Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvilke linjer
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 19:17

Godaften alle sammen.

Hvis man gerne vil finde ud af hvad ens hest er ud af af performance linjer hvor skal man så søge henne?

Jeg ved hvad faren til min hest er avlet til og af, men moren til min kan jeg ikke rigtig finde ud af så meget om. ved hun har været avlet lidt til halter vist, men hvordan fanden finder man på og krydse en kvæg med en halter hest. der må ligge noget bag :)

håber nogle kan hjælpe :)

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

0
0
Svar på denne tråd

Du kan starte
Forfatter: 
Dato:  13-02-2011 20:02

med at google hingstene på AQHA papirerne. Hvis det er nogen der har performet kan man som regel finde dem beskrevet et eller andet sted...ellermåske noget afkom osv.

Det er faktisk ret sjovt at lave lidt slægtshistorie.

Feks vidste jeg at moren til min første QH var cuttingtrænet og efter en fin cuttinghingst, men fandt ud af ved at søge rundt at hun havde en helbror der havde vundet over 200.000 dollars i cutting. Det er lidt sjovt når man først kommer i gang.

Ellers kan jeg da huske navnet Sallys Reality fra gamle dage. Måske feks Conny kan huske mere om hende?

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses til salg.

Gode afstamninger. Egen avl.

Bl.a. 2011 føl efter Dun It With Charm.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Halter
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 14:41

Et hurtigt kig på allbreedpedigree.com viser at Sallys Realitys farfar var Skipa Star og der er følgende information om ham :

AQHA#0927715
H-82/P-0
World Champion Halter(1975), Superior Halter(1975-O) & Halter Point Earner (82 pts).

SIRE OF: 7 World Champions, 7 Res World Champions, 41 Superior Halter, 30 Supr Perf. (See AQHA Legends, Vol 5).

Så det ligner lidt halterblod, dog var der ikke rigtig information om så mange af de andre heste.

ellers er AQHA et rigtig godt sted at kigge

Mvh

Patrick

0
0
Svar på denne tråd

:o) :o) :o)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 15:41

Hej Ditte

Her er stamtavlen Link You Turn DK

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 20:34

Jeg kender godt stamtavlen poul ellers mange tak :)

men hvad jeg kan finde ud af er det også halter, men syntes bare jeg stirre mig lidt blindt på det hele da jeg skal helt tilbage til skipa star for at finde noget. mormor og morfar må da også have præsteret noget..

men hvad ville i mene grunden var til at blande sådanne linjer ?

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2011 23:52

Du kan få oplysningerne hos AQHA http://www.aqhamembers.org

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd

Skipper W
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 01:06

Er nok den kendteste i hendes pedigree.

Han var ejet af Hank Wiescamp (mener jeg). Afkommet blev brugt til roping og ranchhorses især. Men da de havde et flot og korrekt QH udseende blev de ofte showet i halter med flotte resultater. Dette er dog ikke det samme som at det er en egentlig halterstamme.

Skipper W hestene blev mixet ind i mange forskellige linier og i det sportslige henseende har de udmærket sig ved at have gode all around egenskaber.

En meget dygtig tysk avler Volker Laves, har altid haft en stor andel Skipper W i sine heste og de har udmærket sig ved at være stærke og smukke heste med super gode rideegenskaber.

Sally selv var en storrammet hest med meget små hove, hvilket hæmmede hende en del, men hendes afkom har været gode rideheste.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Peddigree
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 11:59

Her er en side med mange af de gamle hingste.

www.doubledquarterhorses.com/ Reference/ reference_sires%20&%20dams%20A- D.htm

Du kan selv kigge efter, om nogle af din hest afkom er der.

Ellers er der også AQHAs Hall of Fame. Du skal lige rulle lidt ned, for at komme til hestene.

www.aqha.com/Foundation/Content- Pages/Hall-of-Fame/Hall-of-Fame- Inductees.aspx

Dan Bar er så vidt jeg husker foundation avlet, så du kan måske også finde nogle forfædre her

www.foundationhorses.com/ pedigrees.aspx

Jeg plejer at have mange flere link, hvor man kan læse om reference sires and mares, men har lige måttet formattere min PC, så det varer lidt, inden jeg får fundet dem frem igen.

Disse sider, kunne jeg lige huske, så dem må du nøjes med foreløbig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 15:14

Oplysning fra aqhamembers.org

SKIPA REAITY har 4.0 point i Halter.

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 19:38

Jamen tusind tak for alle link's ne :)

Nu vil jeg så sidde og kigge et par timer og blive klogere ..

Conny, har redet et andet af hendes afkom, og han var simpelthen en kanon ridehest, så er absolut glad for min er efter denne hoppe :)

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

0
0
Svar på denne tråd

Så havde jeg da lige glemt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 18:29

denne side. qhd.com/ranch/ranch.asp?id=1389

Her er mange hingste.

Nogen er der mange informationer om, andre ikke.

Det letteste er, at bruge find (Ctrl +f) og så skrive hestens navn.

Ellers kan det godt tage meget lang tid at finde en enkelt hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider