Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Ridetur til Sverige
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 21:50

Hej alle cowboys and cowgirls,

Jeg kunne rigtig godt bruge, lidt hjælp og lidt fif til en ride/overlevelsestur i de Svenske skove.

Jeg er begyndt planlægge lidt ferie her til sommer, og jeg har planer om, at tage en tur til Sverige på hesteryg.

Problemmet er bare, at jeg er ikke den bedste til, at planlægge og jeg kender heller ikke vildt meget til hvor det er godt, at være i Sverige, og hvor langt op man skal i Sverige før det bliver til RIGTIG svensk ødemark/skov.

Sådan noget som en pakkeliste vil være en god ting......Jeg kan godt selv sætte mig ned og lave sådan en, men der er helt sikkeret ting jeg vil glemme, at sætte på så ved i hvad man skal have med så km endelig med.

Jeg har måske heller ikke de sørste overlevelses evner, men jeg tror nu godt, at jeg kan finde ud af, at riste et par pølser over et bål , men er der andet mad det er næmt at lave, så lad høre.

jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville hjælpe lidt, så der måske er en chance for, at mig og den 4 benet kommer levende hjem igen

Mvh Signe

Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 14:25

Hmm, slet ingen der vil bidrage, til min overlevelse ude i den svenske ødemark ?

Jeg kan da så lige selv fortælle, at jeg er kommet så langt i planlægningen, at jeg har fundet ud af at vi (mig og hesten) tager til noget der hedder Kampholma, som ligger oppe i Hessleholmen (staves?)

Hele Kampholma ligger midt inde i en stor skov, med en masse skønne søer.

Jeg har selv lavet en pakke liste nu. Det er ikke så meget der kommet på listen, jeg skal jo have det på hesten.

sovepose/liggeunderlag

Varmt tøj (ikke for meget)

Lommelygte

Tendstikker

Noget at lave i/på

Noget jeg mangler?

We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 15:26

Mygge spray og Etono (eller anden mygge stift) hvis man nu blir bidt alligevel...

en lille førstehjælps kit med plastre osv

solcreme og after sun

evt Aloe Vera, det er godt til både hest og rytter ved skrammer og lindre hudafskrabninger...

Det er lige hvad jeg ka komme på

Hilsen

CJ

CK Ranch - Horses for life

Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd

Jo da !
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 19:04

...vil gerne hjælpe, og da det kan have relevans for andre, også gerne her i tråden.

Jeg er dog "knæ opereret" i dag, og er ikke så mobil at jeg kan finde mit materiale frem.

Jeg har et ridesti kort og turbeskrivelser. Vil finde ud af hvor det kan skaffes, men jeg går ikke ud fra du skal afsted næste weekend så bær over med min manglende mobilitet, og afvent venligst i behørig spænding

Vh "Bumsen"

Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !

Støt www.naturrytter.dk !

0
0
Svar på denne tråd

Knæ???
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 20:25

...Bums, hvad er nu det? Det lyder ikke rart. Hva' mæ Pelle Haleløs, kommer du på ham igen?

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

Sadelbumsen............
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 20:28

Du har helt ret, jeg tager ikke afsted næste weekend, men først i sommerferien, så du må godt lige komme dig lidt, inden du jager rundt.

Glæder mig til, at se hvad du finder :)

Og god bedring med knæet :)

Mvh Signe

We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Tak !!!!!
Forfatter: 
Dato:  22-03-2010 21:54

Jo da, en grim revne i menisken i v. knæ.

Nu om dage fikser man lige sådan en med en kikkert operation. Klipper det revnede stykke af, "barberer" de små gevækster væk, der er kommet på brusken af iritationen fra menisken. Skyller knæet godt og grundigt igennem, og lukker de tre små huller.

Efter to timer - retur til basen. Det var vildt spændende, idet jeg fik lov til at følge med på skærmen.

Såfremt der ikke tilstøder betændelse eller andre uheldige ting, skulle jeg være frit gående efter 8 til 10 dage.

Jeg håber jeg igen bliver istand til at komme i sadlen uden at skulle finde et podie. Irriterer mig selvfølgelig lidt over at "klovnen" her har været to år om at tage sig sammen.

Tak for du spurgte (Mary vil ikke høre detaljerne)

Vh

Claus

* * * * ¤ * * * *

0
0
Svar på denne tråd

ridetur
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 16:39

Jeg har sammen med mine veninder været på et par ture over flere dage, så har da lidt jeg kan komme med.

Jeg syntes at det er vigtig at finde et passende antal km man vil ride om dagen, vi troede at vi sagtens kunne ride 30-35 km om dagen men for os var det alligevel for meget.

Lammeskind kan klart anbefales også om sommeren.

En lille førstehjælps kasse både til rytter og hest

En sammenklappelig vandspand så man kan tilbyde sin hårdtarbejdende hest vand så tit som muligt.

Vi holdte en del små pauser(også lange selvfølgelig), tog sadlen af hesten ventede til den tørrede der hvor den var svedig og så afsted igen, selv en lille pause kan give din hest meget.

Noget til at holde insekter væk både fra dig og hesten, det oplevede vi som et STORT problem nogle steder.

Et godt kort over ruten, hvor vi også fandt indkøbssteder i forvejen så vi viste hvor vi kunne komme ind og handle lidt.

Smede og dyrlæger i det område man skal ride i, hvis uheldet skulle være ude.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du skal være afsted men jeg havde kun rene strømper og trusser med + en varm trøje og ellers havde jeg kun det ridetøj jeg havde på...(ja vi lugtede nok lidt til sidst men sådan er det jo :-) )

Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om, ellers kig på min profil, under projekterne der er de ture vi har været på.

Selvfølgelig ikke lige i samme målestok som den du skal på men det kan være pakkelisten kan hjælpe dig lidt.

Anita

0
0
Svar på denne tråd

Trappen er overvundet !!!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 09:48

Hej Signe - så lykkedes det !

Hvis du måske ønsker at starte lidt forsigtigt op under ordnede forhold, og hvor du ikke skal alt for langt op i Sverige, vil jeg anbefale "Hallands Ridled". Leden er på ialt 176 km, og de enkelte etaper er på mellem 9 og 20 km - altså fornuftige afstande. Hylte kommune har en folder med etapebeskrivelser, navne på "Hø bønder" hvor du og hesten kan overnatte, samt kontaktoplysninger på dyrehospital og dyrlæger.

Jeg kender lidt til området, og selv om det ikke er så langt væk, kan man godt i store perioder bilde sig selv ind at man befinder sig i den store ødemark

Det er et sted jeg selv påregner at skulle prøve mine "Horsepacker" drifter af.

Materialet kan bestilles på tourist@hylte.se

Følg dette link for yderligere oplysninger (samt Linket på den side du åbner):

databas.halland.se/databas/ Product.aspx?city=1315...TLp=362276

Hvis du insisterer på at ville være helt vild kan du tjekke denne side:

www.pakhesten.nu/ index.php?p=home&l=DK

Peter er Dansk, og jeg vil tro han godt vil hjælpe med lidt spørgsmål ud over de tips der allerede ligger på siden.

Have Fun !!! (men husk at vende krampen langsomt til de lange stræk, hvis det ikke allerede er OK)

Vh

Claus

* * * * ¤ * * * *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider