Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Miss Little CD
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 14:29

Hvor er det skønt når tingene næsten ender som i et eventyr, det er faktisk hvad vi syntes her på Filstruplund, der er sket med CD.


Torben købte for 2 år siden CD af Bente Bruun. Den gang var CD en anden hest end den hun er i dag. CD var utrolig sencetiv (staves) og jeg brød mig bestemt ikke om at ride hende, jeg kan godt forstå, hvis Bente har syntes, at hun var en stor "mundfuld".


Men med Torbens kæmpe tålmodighed, er hun blevet en fantastisk hest - hver gang hun fik hysteriske anfald, ventede Torben til det var overstået og så fortsatte de så træningen igen. Vi kunne tydeligt fornemme på CD - at ham Torben da var en mærkelig en, når han ikke bare sadlede hende af og satte hende på stald - når nu hun var fræk og havde gjort sig "fortjent" til det.


Vi er så glade for den hest og i dag kan selv jeg ride hende og guide hende i en hånd på stang.


I går havde vi så den først træning med kvæg i år.

Torben har gennem hele vintere trænet på den mekaniske ko og en masse grundridning selvfølgelig. Han har også hafte hende i 2 mdr. træning ved Tell. Belønningen kom så i går, da han for første gang kunne lægge hånden og CD bare cuttede, selvfølgelig ikke 100% korrekt hele tiden, men efter omstændigheder ganske fornuftigt.


Her er lidt billeder fra dagen, Det er Malou fra Sjælland er har taget disse fantastske billeder.


Og så syntes jeg faktisk, at hun er en utrolig smuk hest - men det syntes man vel altid om sine egne (smil)












Med venlig hilsen

Annette Maid Larsen







Du skal være hjertelig velkommen til at besøge min hjemmeside

http://www.western4fun.dk

eller besøg

Fyns Western Club´s hjemmeside klik HER

2
0
Svar på denne tråd
 
 smuk...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:03

utrolig smuk hest, men det er din nu også :-)



we do it
the Hippie way !





do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg er en af dem
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 21:11

der bliver så glad af den slags læsning og det er guld værd , når de rigtige makkere finder sammen og det bare fungerer - men det kommer ikke af sig selv , der ligger mange timers slid i sadlen bag så til Torben - kan huske hun var Pauls stolthed , det første afkom efter CD , så han må helt klart være stolt af hende og ja hun er en hest man lægger mærke til







MvH Jette Hansen & Rockie






0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:55

Hvor er det dejlig læsning. Og virkelig lækker hest.


Malou: Du er sgu god med et kamera.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!



Se min præsentation for diverse udstyr til salg!


Medarbejdere til Roskilde Festival 2011 søges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig bandit!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 14:51

Hej,


dejligt at læse at det går så godt med hende!!


Hun er jo en klog lille dame som har brug for at lave noget..

Allerde som ganske lille flyttede hun jo gerne rundt med de andre i løsdriften så ingen overraskelse at det går så godt med cutting nu..

Hun er godt nok blevet smuk!!!! hun har hendes gode udseende efter hendes far! og hendes mors dejlige sind..


Det lyder til at i helt og aldeles har fundet melodien sammen med hende, jeg håber at i får glæde af hende mange år endnu!!!


Ved nogen hvor Cd oak er endt henne?


Mvh Hotbandit!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Miss Little CD
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 08:51

Hvor er det sjovt at læse denne gamle tråd om CD. Endnu sjovere er det, hvordan det er gået siden hen. For i dag er det mig, der har overtaget CD, Torben har fået en ny Cuttinghest fra Tyskland og jeg træner CD og skal her i Weekenden starte min første Cuttingklasse i mit liv på CD. Håber jeg kan bevare roen - for det er meget afgørenden for hvordan CD går.

 

Hun har stadig MEGET Cowesens og er meget sensesiv, men i og med, at jeg er blevet en dygtigere rytter, så er en sensesiv hest noget af det mest fantasiske at ride på - signalerne er så små og det er jo en fornøjelse.

 

En oplevelse fra træning med CD her forleden dag. Vi havde fået kalven ud og CD cuttede fint på kalven. Pludselig kunne jeg mærke, at hun gik op i kalvne i stedet for at blive på sin linie og inden jeg fik tænkt mig om, kom jeg med et udbrud med ordet "NEJ" og CD kender godt mit tonefald fra jorden og ordet nej - Så det bevirkede, at jeg kunne mærke hvordan hun omgådende trak sig tilbage på sin linie igen. Jo - hun er en klog lille hest.

 

Her er hun så Miss Little CD og hun har styr på kalven, det er der ingen tvivl om.

 

Billede

 


Med venlig hilsen

Annette Maid Larsen


Du skal være hjertelig velkommen til at besøge mine hjemmesider

 

www.maid-foto.dk

eller besøg

Fyns Western Club´s hjemmeside klik HER

2
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2017 11:03
Så dejligt når en hest finder "sine" mennesker :-)

 

Marlene

 

Westerntosse under indlæring

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alhambra
Forfatter: 
Dato:  19-12-2017 10:33

Jeg kan godt huske Torben og CD fra stævner og clinic på Alhambra i Haslev. Dejligt det stadigvæk går godt med jer alle. Man mistede jo en masse bekendte da Lasse og Christina solgte stedet.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider