Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

hestepas på udenlanske heste
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 21:52

ok nu må jeg vel hellere få set på de der forbistrede hestepas.

vores ene hest har dansk pas- så det er jo nemt nok

- at betale 90 kr også er der styr på det pas

men vores anden har tysk pas- har ledt på den tyske quarter forenings side, hvor jeg fandt en artikel omkring hestepas- men med mit dårlige tyske fik jeg kun læst mig til at de skulle chippes (og det er hun) men hvad med de der forbistrede medicin sider?!? kan jo se på landskontoret for heste at udenlanske pas skal sendes til udlandet, men hvor og hvordan osv...hjælp!!!

0
0
Svar på denne tråd

Medicinsider
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 06:04

Prøv lige at se, om ikke der allerede er medicinsider i det tyske pas. De begyndte for længe siden at lave medicinsider.

Medicinsiderne hedder Arzneimittelbehandlung på tysk.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 08:59

se lige hvor gode mine tysk kundskaber er :-)

så kan jeg tage det lidt roligt igen- det ser ud som om der er de siderder skal være

0
0
Svar på denne tråd

Udenlandske pas...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 09:38

Jeg har et pas fra Belgien og så, at der var nogle sider hvor der står:Medication control samt medicinal treatment og går stærkt ud fra, at det er de sider man efterlyser, skal være i orden.

...men hvor har jeg da godt nok også været i tvivl! Bare tanken om at skulle sende sit pas udenlands,bryder jeg mig bestemt ikke om!

Da jeg lavede ejerskifte på min Quarter endte jeg med at skulle have avleren til at træde til, da mit pas var endt med at ligge på et eller andet skrivebord pga. en lille bitte, bitte misforståelse. De gad ikke engang at ringe eller skrive til mig men forventede, at jeg skulle ringe til dem. Det kunne jeg ligesom ikke, da jeg kun havde en tilfældig adresse og adressen var ikke at finde hvis man googlede - pyyy. Så er det godt at kende nogen, som kender nogen.... 5 dage efter havde jeg mit pas igen

Bedste hilsner
Susanne www.heste-madrassen.dk

Når også din hest skal sove godt!

www.sh-pleasurehorses.dk

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

0
0
Svar på denne tråd

måske..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 12:32

ved ikke om teorien holder- men i det danske pas er det fra side 40 og frem der mangler.

i det tyske pas er der vist op til s 56

så hvis passene er ens i opbygning så burde man være på den sikre side hvis der er mere end 40 sider i passet ??

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 15:41

Jo, teorien holder, jeg har en tysk hestepas inkl. medicinsider og de starter på side 40 og går til 56.

Mange hilsner

Vyv

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 06:27

Jeg har kun til side 30 i mit Tyske hestepas...

Jeg har heller ikke kunnet finde ud af det, da jeg på ingen måde er en ørn til tysk :-/

Overvejer at den skal have det lavet om til et dansk pas...

Nu med

Quarterhoppen: Tivio Zoe Zantana

Hvis sandheden er, at ingen kender sandheden.....

så kender jeg sandheden!

0
0
Svar på denne tråd

hollandsk hestepas
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 07:45

Chappo har en hollandsk hestepas. Han er registreret som konkurrencehest hos Landcentret for heste...

Da det med medicinsider kom, spurgte jeg dem i Landscentret hvordan og hvorledes med Chappos pas. De spurgte om hvilken avlsforening passet er udgivet i i HOlland. Det står i hans pas.

Så skulle de undersøge det og skaffe en liste hjem fra Holland over de forskellige avlsforeninger.

Da de fik listen, fik jeg at vide at der er allerede medicinsider i hans.

Så - får man fat i landcentret for heste, plejer de at være flinke og hjælpe.

Det er jo en kæmpe kaos med de her hestepas...synes jeg.

Held og lykke

hilsen

Anna

Kvadratisch praktisch - Paint vallak Flashy Chex Junior "Chappo"

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

??????????
Forfatter: 
Dato:  15-06-2010 23:02

Jeg har slet ikke hørt noget som helst om medicinsider som I taler om. I mine pas, et dansk og et ungarsk, er der plads for vaccinationer osv, og en plastlomme bagest, hvor chip-attesten kan ligge.

Jeg oooorker ikke at skulle sætte mig ind i alt det.

Hvilke konsekvenser har det, hvis man ikke har de sider i passet? Må hesten ikke transporteres udenlands? Må hesten ikke starte stævner? Eller hvad? Får man bøder?

Jeg er virkelig træt af optrapningen af administrativt fnilder-fnalder.

Jeg personligt har aldrig været ude for at have haft brug for andet end et vaccnationskort og jeg har flakket land og rige rundt og krydset grænser og startet stævner og solgt og købt heste og fået dem aflivet osv. osv.

Hvor er det dog belastende.

Det var svært nok da de skulle ha' pas og vi skulle ha' trailerkort. Det må altså stoppe et sted.

Måske skulle man koncentrere sig lidt om træk-fuglene istedet; checke om de var behørigt vaccineret, når de krydser grænser, om de født i/udenfor EU-land, om de har fået ormekur og er vel socialiceret...

...Så kunne vi få lidt fred til at nusse rundt med vores heste på bedste beskub, som jo plejer at være sådan ok.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 08:06

Det er faktisk nye regler fra 1 juni 2009...

Du kan læse lidt om det på Quarterhorses hjemmeside og på landskontoret for heste.

Kender én der har ringet til landskontoret, og hun fik at vide, at der skulle laves helt nyt pas, hvor hesten også skulle tilses af en dyrlæge.

Talte med en dyrlæge, som fortalte, at det kunne jeg komme udenom ved at sende passet til det land hvor hesten har fået det lavet, så behøvede jeg hverken nyt pas eller dyrlægetilsyn ... men er bare ikke god til tysk, så jeg ender nok med, at få lavet et nyt.

Nu med

så kender jeg sandheden!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 08:11

Kan se, at Painthorse foreningen har fået en aftale med landskontoret...

Kan også se, at Quarterhorese foreningen arbejder på noget, så jeg afventer

Nu med

så kender jeg sandheden!

0
0
Svar på denne tråd

Nye EU regler
Forfatter: 
Dato:  16-06-2010 08:25

Link LÆS HER.

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider