Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

hvad skal jeg gøre :S
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 00:58

hei :D
jeg har en western hest jeg selv har tilredet, han kommer for polen hvor vi har bestilt ham hjem, men det er lidt lige meget, han er en valark og en pinto.
han er 15 år.

men jeg har et lille problem med ham, han rider flot og det, men hver gang jeg begynder og ride rigtig konsentræredet på ham, hvor jeg skridt/jok/lop på ham og går back og det, men så når jeg har redet i en halv time bytter jeg med min ven så han kan prøve ham nogle gange, og nnår han sætter sig op får han bukspring og stejler han, men når jeg tager fat i ham er der inted, når jeg øver med ham på follen hvor han løver efter mig i mit tempo og han holder lige med kroppen, når jeg siger woh stopper han, når min bedste ven vil have han skal gå efter ham, gor han der ikke, og så går min ven og så løber Gracjan (hest) hend og bider ham, hvorfor gør han det. :s det er jo lidt belastende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 23:15

Hej

Det ikke muligt med sikkerhed og sige hvad det skyldes men jeg har to gæt.

Det lyder som enten hesten enten har oplevet noget skidt med en mand, eller at din ven bær sig meget forkert ad. Hvis din ven ikke har heste forstand ville jeg ikke lade ham ride eller håndtere hesten på egenhånd.

Mvh Mia Svejgaard

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg må
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 08:25

sige jeg er menet enig med Mia her- enten ahr den måske oplevet noget grimt med en mand/mænd- og kan derfor ikk lide dem el osse så bærer han sig meget forkert ad og bør ikke ha omgang med hesten uden hjælp og evt rettleser til det han gør forkert.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

0
0
Svar på denne tråd

ja det er nok rigtgi nok
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 18:50

ja du har nok rat, så jeg skal høre ham om han har gjort ham noget for træd, :/ det er sjovt jeg har aldrig set det med min hest før og min pap far siger han skam ikke noget til :) men jeg vil undersøge det

0
0
Svar på denne tråd

rooolig nu!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2010 09:22

Jeg tror ikke på din ven har gjort hesten noget, det misforstod du vist, men han opfører sig på en måde, der får hesten til at mene at den skal dominere ham. Sandsynligvis fordi han er lidt kejtet og fører sig forkert. Det er ikke så usædvanligt endda.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

ja måske
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 17:10

hei conni, du har nok rat, jeg har snakkede med min ven og han siger han ikke har gjort hesten noget :) det jeg så glaf for, men vis han vil dominere med ham, hvorfor hvil han ikke med nogle af os andre? vis man kan spørge om dette?

mvh:

Michelle Cornelius<3

:D !

0
0
Svar på denne tråd

Fordi...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 22:45

Jeres kropssprog er anderledes.

Han opfatter klart og med rette at han kan dominere din ven.

Og det gør han så.

Men søde ven, det er en lidt farlig leg det der. Din ven skal lære at omgåes hesten og sætte sig i respekt. Det lyder ærlig talt lidt voldsomt, at hesten bider og slår ud efter ham. Det kan gå grueligt galt. Hvis han vil omgåes hesten, må han have noget undervisning i det.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

ja det er da mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2010 23:23

ja det er helt okay, jeg synes også det er ufatteligt han gør det med ham, jeg har skam aldrig set det før, men da vi skulle på tur stejlede han forand ham, og synes jeg var ufatteligt, men når jeg går hend og tager fat i ham er det inted, og min ven er 20 år og har set mere til min hest en mig, jeg kan ikke hvide hvad der er sket, da jeg er kommet hend til heste ejeren nu, som var hans søster til jeg fik ham.

og hesten er 1.72 så han er jo rimlig høj når han stejler, og så tog min ven og slog ham med tøjlen og snittede hans øje, og der flippede jejg ud på min ven, fordi det gør man da ikke eller gør man? jeg har aldrig set det før og brydes hælder ikke om min ven slår min hest/heste :( jeg sage det til ham og håber da han forstod mig.

mvh:

Michelle Cornelius<3

:D !

0
0
Svar på denne tråd

der findes
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 17:31

nogen gange bare heste som man ikke kan enes med.

Hvis din ven ellers er vant til at omgåes heste uden problemer, er din hest og din ven nok bare et dårligt match.

Hvis en hest stejler kan det blive meget farligt og det er vigtigt at den bliver irettesat på ordentlig maner, som den forstår - lidt uheldigt at han rammer den i øjet, men en voldsom hest, kræver bare nogen gange en lidt bestemt tilgang, hvis ikke det hele skal udvikle sig til noget ekstremt farligt.

Men måske i det her tilfælde den bedste løsning bare vil være at holde din ven og din hest fra hinanden, hvis hesten uden nogen logisk grund bare ikke kan li ham...?

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

millemus
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 19:22

det har du faktisk rat i, jeg vil skille de to ad nu, fordi det er blevedet megedet slemt her på det sidste :/ nu der bare når han skal give ham sadel på, og jeg kan ikke holde min hest som er så stær og er 1,72 i stank, han blejer ikke og flygter men da kan kom flygtede ham som om han havde set et spøgelse :( det jo vanvittigt

uah uha uha,m tjæk min fede hjemme side ud med min hest, og med nye ting som kommer ind sener :) den er helt ny så det kommer.

:D

okay, den kommer ind imorgen :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider