Jeg har sammen med mine veninder været på et par ture over flere dage, så har da lidt jeg kan komme med.
Jeg syntes at det er vigtig at finde et passende antal km man vil ride om dagen, vi troede at vi sagtens kunne ride 30-35 km om dagen men for os var det alligevel for meget.
Lammeskind kan klart anbefales også om sommeren.
En lille førstehjælps kasse både til rytter og hest
En sammenklappelig vandspand så man kan tilbyde sin hårdtarbejdende hest vand så tit som muligt.
Vi holdte en del små pauser(også lange selvfølgelig), tog sadlen af hesten ventede til den tørrede der hvor den var svedig og så afsted igen, selv en lille pause kan give din hest meget.
Noget til at holde insekter væk både fra dig og hesten, det oplevede vi som et STORT problem nogle steder.
Et godt kort over ruten, hvor vi også fandt indkøbssteder i forvejen så vi viste hvor vi kunne komme ind og handle lidt.
Smede og dyrlæger i det område man skal ride i, hvis uheldet skulle være ude.
Nu ved jeg ikke hvor lang tid du skal være afsted men jeg havde kun rene strømper og trusser med + en varm trøje og ellers havde jeg kun det ridetøj jeg havde på...(ja vi lugtede nok lidt til sidst men sådan er det jo
)
Det var sådan lige hvad jeg kunne komme i tanke om, ellers kig på min profil, under projekterne der er de ture vi har været på.
Selvfølgelig ikke lige i samme målestok som den du skal på men det kan være pakkelisten kan hjælpe dig lidt.
Anita