rigtigt noget.
Så jeg kan ikke vejlede dig.
Problmet med et lille marked og et lille købergrundlag er at ud af de få købere der findes henvender du dig til en der vil have en ung hoppe.
Der har vi alelrede sorteret mange fra. De fleste vil have redne heste og mange gerne vallakker.
Dernæst skal køber ønske de samme blodlinier/forældre og farve som dig og have lyst til at køre til Vestjylland (der hopper endnu en kæde af, især for mange sjællændere).
Og så skal prisen også passe dem og der skal være kemi med hesten.
Ud af de få potentielle købere der er i DK er der sorteret mange fra nu. Førhen blev der handlet flere heste og selv om det er mindre dødt end det har været er der stadig ikke mange købere men mange salgsheste.
Hvis du absolut skal sælge nu må du nok dumpe prisen. Evt. sætte den i kommission hos Jonna eller andre der sælger heste for folk mod betaling.
Har selv en rigtigt fin to-års hoppe til salg til kun ca 10.000 mere end din (og det koster det rigeligt at have den et år mere) som er klar til tilridning osv. Men igen gider folk ikke selv stå med bøvlet med at ride til.
Så jeg regner med at det kommer jeg nok selv til at gøre (eller få gjort).
For 10-15 år siden købte de fleste ungheste for det var dem der ligesom var at få. I dag med de lave priser på alt vælger folk at få en tilredet hest til kun lidt flere penge.
Men igen. Står der en person som vil have en palomino åringshoppe efter en halterfar...jamen hvor mange flere er der så at vælge i mellem? Ikke mange.
Det er et spørgsmål om at din hest og den rigtige køber er på markedet samtidig. Det kan gå meget stærkt men det kan også trække meget længe ud før der er et match.
PS Sjovt du bor i Bredgade 88. Jeg har boet i opgangen ved siden af et halvt års tid for nogen år siden men bor nu i Højmark. Håber du kan beholde hesten så vi kan blive flere westernryttere i området !
Mvh Tina