|
|
| Brainstorming / workshop |
| Forfatter:  |
PerBeinov 1 |
| Dato:  |
26-01-2010 13:41 |
|
Inspireret af Keld Damgaard´s tråd vil jeg gerne tage initiativ til en brainstorming/workshop hvor vi diskuterer og afprøver nye ideer. Jeg har primært følgende personer i tankerne, som "ide-magere" Keld - Conny - Lone - Erik - og migselv og andre som har ideer vedr. nytænkning og videreudvikling af vores fælles interesse. Hvad med, at mødes på Alhambra f.eks. lørdag den 13. februar, såfremt vi kan få plads. Jeg forestiller mig, at vi møder op med lidt skriftligt materiale og herefter afprøver det i praksis. Jeg medbringer gerne min hest - den er vant til lidt af hvert, men også "grønne" heste kan være interessante, fordi så kan vi danne os et klart billed af, om det vi har i tankerne er praktisk gennemførligt. Mvh. Per Beinov Lad os i fællesskab springe ud i det come hell and high water Det vil også være særdeles godt, såfremt så mange westernryttere som muligt vil møde op og give deres mening tilkende over hvad de ser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Per |
|
|
Min kalender er booket lidt hårdt. Vi skal flytte til Lolland i næste måned, der skal gøres klar til heste: Bokse, ridehusbund,ridebane, folde osv. Vi åbner forretning og derudover er vi involveret i 2 stævner og et kommende åbenthus arrangement i April. Så puuuuha! Stresstærsklen kan vist ikke klare mere. MEN! Jeg vil gerne invitere Jer ned til Maj, når vi er klar med det hele og den globale nedkøling er stoppet. Så vil der være en super ridebane at lege på og vi vil kunne planlægge det første arrangementi i f.eks Juni - (ikke under) Dyrskuet. Ellers kan jeg da sagtens undværes, hvis I er ivrige for at komme i gang noget før.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Per. Det er alt for tidligt - det er sikkert stadigt dyb vinter og vi kan ikke nå at prøve noget af mht. praktisk ridning. Næe - Maj - forår - nede hos Conny - sol ahhh det lyder mere rigtigt. Iøvrigt tror jeg, at brainstorming her på HN i fuld offentlighed, hvor alle kan komme med indput og gode idéer - er MEGET mere frugtbart - Jeg tror ikke at fordi vi "gamle" har været med længe, at det skulle betyde, at vi gamle finder en ny vej - næppe. Nææ vi gamle skal holde gryden i kog - være fødselshjælper til nye kække tiltag. Man ser desværre al for tit at "de gamle" hænger i bremsen og forsøger at kvæle al nytænkning. Lad os foresætte arbejdet her på nettet - og når foråret brækker sadler vi op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej Keld og Conny |
PerBeinov 1 |
26-01-2010 18:14 |
|
Ja det kan godt være, at det måske er for tidligt. Keld, det er rigtigt, at der sagtens kan foregå brainstorming her på Nettet - men det skrevne ord kan altid misforståes - med det mener jeg - at for, at forstå budskabet er det ikke nok med en beskrivelse af det - det skal følges op med en demonstration / test så alle kan se hvad der rent faktisk menes . En talemåde siger, at et - billed - siger mere end 1.000 ord - hvis det er rigtigt, så må en demonstration / test mindst tælle 10.000 ord. Vi skal passe på, at det ikke bare "drukner" i ord - der skal "action" til. Conny, hvad er det nye du har gang i på Lolland, det lyder spændende? Iøvrigt har jeg et koncept - Pony Express - stafet ridning med et islæt af military - det har jeg ikke vundet gehør for i westernkredse. Der er vist ikke mange westernryttere, der har en fortid som min indenfor military - derfor er cowboy race/pony express nok ikke "salgsbar". Det foto jeg har vedhæftet denne tråd kan være en af de forhindringer, der kan indgå i "Pony Express". Jeg har mulighed for at råde over et terræn, hvor alt er muligt - skov - skrænter - vandløb - you name it! Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God ide´ |
|
|
Lyder kanon med sådan et møde hos Conny når det bliver varmere... Per har sendt dig en privat pb Hilsen Lone
Reining Cutting. www.jlcowhorses.dk PEP`N PERFECT QH stallion
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov , min formulering |
|
|
er vist lidt uklar.. Per , jeg har sendt dig en privat pb
Reining Cutting. www.jlcowhorses.dk PEP`N PERFECT QH stallion
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man må ikke |
|
|
skrive noget rigtigt om forretning her på siden, så regnes det for markedsføring, men der kommer indbydelse ud til et indvielsesarrangement i April. De der gider og komme ned og "sparke i sandet" vil høre om vores nye og spændende koncept.  Håber ikke at der er sagt for meget. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| workshop |
|
|
Du har ret Per .. faren er, at det blot drukner i ord. Vi må holde gang i bålet - i processen. Jeg har lige et stykke brænde til ilden. Agility - Barrelrace- polebending- trail- spring i en og samme Klasse, en HYBRID-disciplin. Alle kan deltage - kræver ikke horn på sadlen - kan også bruges i engelsk-verdenen. Kan dyrkes af alle fra shetlænder til fine damer med plastikcover på hatten. Banen kan bygges op forskelligt fra show til show, ligesom trail eller springbaner. (Skelettet kunne være en barrelracebane) - Der skal indgå spring - som jo sikrer at man kan stramme for sværhedsgraden. Vippebro, telttunnel, låger, polebaser, osv osv. Naturligvis på tid - for at sikre en vis portion action ... god markedsføring - her tænker jeg ikke på penge - men nogle "top" ryttere - nej .. dygtige ekvipager til at ride klassen og dermed sælge idéen. Den store fordel ved sådan en flytbar bane er, at alle kan træne hjemme i klubben. Den er let tilgængelig. Den stationære bane er for svær tilgængelig. Kritik er velkomment og en forudsætning for at komme videre.
Hilsen KD (Måske kommende EXSTREME COWBOY RACER)
www.hestetur.dk .Bliv PlanFadder www.planfadder.dk
Hellere være lille del i noget stort - fremfor stor del i noget småt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Blander mig lige (selvom jeg ikke er inviteret ) Keld - denne Hybriddisciplin, med fri optømning... hvilke regler vil du opstille for at opretholde den "pæne" ridning? I øvrigt... når der ikke kræves horn på sadlen, kunne man måske overveje slet ikke at kræve sadel? I øvrigt burde man måske - hvis disciplinen skal bære præg af barrelrace/polebending - kun tillade ryttere med snaffle eller trensebid og 2 hænder på tøjlen? Forslag stillet i bevidstheden om at en del ikke vil kunne ride en sådan disciplin uden sadel, uden at komme til skade - men hvad med os, der kan?
You can't believe it, You can't conceive it- And you can't touch me, 'Cause I'm untouchable ! And I know you hate it, And you can't take it- You'll never break me, 'Cause I'm unbreakable!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Denne tråd er for alle - både antikke, veteraner og sportsfolk. Disciplinen kunne jo deles op i bidregler som andre klasser og hvor stangbid kun må bruges/rides med én hånd. Men ellers niveau opdele den, som kendes i fx trail og reining. Ja .. hvorfor ikke en bareback udgave også - det ville da nok tiltrække endnu flere friske unge exstreme-udøvere. Jeg ville nok personlig ty til en sadel ... Men jeg har en søn der garanteret tager udfordringen op og møder dig i sådan en klasse i Bareback-outfit .. Vi finder et stævne på sjælland. (tager hvad vi finder frem til her på nettet: klasse) og prøver den af i det virkelige liv. Conny kan der lånes et hjørne eller en pause i dit Rollatorshow eller er du for booket og er vi for sent ude dennegang ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre Keld |
|
|
Det ekommer ikke til at passe ind i programmet. Personligt er jeg dog mere til at lave et helt opbygget stævne på alhambra f.eks, hvor man kan lave 3 eller fire forskellige varianter, måske i flere sværhedsgrader. Herunder kan man jo lave en eller flere kvægopgaver. Jeg synes det kunne vare sjovt at designe nogle klasser. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Conny |
PerBeinov 1 |
28-01-2010 17:13 |
|
Det lyder som en god ide - lad os lægge os i selen - og arrangere en "Åbenhus Dag" på Alhambra, hvor vi afprøver nogle af vores ideer. På den måde kan vi også få nogle gode indput fra dem som kommer og kigger på. Ja det, at designe nye klasser er så positivt og sjovt - jeg er sikker på, at vi kan få en rigtig god dag.  Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var ikke det |
|
|
jeg skrev Per. Jeg skrev at man kunne arrangere et stævne med allerede fastlagte klasser. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når I så mødes.... |
|
|
... så håber jeg at I lige vil overveje sikkerheden på de her ting i udarbejder. Jeg har været med på cattledrive med dig Per, en gang og jeg synes det var en fed tur, men må også indrømme at jeg afholder mig fra det en anden gang, da min hest nær havde sat træskoene pga der ikke var tænkt nok over sikkerheden. Han gled på tømmerflåden da han skulle springe af og røg så ned og skrabede begge bagben på kanten af tømmerflåden, Han endte med to meget hårløse og skrebede ben og fik dertil blodforgiftning og det kostede kassen i dyrlægeregninger. Ikke en kritik, det er vand under broen og længe siden glemt, men når det nu kommer op igen, så synes jeg det er værd at påpege sikkerheden, så ingen af os mister heste på det. Ligeledes må turene nok have en beskrivelse af hvad hestene skal stå model til, så man ved om ens hest har psyke til det og ikke ender med at blive nervevrag af at tage med.
Venlig hilsen -miki-
Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.
Hjemmesiden om krybbebidning og vævning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Når i mødes ? - kommer du ikke Miki ? Jo flere vi er des bedre. Kom og deltag, det kan kun gavne processen. Jeg tror vi skal glemme alt om kvæg - hvis vi vil designe en disciplin der tager os ind i fremtiden. Det at bruge levende dyr som rekvisitter i sport - det holder ikke ret mange år frem. Al udvikling peger væk fra denne kultur - den holder ikke. Det har givet mig mange sjove timer at ride på kvæg - men vi må tage ved lære at Don quichot - Det er en kamp mod vindmøller. vi må finde på noget NYT. Vi kan ikke blive ved med at drive rundt med "vores mad".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Conny |
PerBeinov 1 |
28-01-2010 21:01 |
|
Til Conny: Det er ikke en god ide, at introducere nye tiltag til et traditionelt stævne. Conny vi har forsøgt det før, men tidsfaktoren for afviklingen af stævnet vil gribe meget forstyrrende ind. Derfor en åben workshop, hvor vi kan prøve tingene af. Til Keld. Jeg tror ikke, at du kan udbyde nye kvægdiscipliner - det mener jeg heller ikke vi skal. En form for Ranch handling af kvæg udover Team -og Cattle Penning vil være så tidskrævende, at det fuldstændig drukner i et show - det vil tage for megen tid og virke kedeligt - ligesom det kendes fra Trail klasserne. Kvægdiscipliner i forbindelse med roping skal ske på naturbaner altså i terræn efter min mening. Til Miki. Ja du har ret sikkerheden skal være i top - men vi skal også huske på, at det er levende dyr vi har med, at gøre, hvorfor det vil tangere det umulige at skabe en sikkerhed på 100% - men vi skal naturligvis stræbe efter det. Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaaa Per |
|
|
Det mener du så! Hvad er det vi har prøvet før? Du taler om handling og ikke ord. Jeg handler, når der er noget jeg vil. Deri kunne bestå en væsentlig forskel på din og min tilgang til tingene. Men inden I har snakket færdigt er showsæsonen gået for i år. Men snak I bare videre! MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Mange tak - herligt at muligheden for bareback-klasser eksísterer et sted ude i fremtiden. For nu at presse citronen (og udfordringen) lidt - hvordan ser det så ud hvis vi siger Bid- og sadelløs? Og her mener jeg IKKE deomtalte hybridklasser - det ville være fuldkommen uansvarligt! Men klasser, der skulle ligge som en blanding af reining, pleasure og trail - bare uden bid og sadel. Jeg ville være glad for at se en klasse, hvor det ikke var tiden, tempoet, hovedets holdning eller mængden af pallietter, der betød noget (absolut ikke ment som en fornærmelse af nogen), men derimod måden øvelserne blev udført på - kommunikation mellem hest og rytter, horsemanship, afslappethed osv. Klassen kunne indeholde diverse øvelser som spin, jog, broer, gates, spring, små patterns eller noget helt andet - men fokus skulle være på kommunikationen mellem hest og rytter... Man har vel lov at drømme....
You can't believe it, You can't conceive it- And you can't touch me, 'Cause I'm untouchable ! And I know you hate it, And you can't take it- You'll never break me, 'Cause I'm unbreakable!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Conny |
PerBeinov 1 |
28-01-2010 23:40 |
|
Jeg mener, at såfremt vi lægger en "disciplin" ind i et almindeligt show i frokostpausen - så er der ikke tid nok til en seriøs testning. Har du noget imod en hel dag - udelukkende med afprøvning af eventuelle nye discipliner - så vi kan teste det igennem inden det udbydes til et traditionelt show. Det er det jeg mener med nytænkning - at vi i fællesskab med de spidskompetancer vi hver især er i besiddelse af - laver sådan en workshop/åbenthus dag - hvor vi seriøst afprøver det nye der måtte være og som måske kunne puste lidt mere liv i det etablerede system. Jeg formoder det er noget i stil med, hvad Keld havde i tankerne, da han skrev sit indlæg. Mvh. Per Beinov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det forstår jeg |
|
|
men jeg mente at lave et helt show med temaet i forskellige klasseinddelinger og variationer. Der er simpelthen ikke plads i de ordinære shows i dag til at indlægge så omfattende programmer. Jeg fatter bare ikke at man ikke tager Ranchklasserne op, for de indeholder alle de elementer I efterlyser. Lav et Ranchshow, hvori der indgår Extreme klasser og så har I opskriften. Keld har vist ikke stiftet bekendtskab med Ranchklasserne, men de har jo bare aldrig været en succes. Heller ikke for Jeres vedkommende, hvilket jeg slet ikke forstår???? Men helt ærligt. Jeg har rigeligt om ørene lige nu, jeg er fremkommet med et tilbud til Jer. Tag det eller lad være. Det er det engagement der kan ydes fra mig her i foråret. Hvis I selv finder ud af noget , så held og lykke med det. Hvis ikke så finder jeg måske på et eller andet, når vi har fået etableret os, Vi har bla.a et vandhul på jorderne vi måske kan bruge, og så kan I jo komme , hvis I har lyst.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Per .. du læser vores indlæg som fanden læser biblen ...  Jo .. jeg efterspørger nytænkning, at vi prøver at tænke frem - som fx, hvad kan få bare 10% af den store skare fra engelsk-ridning til at prøve sig frem i vores lille westernverden . Det kunne betyde en fordobling af vores aktive. Det ville gavne alle sektorer - også jeres lille niche - kvæg og lasso. Men det er jo ikke jeres lille niche, der skal spændes for vognen og så at sige sælge idéen. I kan knapt nok sælge billetter nok her i westernworld, til at i kan fungerer. Det er jo skriften på væggen - Desværre - her har jeg jo også haft mit hjerte. Spirit ..ja drøm du bare - du er på det vindende team - det bærer jo klart i den retning du drømmer om. Samarbejde med hesten - minimering af tvangsmidler, det er i klar fremgang i hele hesteverdenen. Vel også fint nok. Jeg er hverken medlem af dyrevældfærds foreninger eller klimaforeninger eller lign. - jeg har ingen religioner. Men livet er for kort til at kæmpe imod en udvikling, som alle burde kunne se, vil sejre stort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Jamen mange tak Kjeld! Er det ikke fantastisk at udviklinger går i netop den retning? At der bliver mere og mere fokus på hestevelfærd, horsemanship og "bløde" værdier? Jeg ville sandelig ikke bryde mig om at leve i en verden, hvor udviklingen gik den anden vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|