|
|
| 2 års paint vallaker - hvor er de ?? |
| Forfatter:  |
Annette *Tukær* |
| Dato:  |
15-04-2011 16:40 |
|
Hejsa Jeg havde jo endligt planlagt at jeg ville til Paints Spring Time Show, med Buller, som er en 2 års paint vallak. Men kom så til at tænke på til DM i august, hvor der kun var en anden 2 års paint vallak foruden Buller, og har nu ikke rigtig lyst til at tage afsted alligevel. Klasserne bliver jo afviklet selv om der kun er en startende, men der skal jo være 3 eller der over for der er noget at komme efter, ud over en roset Og jeg skal da ærligt indrømme at til de penge har jeg ikke råd til at det "kun er træning". Jeg får jo lige så meget, om ikke mere træning, fordi der måske er flere i klasserne, til et mindre stævne tætter på, til en 3 del af prisen. Er der "bare" ikke flere 2 års paint vallaker, end Buller ?? Og hvis der er, kommer de så med til paint show i maj ?? Og hvis ikke, hvorfor ?? Hilsen Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Paint... |
|
|
Jeg har lige købt en Paint der bliver 2 her den 28. Jeg ville super gerne med til showet her til maj, men desværre er økonomien bare ikke til det. Og så ligger det rigtig langt væk. (bor på sjælland). Ville også gerne lige nå at kende ham lidt bedre. Satser på at tage det show der efter sigende skulle holdes på Tuse i Paint regi. Min er jo godt nok en SPB, men vallak på næsten to år, det er han, så vi melder os på banen under den kategori. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| masser at starte |
kopigen |
18-04-2011 07:47 |
|
Hej Jeg ved godt det kan være svært at tro det.. men der skal nok komme nogen at starte imod. Jeg ved også der er 2 års klasser samt masser af allbreed klasser du kan starte med den tjek liste på vores hjemmeside og se nærmere.. Der er longeline også for to års heste.. Venlig hilsen Tina Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Annette *Tukær* |
18-04-2011 09:33 |
|
Maria: Tillykke med ham  Rart at høre at der er andre 2 års vallaker om end vi ikke rigtig kan starte de samme klaser, når vi snakker paint show  Tina: Jeg forstår ikke rigtig dit svar ??  Jeg ved godt der er 2 års klasser at starte, og andre klasser også, men det var ikke rigtig det mit spørgsmål gik på. Jeg har nok fået udtrygt mig forkert. Men stadig er det jo ikke meget ved at bruge så mange penge på måske at være den eneste i de 2 års klasser, det koster jo det samme om der er 1 eller 5 deltager. Men jeg har bestemt mig for at blive hjemme, og bruge pengene på nogle mindre stævner tætter på  Hilsen Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| paint show |
|
|
Det var da en ærgelig beslutning pga du ikke tror, at der kommer andre vallakker på 2 år. I alle de klasser du kan starte kommer der jo også andre end 2 års vallaker... Open halter geldings er for 1 og 2 års Amatør halter geldings er for alle årgange 2 års longe line og in hand trail er jo også for hopper Showmanship er for alle Synes bare det er så ærgelig, hvis mange tænker sådan, for så kommer der jo netop ikke nogen  Mvh Kirstine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt enig, Kirstine.... |
|
|
Det er SÅ rigtigt det du skriver.  Ved godt det er mange penge på ét show, men selvom man ikke skulle komme hjem med en titel, så har man været afsted og fået hele 3 dommeres bedømmelser. Man har forhåbentligt lært noget, og man har været sammen med en masse mennesker der også synes at painthesten er den mest fantastiske. Bare spørg Tina med Lyne hvor tit hun har startet mod sig selv. Dog vil jeg sige at det ser ud som om der kommer flere og flere paints. (Men det er så kun min helt egen mening) Hilsen Benedicte
SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET! Se min præsentation for diverse udstyr til salg! Medarbejdere til Roskilde Festival 2011 søges. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Annette *Tukær* |
18-04-2011 10:50 |
|
Jeg har desværre ikke noget penge træ i haven, og jeg er, til tros for jeg har hest, ikke født med en guld ske i en hvis del  Det begrænser desværre mine muligheder en del, til det jeg gerne vil, og tvinger mig til at vælge, hvor jeg tror jeg vil få mest ud af det  Hvad er der i at få 3 dommers bedømmelse, hvis det er mod en selv eller en mere ?? og helt ærlig, hvad træning er der i det, det er jo ikke noget med at skulle stå stille længe, fordi man skal vente på de andre, eller nerver for hvordan det vil gå, det er ligesom til at over se, hvis man kun er et par stykker  Det jeg øknomisk havde mulighed for, var 3 klasser lørdag, da jeg på ingen måder har råd til overnatning for hverken mig eller hesten, og syntes faktisk også det er nok at byde ham at være afsted en dag. Altså Open halter geldings er for 1 og 2 års, Amatør halter geldings er for alle årgange og in hand trail for 2 års, rigtig nok også for hopper, men stadig delt i broget/ens farvet. Der skal da nok være nogle i amatør halter, den var vi da 4 i til DM. Men ellers, hvor mange melder sig på banen i de andre klasser ?? Og ja det er da ærveligt, hvis folk tænker sådan, men jeg er altså tvunget til det, jeg har ikke råd til andet, desværre. Og hvad Tina med Lyne gør og har råd til, det er jo hendes sag, det kan jeg ikke bruge til noget, vel ?? Jeg kan vælge at tage mig råd til at komme afsted til et begrænset antal klasser, men så vil jeg også "have noget ud af det" ! Ellers er der stadig mere træning i mindre stævner tætter på, sådan er det bare  Trist men sandt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MariaN |
|
|
Der er ikke noget paintshow på Tuse Creek Ranch. Det er et rygte som florerer som ikke har noget på sig. Men HCWR som holder til på Tuse Creek Ranch afholder Take it easy show den 30. april 2011 og et klubmesterskab senere på året - sep/okt. Hilsen Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre .. |
Sofie Kunst |
18-04-2011 12:45 |
|
Desværre er slet ikke sat ind i western sporten endnu. - Men gid jeg var, og gid jeg også havde en paint og selvfølgelig min lille Sheik (:
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Annette |
|
|
ja det er super ærgeligt at ikke flere stiller deres heste når de er unge, men mon ikke det vender nu da både longeline og in hand trail er med for både 2 års og 1 års.. ja det er rigtigt at jeg har startet rigtig mange gange mod mig selv eller ganske få andre deltagere.. men det er nu heller ikke fordi jeg er født med en guldske i røven.. men jeg har valgt at prioriterer anderledes end dig og valgt kun at starte paintshows i stedet for alle de andre klub-stævner.. Jeg er nemlig så hedig at jeg min skal kører 1½ time for at starte et show og når jeg så får regnet mig sammen med det jeg gerne vil starte så ender det nu med stort set "kun" at være pengene til broen jeg sparer.. og ja så vil jeg altså hellere starte paintshows så jeg når jeg ikke er i ilden kan sidde og se på de andres smukke og dygtige heste og drømme om hvor gode lyne og jeg engang bliver .. Men jeg vil nu sige at jeg aldrig glemmer mit og lynes første show hvor hun vandt SPB open all ages og fik en grand champion og en reserve og vi fik vores måske eneste mulighed for nogen sinde at slå laura schultz og what a queen Og jeg vil nu nok sige at jeg var rigtig glad for at Huddi sidste år til DM blev placeret som nr. 7 ud af 12 voksne heste, så ved man da at man har noget godt på hånden. men jeg håber så at du kommer til DM og starter ham i futurityet og de andre klasser og måske får sparret op så du kan overnatte for man møder nogle helt fantastisk mennesker til paintshows.. og så vil vi da alle gerne se nærmere på så smuk en hest som Buller.. Tina
På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!" og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan tilslutte mig |
|
|
Det du skriver Tina at det er hyggeligt til paintstævner og kan også se det fra Anettes side at det er dyrt og hvis der ikke kommer ret mange i de klasser hun vil starte , at hun hellere vil starte alm. show. Men hvis alle tænker sådan kommer der ingen i klasserne  Jeg har jo planer om at blive ejer af en ældre solid paint , må se om jeg finder penge og mod til at stille ham til et paint show  Og til begge de "damer" det er nogle lækre eksemplarer af racen i har
MvH Jette Hansen & Rockie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Annette *Tukær* |
20-04-2011 13:57 |
|
Tina: Jeg håber også at der kommer nogle flere der vil stille op med de unge, der skal bare ikke gå for mange år, for så kommer vi jo med "de gamle" istedet  Og har da på fornemmelsen at der er nogen fleree deltager i rideklasserne !?! Jeg var da også godt tilfreds med Bullers resultater til DM sidste år, de var som de skulle være  Men med placeringer jeg aldrig glemmer, så må jeg tilbage til 98, hvor jeg vandt Open horsmanship (ud af 15) til DC&QHC, på Ricko, Og året efter hvor vi til DWM, blev 5 ud af 16 i amature pleasure, det var noget ved  Planden er helt sikkeret DM, så vi kan starte futurityet, men stadig bliver det nok kun en dag. Og fantastiske mennesker dem syntes jeg nu man møder til alle shows paint, quarter eller All bredds. Jeg mindes stadig de "gamle dage" hvor vi alle, var samlet under samme tag, til et stor show, det var da hyggeligt  Ikke mindst at ride rundt i en klasse til midnat  Og tak for de pæne ord om Buller  God påske Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg er desværre |
|
|
ikke så gammel i gårde at jeg har prøvet at der var rideklasser til lægre end kl. 1700.. men det lyder hammerhyggeligt  Jaaa Jette også en paint til dig.. vil glæde mig til at showe sammen med dig .. Men ja der er bare træls folk først tager deres heste ud når de er blevet til rideheste.. jeg har godt nok været glad for at have lyne med vi har lært rigtig meget .. Tina
På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!" og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| solid paint |
|
|
Jaaaa, flere solid paint til paint shows, det kan vi li  Øv, at det ikke havde noget på sig med et paint stævne på Sjælland, syns det ville være godt... Mvh Kirstine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At skabe et godt stævne |
kopigen |
21-04-2011 09:11 |
|
Hej Jeg vil gerne have lov til at fortælle du selv efterspørg flere 2 år hvis du bliver væk ser de andre det samme som dig, ingen starter. Jeg kan kun sige at du skriver du har tænkt dig at tage til vores show,(så går jeg ud fra pengende er sat af til dette. Din hest vil optjene point og blive bedømt af en dommer der har forstand til dette. Du vil konkurrere med andre paints, og derud fra kunne se hvor godt dit hjemme træning er gået. Jeg ved ikke hvor fra du får der ikke er mange 2 års men til DM var der point at komme efter. Håber at se dig med din hest eller uden da vores show er et godt solidt stævne med hygge og alt det der skal til. God påske til dig Venlig hilsen Tina Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Annette *Tukær* |
21-04-2011 15:44 |
|
Tina Andersen: Ja, jeg bliver væk fordi jeg ikke regner med at der kommer andre, for jeg har ikke råd til at være "det gode forbilledet", og gider heller ikke... Men skulle det vise sig at der virkelig kommer nogle i 2 års klasserne (og flere end bare 2-3 stykker) så skal jeg være det første til at beklage at jeg ikke var der også ! Men det er vel næppe min skyld hvis andre også bliver væk, eller ?!? I hvilken 2 års klasse var der point at komme efter til DM ?!? Ikke i den for vallaker, for der var Buller og en mere i open halter 1-2 års... Sådan som du skriver føler jeg det faktisk ikke ret hyggeligt, det her paint halløj, det er lidt som at blive ned gjort, fordi jeg vælger anderledes end dig. Men det er måske det der ligger i et "godt solidt stævne med hygge og alt det der skal til" ?!? Hvor du vil hen med, hvorvidt jeg har sat penge af til Jeres show, eller ej, det forståe jeg ikke ?!? Min hest KAN optjene point, hvis der er heste nok i klasserne, og jeg går der ud fra at andre dommer der dømmer show rundt omkring også har forstand til dette ?!? Jeg kan hvis, der starter andre i klasserne, konkurrer mod andre paint, og hvis der er nok få et hit om hvordan han ser ud, set med disse her dommers øjne, og få en ide om hvad der skal trænes med m.m. Men hvad angår træning, så kan jeg også nemt få en ide om det, ved at starte mod andet end paint... Nu har jeg efterhånden været i westernverden i mange år, så jeg skulle mene jeg har en ide om, hvad man kan forvente sig til et show af den ene eller anden art. Og jeg skulle også mene jeg kender en del folk i westernverden, og ved hvor der er hyggeligt at komme... God påske til dig også Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|