlig var nødvendige og det meget materiale er jeg ikke sikker på er helt optimalt for hesten. Men de var smadder gode da vi flyttede på landet og kun havde en raps-stubmark at ride i. De hårde stubbe stak koderne som bare pokker og da var den lile hest glad for sine totale benbeskyttere.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

ja det er smart....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2003 20:53
...og lige noget for "modedyr" som f.eks. mig.

Bandager i flotte farver som kan matche ens showdress... woooow!!

:-o Modedyret har talt *g*

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider