Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

farve ruskind?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2010 22:54

Jeg har jo købt mig en læææææker sadel til Vision, men ruskindet har jo naturligvis ikke den farve det skal have i mine øjne.

Kan man farve det på nogen måde? - så det holder vel og mærke og stadig ser pænt ud om nogle år også?

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.

0
0
Svar på denne tråd

ruskind
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 09:54

ville jeg nok være meeget påpasselig med - især, hvis det fx er det i sædet du mener.

Alm glat læder kan mørknes med olie eller gives narvsværte, men er ikke sikker på at det også gælder ruskind.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

ruskind
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:09

kan godt farves med narv-sværte, men kun til mørkere farve. Sort er klart det bedste. Der kan være lidt afsmitning i begyndelsen, men det er det bedste at farve ruskind med.

Men hvorfor vil du farve sædet? Man ser det jo ikke så meget når man rider og det er helt sikkert bedst at lade være

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-09-2010 10:42

Du kan sagtens farve ruskind - men det lægger sig ned og bliver nærmest som alm. glat læder, du kan ikke bibeholde det ru.

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

farve ruskind?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2010 22:34

Jette:

Det er fordi ruskindet pt er en form for lilla, hvilket jeg ikke synes er frygtelig pænt. Fjodors gamle sadel havde sort ruskind og den var bare så flot, så tænkte at det måske var en mulighed.

Men det lyder lidt som om det er besværligt?

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.

0
0
Svar på denne tråd

miki...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 07:03

Du kan sagtens farve lilla til sort, med narv-sværte.

Det er ikke min erfaring, at ruskind bliver fladt, som GitteL nævner, når man bruger narv-sværte.

Der er to måder at farve læder på: Den ene med et dækkende produkt, der ligger som et lag maling ovenpå skindet. Det er aldrig særlig godt, men kan bruges ved total farveskift.

Den anden er narv-sværte, som er tyndt-flydende som vand. Dette produkt, trænger ind i skindet, hvis ellers ikke det i forvejen er farvet med "maling"-farve.

Ruskind har porrøs overflade, så narv-sværte trænger specielt godt ind.

-Som sagt kan det smitte lidt af i starten, så rid med gamle bukser og sørg for at resten af sadlen er godt mættet af en god gang sadelfedt.

Du kan købe en flaske narv-sværte og prøve at arbejde lidt med det, på en lap ruskind. Det er noget sprælsk noget at ha' med at gøre. Hvis du spilder en enkel dråbe et forkert sted, får du en plet som aldrig mere kan gå af. Måske kan du afdække de partier på sadlen du ikke ønsker farvet, med plastic og tape.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

billede billede!!
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 10:34

lad os lige se et billede af sadlen/sædet?? Jeg synes helt bestemt at det lyder flot med at lilla sæde.. :-) Men nu skal jeg jo også have alt i lilla..

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

0
0
Svar på denne tråd

nu så jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 20:42

hvor du kommer fra, men i Århus er der en fantastisk forretning læderiet, de er vildt gode til alt med skind, prøv at kontakte dem.

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider