Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvordan sælger man bedst??
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 15:01

Kære alle kloge hoveder herinde

Hvis I skal købe en hest hvad skal der så stå i annoncen for at I bliver interesseret?? Jeg mangler virkelig gode råd, da jeg skal have solgt Blaze banken har talt med store ord og forlangt at jeg sælger.. Jeg har sat hende til salg flere steder og der er en masse der har set annoncerne, men desværre ikke rigtig nogen der har henvendt sig. Så hjælp jeg ønsker så meget at få hende solgt! Blaze fortjener en ejer der både har råd og tid til hende og jeg kan næsten ikke holde ud længere at vide at hun skal sælges uden der sker noget...

Så hjælp en frustreret Quarteejer.. Tak

Hilsen Lis

0
0
Svar på denne tråd

har set annoncen
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 18:51

Jeg syntes det er en fin annonce du har lavet. Der er nogen billeder der viser hesten sådan ok, stamtavle og alder er oplyst og du beskriver hesten ærligt. Det virker umiddelbart til at være en hest der bør kunne sælges. Prisen er heller ikke "way out".

Der er bare rigtig mange heste til salg, da bankerne øjensynlig syntes det er noget pjat at bruge de penge vi (ikke) har på.

Nu er det jo ved at være efterår og det er traditionelt en dårlig tid at sælge heste. Forår og sommer er bedst.

Kan du ikke bare putte hende lidt væk i vinter, et sted hvor banken ikke ved hun er ;-), og så prøve igen til foråret?

Måske kan du alternativt prøve at tilbyde afbetalingsordning?

Nogen gange kan man låne sin hest ud, mod låner betaler udgifter, men der er nok ikke så stor interesse for type deal på en hest der ikke kan rides endnu.

Fandens til situation at stå i: At være tvungen til at sælge en hest man egentlig ikke vil af med, og så kan man ikke engang finde en køber!

Håber for dig at du finder et fint hjem til hende, men syntes ikke annoncen er helt skæv.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 18:57

Havde jeg pengene købte jeg hende gerne.

Hun er en smuk hest. Og syntes ikke jeg kan sætte noget på dine annoncer..

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

WWW.BARF-Råfoder.DK

0
0
Svar på denne tråd

Tænker det
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 19:29

er hendes unge alder, som gør det.

Ellers kan jeg heller ikke sætte fingren på noget omkring annoncen.

Er det ikke muligt for dig at låne hende ud som selskabshest indtil det bliver bedre tider at sælge hest? Så får du godt nok ikke penge for hende, men du slipper for de månedlige udgifter.

Hilsen,

Anja

Vil du have det bedste ud af dit liv?

www.anjafunder.dk

0
0
Svar på denne tråd

annonce
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 14:30

Hej,

Kunne du sætte et link ind til din annonce ?

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Nina, alt for dig
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 16:54

Christina S. Jensen

Se billeder af kvægkompagniet´s nye muhbasser på hjemmesiden.

Bokse udlejes på ALHAMBRA i Haslev, fuldpension, 1850kr/måned. Se mere om stedet på www.kohest.dk

American Quarter horse

0
0
Svar på denne tråd

Du får nok svært ved
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 22:25

at komme af med sådan en unghest på denne årstid.

Du kan få heste der er redne og skal til at tilrides for 2-3 tusinde mere, så vil du gøre dig håb, skal du nok en del ned i pris. Men du kan jo spørge hingsteejeren, måske har de nogen der brænder ef´ter en føl på den hingst.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Sælger heller ikke
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 08:47

rigtigt noget.

Så jeg kan ikke vejlede dig.

Problmet med et lille marked og et lille købergrundlag er at ud af de få købere der findes henvender du dig til en der vil have en ung hoppe.

Der har vi alelrede sorteret mange fra. De fleste vil have redne heste og mange gerne vallakker.

Dernæst skal køber ønske de samme blodlinier/forældre og farve som dig og have lyst til at køre til Vestjylland (der hopper endnu en kæde af, især for mange sjællændere).

Og så skal prisen også passe dem og der skal være kemi med hesten.

Ud af de få potentielle købere der er i DK er der sorteret mange fra nu. Førhen blev der handlet flere heste og selv om det er mindre dødt end det har været er der stadig ikke mange købere men mange salgsheste.

Hvis du absolut skal sælge nu må du nok dumpe prisen. Evt. sætte den i kommission hos Jonna eller andre der sælger heste for folk mod betaling.

Har selv en rigtigt fin to-års hoppe til salg til kun ca 10.000 mere end din (og det koster det rigeligt at have den et år mere) som er klar til tilridning osv. Men igen gider folk ikke selv stå med bøvlet med at ride til.

Så jeg regner med at det kommer jeg nok selv til at gøre (eller få gjort).

For 10-15 år siden købte de fleste ungheste for det var dem der ligesom var at få. I dag med de lave priser på alt vælger folk at få en tilredet hest til kun lidt flere penge.

Men igen. Står der en person som vil have en palomino åringshoppe efter en halterfar...jamen hvor mange flere er der så at vælge i mellem? Ikke mange.

Det er et spørgsmål om at din hest og den rigtige køber er på markedet samtidig. Det kan gå meget stærkt men det kan også trække meget længe ud før der er et match.

PS Sjovt du bor i Bredgade 88. Jeg har boet i opgangen ved siden af et halvt års tid for nogen år siden men bor nu i Højmark. Håber du kan beholde hesten så vi kan blive flere westernryttere i området !

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 11:56

Ja, det går lidt trægt lige nu, men nogle heste bliver der da solgt.

I forhold til din annonce så synes jeg der mangler billeder, som virkelig viser din hest. Det kan godt betale sig at få det lavet af en professional. Du viser nogle helt almindelige billeder af en køn palomino hoppe, men billederne er taget fra lidt tilfældige og ikke så hensigtsmæssige vinkler. Når det nu er en hest med halter afstamning ville jeg jo vise den shinet og poleret med haltergrime og glimmer på.

Har forældrene eller søskende resultater, så få dem med i annoncen.

Held og lykke med at få hende solgt godt.

Lil Chief No White

født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding

Great Lil Ruby

født d. 9. maj, 2009. Quarter Horse Mare
Far: Satchmo Design
Mor: Great Shawnee Pine

Til Salg - ring for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er en
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 12:10

af dem som faktisk lige har købt ny hest. Jeg synes ikke der er noget i vejen med din salgsannonce og din hoppe ser godt ud. Jeg havde det sådan at når nu jeg skulle have ny hest så gik jeg efter at købe en hest gennem nogen så som man "kender" eller kender nogen som der er købt fra. Grunden til dette var at jeg ikke var tryg ved at handle privat - men hellere igennem nogen som har forstand på det eller direkte gennem avler. Ligeledes solgte jeg også min hest gennem avleren. Så et godt råd er måske at få din hest synliggjort igennem salgssteder hvor de sælger westernheste. Hilse Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 15:50

Lige en lille bemærkning om annoncen - man kan ikke klikke billederne størrer, de kommer frem igen i samme lille størrelse, det synes jeg er ret irriterende for man kan ikke se hesten ordentligt på så små billeder.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 16:23

Alle jeres svar, det glæder mig Jeg må væbne mig med tålmodighed og se så kommer der jo også nok en der er intresseret i min Blaze.. Jeg vil jo selvfølgelig helst have hende solgt så hurtigt som mulig, især fordi det har været en hård beslutning at acceptere at man bliver nød til at sælge sin hest...

Jeg er også meget intresseret i bud på hende. Jeg er også villig til at lade hende købe på afbetaling selvfølgelig med en kontrakt. Hvis det er den rette køber til hende. Men jeg er ikke så desperat aat jeg giver hende væk.

Hilse Lis

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 12:22

Billedene i sig selv kan næsten sælge hesten. - Så de skal være perfekte.

Dine billeder er sådan set fine nok, men vil man sælg hurtigt så skal de være rigtig rigtig gode.

Jeg er selv fotograf og har altid nemt ved at sælge heste, fordi billeder sælger altså :)

Og så havde jeg alligevel nok valgt at skrive noget mere tekst, jeg synes han er en dyr hest, ikke at du skal ændre prisen(!), men fra min vinkel af, så er han dyr, og derfor burde teksten også være gennemført. Kan slet ikke forstå du kan lade være med at skrive en masse

Jeg ved ihvertfald med mig selv at det altid bliver sådan en ½ A4 side, fordi man ikke kan stoppe med at fortælle hvor dejlig hesten er

Men smuk fyr, en skam du skal af med ham :(

Held og lykke med salget.

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 12:26

ja flot jeg kalder hende for en fyr.. haha hun er stadig smuk :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider