Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

FLUER OG MITTER.
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 14:03
Hejza.....

Min stakkels hest er ved at gå til af fluer og mitter. Jeg ved ikke hvorfor de små irriterende insekter lige har valgt ham, for de andre heste på samme fold er ikke nær så belastet af det. Jeg har prøvet en del ting efter hånden, men intet har virket optimal.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham. Sommerdækkener er jeg ikke tilhænger af for det er også et problem når vi skal ride. Han kan ikke koncentrere sig et lille øjeblik.

Knuz
HEBN
0
0
Svar på denne tråd

Den kære sommer
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 15:28
Vi har en hoppe som også er MEGET plaget. Der er kun en ting at gøre. Luk hesten ind kl. 16 og ud næste morgen kl. 9. På den måde kommer du uden om det værste mht. fluer og mitter.

Det var et råd som vores dyrelæge gav os.

Der skulle også være en mulighed ved hjælp af en kur, som en islænderdame fra Skive kanten skulle vide noget om. Men hvem hun er osv. det ved jeg ikke. Det er bare et rygte jeg har hørt.
Kuren skulle efter sigende være yderest effektiv og holde op til 1,5-2 år og så skulle den koste 2.000,- pr. hest. Det skulle være en past man giver hesten gennem munden. Ideen skulle komme fra Tyskland og det skulle være et naturprodukt.

Mere ved jeg ikke på nuværende tidspunkt.

MVH

Susanne

Når kun det bedste er godt nok!:-D
0
0
Svar på denne tråd

omvendt ???
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 16:33
Det lyder fint med at lukke hesten ind og ud, men skal den ikke stå inde om dagen og ude om natten ???
Knus Lotte
;-)
KV-Transport, vi klarer også transport af heste
0
0
Svar på denne tråd

Prøv en blanding
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 19:57
af hjortetaktolie og eddike, det er ret effektivt, de får godt nok lidt sorte pletter af det men det forsvinder igen.
Jeg putter det i en vandforstøver, men pas på ikke at bruge for meget hjortetaktolie, det er MEGET fedtet.

GitteL

B-) Real girls are cowgirls B-)

http://www.borridsoauto.dk
0
0
Svar på denne tråd

aloe vera kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  30-05-2003 23:02
Evita har sommereksem, hun har fået aloe vera i 7 uger nu (60 ml om dagen) og hun har kløet kraftig en gang - da sprayede jeg med aloe first spray som lindrede kløen meget fint.

Evita går ude kun midt på dagen - ikke om morgen eller om aften. Jeg har lige bestilt hjem et eksem dækken til ca 900 kroner fra hooks og dermed regner jeg med at Evita kan gå ude flere timer om dagen.

Stina H
0
0
Svar på denne tråd

et godt råd
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 12:23
Vi har fået et godt råd af en gammel hestevant mand, Henry, som vi gerne vil give videre.. Det har hjulpet os meget både heste og ryttere, og det er meget effektivt.. Du skal blande 1/2 liter eddike og 1/4 liter vand. Hæld det i en forstøver, og sprøjt det ud over hesten, men ikke det hele.. den skal jo ikke stå og være sjaskvåd.. Du skal sprøjte på så du godt kan tillade dig at ride efter 5 minutter. Sørg for ikke at ramme dens øjne, næsebor og mund.. Dens formål er at stinke så meget at insekter og lign. flyver deres vej..
Det er en ganske god måde, og vi har brugt den meget om sommeren hvor vi kører med vogn. Man vil gerne have en effektiv men billig løsning, og denne kan ikke blive billigere.. Det kan godt være det ikke hjælper første gang, men bliv ved..

Med venlig hilsen Stine og Pernille Larsen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider