Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

tilridning, hvor gl?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 09:36
jeg har faaet tilbudt en 2 1/2 aars pinto vallak der er blevet kastereret i sommers, hvornaar er det bedst at starte med at tilride hvis det bliver ham?
0
0
Svar på denne tråd

altså....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 11:06
...I western er det jo "legalt" at man tilrider dem allerede som 2½ års, men jeg vil sige at du skal kigge på hesten.
Nogle heste viser meget tydeligt at de er klar til nye udfordringer, de går nærmest og keder sig uden noget at lave, mens andre faktisk er meget bay-agtige endnu og trænger til en længere periode med ground work.

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 11:08
Jeg er helt enig med Miki
{> Snart lykkelig ejer af paint-føl {>
0
0
Svar på denne tråd

ikke nok med...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 11:30

at den skal være klar i hovedet... den skal også fysisk være udviklet til det..

Quarterene udvikler sig på en helt anden måde end en DVér (bare et eksempel) DVér bliver som regel tilredet i en alder af 4, mens quarterene (som Miki skriver) i en alder af 2-3 år...
Den skal derfor være færdig udviklet, hvis ik du vil ha en hest der bukker sammen i ben og lign. som 8 års!

Så kig på hesten, og bedøm dens udvikling... ;-)

-Maria

Maria Gandløse sponsored by Mustang International.
Youth World Cup Qualified

Prof western showtøj sælges, mere info via mail Showtøj
eller på 26533675
0
0
Svar på denne tråd

maria........
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 11:59
Maria... Varmblods tilrides ofte som 3-års.

Men man kan jo give den en tænke og voksepause efter 2-3 mdrs ridning.

Randi
0
0
Svar på denne tråd

hos os...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 12:08

og dem jeg kender, tilrider de dem altså som 4-års...

men det er vel oz forskelligt fra sted til sted...

(undskyld)

Youth World Cup Qualifier

eller på 26533675
0
0
Svar på denne tråd

ja det er da forskelligt...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 12:19
Alle dem jeg kender (DV-folk) rider dem til i det år hvori de fylder 3 og sender dem på sommerfold og tager dem i ridning igen som 4 års. (altså medmindre de overhovedet ikke er bygget til det) Så når de ikke at få så mange skøre ideer. De er jo lidt større end en q/p.. Bare se Wotan på 172...

Men der er jo så mange meninger... Den hest jeg havde før købte jeg da den var 9 år. Der havde den været redet siden den var 6. Er du tosset hvor var den sær. Den havde vist fået lidt for mange egne meninger om alting. Sådan en hest skal jeg aldrig have mere.

R.
0
0
Svar på denne tråd

ha ha...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 12:26

Du er skør...
Som sagt var det bare et eksempel, men du har nok lidt mere forstand på de der Varnblodsheste end mig.. ;-)

Vandrede tråds alt ud af den verden for mange år siden... Hi hi hi... >o<

Youth World Cup Qualifier

eller på 26533675
0
0
Svar på denne tråd

yep, splittertosset..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2003 14:33
Yep, totalt skingrende skør. Det er så dejligt, så kan man gøre lige hvad man har lyst til og have en god undskyldning til det, hi hi..

Randi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider