Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Westernportalens nye design - aprilsnar?
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:37

Hej alle sammen:)

Nu har jeg ikke været på HN eller westernportalen i 100 år, og da jeg så smutter forbi her til aften, ser jeg at der er kommet helt nyt design!

Er det en aprilsnar eller er jeg bare helt galt på den?

Hvis det er en aprilsnar, er det en fed joke;) hvis ikke, så må jeg indrømme at jeg tænker no go...

Er jeg bare helt gal på den eller?

Rigtig god påske til jer alle:)

Hilsen Louise

0
0
Svar på denne tråd

med mindre
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:55

de lavede nyt layout igen til ære for 1. april, så er det ikke en aprilsnar.

Jeg synes det er blevet flot - og det var tiltrængt med en ansigtsløftning derinde

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

1234568
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 23:23

Nope det er ingen aprilsnar med det nye layout på WP.

Synes det er blevet flot.

Hvorfor tænker du dog det er no go??

_Dorthe J_

"At sætte hovedet i blød for et valg af hest"

Den rigtige findes, spørgsmålet er så lige - hvor?

0
0
Svar på denne tråd

rodet !!!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 09:33

ja jeg syndtes at den nye er meget rodet og ikke så lige til som den gamle.

er helt klart mere til den gamle.

www.aabaksgaard.dk

salgsstald med Paint & Quarter

Lækker Grullo Quarter Hingst 2 x Grand Champion 2009

Homozygous for sort.

føl på bestilling ring for info..

Avlshoppe super ko/reining sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

Tror det blir bedre
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 10:01

Tja.... jeg kunne også bedre lide den gamle udgave, men syntes det går bedre og bedre med at " finde rundt" tror man lige skal lære at bruge den

LITTLE YELLOW RANCH

Quarter and Paint

Mette Bülow Friis

0
0
Svar på denne tråd

Også no go
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 19:27

Hmm, jeg kan heller ikke finde rundt på den nye WP, så jeg bliver her på HN.. Det gamle design var ikke noget problem at finde rundt i, men det nye virker ikke rigtig på min computer..

Nu med Rosie - Den smukkeste rødhætte hest i verden!

Elsket & savnet - Apache & Thilda

0
0
Svar på denne tråd

kan heller ikke finde rundt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 11:36

jeg ville oprette en salgs annonce - kan ikke se hvordan jeg gør, har tjekket det hele syntes jeg.

og er blevet oprettet som bruger. har også tjekket de mest spurgte spørgsmål uden at kunne finde svar på hvordan man opretter.

men måske finder jeg ud af det engang.

Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

Næsten ny Deuber Reiner sadel sælges.

Kan evt. betales over et par gange.

se min profil

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anita
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 16:09

Det er da virkelig nemt, det er ligesom at svare på et indlæg.

Super enkelt!

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

rodet...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 19:37

ved jeg ikke om jeg syntes, men meget svært at finde ud af. Jeg ville også kigge salgs annoncer, men kunne ikke finde dem, Så må indrømme at jeg også er typen der opgiver, issær nu hvor jeg har prøvet flere gange... Syntes helt klart den skal gøres mere brugervenlig, til sådan nogen som mig der ikke er den bedste til computer..

Mvh Tanja

Norbar Dk

0
0
Svar på denne tråd

1920*1080
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 22:09

Nu bruger jeg en høj opløsning og det er tydeligt at wepdesigneren ikke har tænk sig om for der er slet ikke styr på siden, det skøjter ud over det hele og desuden har siden misted sit rugged western look det kunne man også have forsøgt at genskabe istedet for de bløde pastelfarver ( power puff pigerne )man har forsøgt at skabe et nyt look jeg personligt syntes det er den forkert vej de er gået.

0
0
Svar på denne tråd

Designet er nogo fordi
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 10:21

Jeg mener siden er et no-go fordi:

Når jeg går ind på en hjemmeside, så er det første jeg får er overblik. Hvad handler siden om, hvor er menuen, er der farver der springer mig i øjnene, er teksten for stor eller for lille.

På westernportalen ligner det, at siden er skabt i word (sorry, but true). Stor hvid baggrund, ustruktureret bannere, tekst der flyver rundt. Hvad er vigtigt? hvor er menuen? og så skal man til at scrolle... og sådan er det alle siderne igennem. Scrolle scrolle scrolle.

Nederst på siden er der bare helt hvidt og en masse plads. Jamen så slet det.

Så førstehåndsindtrykket er - ingen overblik og ingen vejledning.

Debat forum. Nej, man sætter ikke grønlig-nuance tekst på samme nuance baggrund, når sitet er skabt til en del mængde tekst. Det er for anstrengende for øjnene.

Efter flere klik er du nu endelig inde i et indlæg...

Nu sidder der sikkert nogle stykker derude og tænker: "ja, men prøv så lige at tænke på, hvordan folk reagerede da det nye hestenettet kom!"

Meget kan man sige om HN's design, men det virker. Det nemt, overskueligt og funktionelt. Du ved hvor du er.

Det kan man bestemt ikke sige ved WP og det handler ikke om smag.

Så derfor spurgte jeg, om det nye design var en aprilsnar. For den holder ikke og der er intet western over den.

Ha en dejlig dag:)

Hilsen Louise

0
0
Svar på denne tråd

Egentlig mærrkeligt
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 22:49

AT problemet diskuteres her og ikke på Westernportalen.dk

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

synes jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 01:04

Grunden til AT jeg skriver her er jo netop fordi, at jeg på ingen måde vil bevæge mig rundt på en side som ikke fungerer.

Det er netop det som er pointen med dette indlæg. Hvorfor skulle man bevæge sig ind på en ufunktionel side om western, når man kan blive på en funktionel og få samme oplysninger?

Jeg ved at flere har postet de samme indelæg, både på HN og WP. Dvs. at folk er begge steder og derfor er det lige så indlysende, at stille spørgsmålet her.

0
0
Svar på denne tråd

WP/HN...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 08:51

Det er vel godt nok at diskutere WP her, hvis folk ikke kan finde ud af gå på WP.

I skal vide at vores Peter er meget med på tilfile sitet, så det virker for os.

Hvis I kan oprette en bruger, kan I gå på debatforum og vælge "members only".

Her kan man snakke med Peter.

Jeg var selv lidt skuffet over der manglede et link til "køb og salg" i menuen, og spurgte ind til det.

VUPTI! Så var Peter på pletten og fik lavet det.

Giv sitet en chance.

Det er Peter Privat, der sidder på det. I må IKKE sammenligne det, med et stort kommercielt site som HN.

Det kan godt være der er lidt ups-ere hist og pist, men vi får SÅ meget andet.

Blandt andet, en åben, fri, u-censureret debat.

Og gratis salgsannoncer.

Og høflig betjening.

-På disse punkter, kan HN ikke være med.

Peter og Tanja kører WP, fordi de brænder for det og lægger rigtig meget arbejde i det.

Min opfordring er: Giv jer selv tid til at vende jer til det nye koncept og spørg ind til det I ikke forstår, eller har gode forslag til, på "Members Only".

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

Godt Jette!
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 09:40

Rigtig godt skrevet Jette!

Jeg er altså desværre osse på det hold der har givet op, og det er kun fordi jeg ikke er en haj til det med putere...

Det virker meget uoverskueligt, men jeg er sikker på, at en dag er jeg træt nok af ikke at ku' komme på...og så ta'r jeg tyrene ved hornene.

Iøvrigt er jeg helt enig i, at HP kan diskuteres helt frit her... ellers har folk der ikke kan hitte ud af HP (LÆS:MIG) ikke en chance for hverken at ytre sig og spørge ind til det, samt lære hvordan og hvorfor!

Jeg skal nok komme ind en dag, men der skal godt nok skrabes noget koncentration og overskud sammen ;-)

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

Forstår ikke i ikke kan finde ud af det.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 11:21

Jeg forstår simpelthen ikke at i ikke kan finde ud af Westernportalen

Ja den er blevet anderledes, men bruger i 3 minutter på at orientere jer på siden, så er det slet ikke så svært. Heller ikke for dem som ikke er en computer-haj.

Det eneste kritikpunkt jeg tildels er enig i er skriftfarven, som godt kunne være mere "sort" så teksten er tydeligere.

Mht at scrolle... Det skal vi da også her på Heste-nettet, og så alle andre sider. Såeee...

Jeg synes godt nok i er grove i kritikken, og som jettenieman skriver så er det frivillig arbejdskraft er står bag Westernpotalen. Siden har eksisteret i meget kort tid i den nye version, så giv da siden en chance, i stedet for at sable det ned fra dag 1.

Heste-nettet er kommercielt, og hvor længe har det eksisteret??? Temmelig længe ikke?

Så er det klart at den er gennemprøvet, gennemtestet og den er lavet om mange gange, før den ser ud som nu.

De to sider er svære at sammenligne.

Jeg er lykkelig for Westernportalen! Jeg synes det er blevet en flot og funktionel side. Alt er gratis også salgsannoncer og siden er frem for alt ucensureret, i modsætning til denne.

Hilsen Lene

Paint, Quarter og Appaloosa ejer.

0
0
Svar på denne tråd

hov hov...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 11:57

Nogen staver med lethed, andre ikke... nogen finder computere simple, andre ikke!

Nogle læser dårligt fordi alle bogstaver svæver rundt...præcis sådan har jeg det med WP lige nu. og det ta'r mig altså mere end 3 minutter at få "bogstaverne" på plads!!! Jeg læser ikke dårligt! men er måske "puterblind" som nogle andre osse lyder til at være.

Det er stort stykke arbejde der ligge bag WP, ingen tvivl om det.... vildt at folkene bag det har lyst at lave siden til os! Det er skønt at der er mulighed for at komme med gode forslag!

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

westernportalen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 12:15

Nu må i ikke misforstå mig. Jeg synes det er super fedt at vi har en side som WP og det er endnu mere fedt, at vi har Peter til at lave den til os alle sammen

Der ER rigtig mange gode ting derinde og det har der altid været.

Men. Den er altså ikke funktionel. Hvor skal man kigge hen? Du kommer ind på forsiden og BooM så er der bare tekst så det batter, bannere der flyver rundt og en menu man ikke kan finde, men mindre man scroler.

Og ja, der er rigtig rigtig mange andre sider man skal scrole på og det vil vi aldrig kunne komme uden om, lige meget hvilket site det er. Men, som sagt, en menu skal altså ligge først for og vigtige nyheder, skal altså makeres så de udskiller sig.

Hvis man bruger 3 min så kan man da godt finde rundt. Men du har ikke 3 min. Nærmere kun 3 sek! I de 3 sek får hjernen oplysninger om: hvor er tingene, hvad handler siden om, hvor står hvad, osv. Det er det samme når i køber et magasin. Du har 3 sek til at overveje om forsiden overhovedet tiltaler dig.

HN skal ikke sammenlignes med WP nej. Men vi kan ikke komme udenom at der er en del paraleller mellem de to. HN har eksisteret længe ja, og man har brugt meget lang tid på at få den til at virke optimalt. Det er der jo en grund til. Men hvorfor så ikke se på, hvad der får den til at virke? Inddrage overskueligheden ind til WP når den også bliver brugt som et samlingssted og debatforum?.

Grunden til at jeg har nævnt HN er pga, at jeg har taget det som et udgangspunkt, da jeg har postet mit indlæg her.

Men folks, designet behøves ikke at laves om. Jeg siger ikke at baaggrunden skal være en anden farve eller teksten skal være en anden font. Der skal bare justeres nogle ting, evt få flere billeder ind, lægge en ramme, få menuen øverst og så er man allerede nået et godt stykke.

Hilsen Louise

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 13:28

Det lyder til du har nogen rigtig fine idèer til at opformere brugervenligheden på WP.

Det lyder også til, at du har forstand på, hvad du taler om.

Hvad med at du går i dialog med Peter og tager en lille nørde-snak?

-Det er jo ikke sikkert han læser dine tanker på dette site

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

ang Wp...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 13:42

Jeg synes indtil videre den er drøn forvirrende. Men jeg har heller ikke brugt den særlig meget, så det skal jo bare læres!!

Jeg var lidt irriteret over at der ikke var en "køb og salg" i menuen, men den kan jeg se er kommet på nu, så det er super!!

Desværre ærgrer jeg mig stadig over, at man ikke kan se billeder af salgshestene uden at skulle klikke sig ind på samtlige annoncer! Det var noget nemmere på det gamle design, hvor der var et billede ud fra hver annonce.. :-)

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

2 + ½ sæk St. Hippolyt Fohlengold sælges. Indkøbspris pr. stk. 245 kr. Giv et bud!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider