|
|
| Hallo PAINTFOLKET |
|
|
Kære Paintfolket... Kan det virkelig passe at her i jylland at man ikke kan samle en broget/solid folk til en kvæg clinc der løber af stablen i marts??
Hilsen Tina www.123hjemmeside.dk/cowhouse painthingst står til avlsbenyttelse. Troldeunge og hugo boss sælges... OBS..Kvægclinc for paint d 20-21 marts skriv for nærmere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det skulle |
|
|
desværre ikke undre mig - paint folket virker ikke til at være dem der er flest af som rider kvæg - jeg ville gerne, men jeg har ikke hest mere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kvæg... |
|
|
Måske skulle i åbne op for at medlemmer af PHCDK, men som ikke rider på paint også må være med. De vil jo også få det tilskud som PHCDK giver. Og så er det jo en god måde at gøre reklame for de dejlige paint´s. Et eksempel: Hvis man nu har en all-breed og er med på sådan en clinic, vil man se hvad PHCDK gør for sine medlemmer og finde ud af hvor dejlige paint´ne og deres mennesker er, så derfor vil man (forhåbentlig) vælge en paint hvis man en dag skal skifte sin all-breed ud. Et andet ekempel: Jeg ville gerne deltage i en clinic dog på Sjælland, men selvom jeg endda sidder i bestyrelsen i PHCDK, så er jeg desværre ikke længere ejer af en sådan, og nu rider jeg så en quarter. (Hun er så godt nok i fol, men det bliver hun jo ikke ved med at være.) Og så ville jeg da gerne som medlem af PHCDK kunne deltage i de tilbud vi som klub giver vores medlemmer, men det kan jeg ikke på jeres clinic´s fordi i har valgt at det KUN er for paints.  Det er jo ikke noget PHCDK har bestemt at det skal være sådan. Hilsen Benedicte
Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. 
Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:
http://www.wisemice.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg vil vildt gerne være med!! Hesten har kun set en ko én gang, og der bed hun den.. - men det skal jo nok gå. Eneste grund til jeg ikke har meldt til med den være paint, er at jeg ikke er sikker på om vi er klar til marts allerede. :/ Skal først lære at ride på hende her når vejret vender og sneen ikke ligger tyk på banen.
Anne, uden profil billeder pga. de nye regler.
蛋糕 (Kage)
RIP. Snowys Sweet Red Too. Jeg vil altid huske og elske dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen hest |
|
|
Jeg vil også rigtig gerne have været med, men mistede hesten i sep. så er det ikke en mulighed. Desværre..
Helle Andersen R.I.P Charlies Doc Sockett
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Paintejere |
|
|
har jo pr. tradition i DK, for det meste interesseret sig for Halter og Pleasure afd., ihvertfald de der har været mest toneangivende. Så jeg tror det bliver svært at samle folk, der rider paints, til at interessere sig i den retning. De paintheste vi overvejende har herhjemme, har ikke de "hotte" blodlinier og de er ofte ret store. Som Benedicte siger: Åbn dog for deltagelse af andre racer, så man også af den vej kan vise at der ER paintheste der kan måle sig og gøre sig gældende. Held og Lykke med det! MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min paint er ikke redet til endnu - men jeg ville da nok med på Kansas, hvis det var en mulighed, det ville også være en god måde at møde nogle flere paint folk på. Så - ja lad også andre melde sig til på de overskydende pladser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Allesammen.. Mange tak for jeres respons.. Så er det jo rigtig nok der er ikke mange ko-paints herhjemme men håber at folk kunne tænke sig at noget nyt i paintreci..Det har jo været prøvet for år tilbage.. Ved ikke hvor mange paints herhjemme der er "koblod" i...men der er jo heller ikke det noget man skal tag efter i sådan grad. Pot han er dvér ikke avlet af "koblod" men klare sig rimlig pænt i de fleste disipliner, og han elsker når der er ko på banen... Men ja lad os få flere med så phcdk kommer lidt mere frem end på pleasure og halterbanen( med alt respekt for det, for det er heller ikke nemt) Men lad os se hvad det ender ud i, jeg syntes ihvertfald at det er bedre at åbne for alle end at aflyse pga for få paints.
Hilsen Tina www.123hjemmeside.dk/cowhouse painthingst står til avlsbenyttelse. Troldeunge og hugo boss sælges... OBS..Kvægclinc for paint d 20-21 marts skriv for nærmere info..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål |
|
|
Kunne det tænkes at der er nogle som har heste de vil låne til nogle af dem som ikke har heste? Ser bare flere der giver udtryk for at de gerne vil med, men mangler en ganger. Hilsen Benedicte
Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de er jo |
|
|
lavet netop for at få gang i nogle flere paintheste, vi har jo så fået den mulighed at der kan komme andre racer med på disse kvægclinic, men vi har valgt at vendte lidt med at lukke op for den mulighed da jyderne har sidste tilmeldig 1 Marts. Det går så lidt bedre på sjælland med tilmeldingerne,der kan det godt gå hen at blive en kamp om de sidste pladser hvis folk venter for længe. Der bliver lukket op men vi skal bare lige have vækket de jyske paint folk først. På kvægudvalgets vegne Morten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
| Forfatter:  |
Sixpencen |
| Dato:  |
05-01-2010 19:28 |
|
Jeg har dog en paint med en lile smule koblod... men da jeg er studernde har jeg ikke råd til sådan noget sjov og lærerigt  hmmm kan man også få studenter rabat i heste verdenen?
- Lonni & Sixpence - Biggest, The best, better then all the rest... American Paint Horse Nobody's satisfied with being second best
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medlemsskab |
|
|
Det forudsætter medlemsskab af Paint Horse Club Denmark, for deltagelse i disse clinics, da PHCDK jo giver tilskud. Det koster årligt kun Kr. 300,00 for voksne og Kr. 250,00 for youth, Mvh. Kurt Nybo
Painthingsten: Olenas Blue Image
Står klar til den nye bedækningssæson 2010 fra 1. Februar Eskager Western Stable
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lonni... |
|
|
Kunne du måske dele din hest med én som ikke har hest, eller dele en plads med en anden? Så er det jo kun halv pris.  Vi er 2 der skal dele én hest på den clinic på Sjælland. Så det er jo halv pris for os begge. Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min havde |
|
|
fint koblod i sig - men er ikk tilredet. Jeg kunne som end sikkert godt låne ham hvis han havde været redet mv, men desværre dur det jo ikke som sagt. Det er ærgerligt der ikk er flere peints med godt kvægblod i sig bestemt. Men det er nok mest Quarter folket der er til kvæg - hvorfor ved jeg ikke. Men som CMN siger er bl.a. halter noget af det som paint folk har gået mest ind for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God morgen! |
Gidget ♥Mr Crazy Horse Geronimo |
06-01-2010 07:20 |
|
Jeg ville rigtig gerne være med til den clinic, da jeg ved vores kan gå på kvæg, men det bliver ikke i denne omgang. Måske næste? Synes forøvrigt, at det er et super godt initiativ!  Håber det lykkes for Jer, så jeg også kan være med, når der engang er meldt 'klar bane'.  Men jeg vil godt komme op og heppe i...øh...er det Skærbæk eller Skærup, Kurt? 
Pas på!!! Jeg har RACER-KO x2!!!
(model Kødscooter) Og nogle temmelig broget nogen af slagsen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 132456 |
|
|
Clincen her i Jylland bliver afholdt i Cowhouse nær Give
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke så forbavset |
|
|
Jeg er nu heller ikke særlig overrasket over at der ikke er flere som kommer ud af busken blandt paintfolket. Kvægdicipliner har aldrig haft nogen særlig plads i paint dk. Og som Conny siger, så er der heller ikke så vildt mange gode kvæglinier blandt danske paints. Men det er et godt initiativ og i ønskes held og lykke med projektet. Det ville da være dejligt hvis det fik øjnene op hos nogle flere hen ad vejen. Som en skriver, så er der måske nogle som vælger "kvæg"-paint når de skal have ny hest hvis interessen stiger.
Reining Cutting. www.jlcowhorses.dk PEP`N PERFECT QH stallion
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvem siger en hest skal ha "kvægblod" for at kunne gå på kvæg? Ja, det er mere naturligt for hesten hvis det ligger i blodet.. - Men alle kan da lære det.. Mindes da en der cuttede på en nordbakke, som havde super talent. Min paint har ikk det vilde kvægblod i sig, men hun har da en go smag for kvæg alligevel. Så bare fordi ens paint ikk har en stamtavle af guld fyldt med kvægblod, så kan den vel godt få lov at lege med! Bare en tanke.
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Anne, Hvilken hest har du nu, syntes ikke at kunne se noget på din præs.? Vores lille paint er ud af kvægblod, som vi så må se om jeg kan før ud i praktisk..det er jo ikke nok hesten er avlet til det men rytteren skal også kunne være med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Tina. Jeg har overtaget vores hoppe JJ Cooler Maker (da jeg alligevel skal ha føl i hende snart), og hun er efter Danish Dynamite (JJ Bar king). Husker ikk lige dam siden, da jeg ikk har set på hendes tavle en rum tid nu. Har ikke billeder mere nej, en misfortåelse omkring regler Men det er jo en god anledning til at starte på en frisk. Heh. Det var ikke ment som et negativt indlæg, men sys ofte jeg hører at heste ikke kan noget, der ikke ligger i deres blod. Hvilket jeg sys er noget pjat  Ja, det er en fordel, men ikke en nødvendighed, og da slet ikke en undskyldning for ikke at prøve  Jeg har aldrig selv prøvet kræfter med kvægklasser, så jeg skal selvfølgelig også lære det fra bunden, men er det ikke netop det vi har clinics og undervisning til? :)
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne.... |
|
|
Hesten skal ikke have kvægblod for at gå kvæg. Alle heste kan gå kvæg. Men alt andet lige, så er det altså oftest de heste som "er lavet" til kvæg...både af sind og statur og linier man kommer længst med, hvis man forstår at udnytte det. Alle heste kan gå kvæg som sagt, og misforstå mig ikke... Nogle af dem når ikke meget længere end til "at gå kvæg for sjov"... Det er ikke uden grund at man fremavler de bedste egenskaber og de idelle hestetyper til kvæg... På lige fod med at man avler pleasureheste til pleasure, selvom fjordheste også går pleasure. Min QH på 147 som er ren kvæg ville ikke have en chance blandt amerikanere i pleasure, selvom han går en drømmejog. Det har heller intet med "cowsence" at gøre alene. Mange heste har cowsence, uanset race... "Cowsence" har også en del med rytteren at gøre. Det er ikke nok at hesten har cowsence, hvis ikke rytteren forstå at bruge det rigtigt eller hvis rytteren slet ikke forstår sig på kvæget... Jeg har haft mange heste på kvæg, og tro mig...Har man først prøvet en "limousine" vælger man ikke en skoda bagefter... En pleasurehest på 160 kan sagtens gå kvæg. Den ville somregel bare ikke klare sig så godt som en lille kompakt cowhorse på tid og smidighed. Desuden kender vi masser af allbreeds som har gjort det godt, så det er ikke for at diskriminere. Jeg bruger tit Ronny´s Felicia som eksempel på at andre heste kan gå cutting. Det er bare ikke altid at de bliver så gode til det. I Dk har man altid haft mange gode pleasure og trail paints. Senere er kommet noget mere reiningmateriale til også, men kvæghestene er altså stadig i minus hos paint i dk.
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten |
|
|
så var mit indlæg ikke ment til at "skæmme nogen væk fra at prøve".. Selvfølgelig skal man da prøve. Det er sådan det hele starter  Mit svar gik på det faktum at der ikke er mange kvæginteresserede blandt paintfolk i dk...og at de fleste danske paints er pleasure, halter og trailheste. Og ikke kvægheste... Det har endnu ikke rigtigt fanget paintfolkenes interesse.Men måske det vender 
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En nordbakke... |
|
|
ja men det er en ener, det er ikke reglen. Der er også blevet brugt tinkere, men det er ikke ret mange af dem der kan fange bevægelsen hos køerne, det kræver noget atletisk formåen og noget "juice på tanken". En halterhest har sjældent bygning og formåen til at arbejde på kvæg. De er ganske enkelt for storrammede og de har svært ved at komme rundt. En "fjordbolle" ligger rimeligt lavt over jorden, så hvis den har motor og hjerne, er det lettere på den, end på en halterhest. Sidst i 80`erne gik der i Tyskland en hollandsk varmblod på 162, der reinede og gik cutting, working cowhorse. Selvom der er mange tyske westerryttere, er der bare ikke set nogen af dem siden. At Mulle har kunnet få sine varmblodsblandinger ind i kvægarbejde, handler om en stålvilje fra hendes side, men også at hun har fået humlebierne til at flyve. Havde hun lagt det samme arbejde i en "egnet" hest havde resultaterne været helt anderledes. Det handler i bund og grund om, at hvis man bruger de dyr der har evnerne, så er det lettere for dyrene og dermed sjovere. Det er ikke længe siden vi så en topsvømmer i "Vild med dans". Hun havde faneme svært ved det. OG det var ikke hendes dans der bragte hende frem til 3. pladsen, det var hendes fans. Forståelsen for at hesten skal have flair for tingene kommer først, når man har siddet på en hest der har det. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Paint & Kvæg |
|
|
Hejsa Allbreed kan fint bruges til nogle kvægklasser, min Pinto på 162 cm har da gjort det super godt og jeg har lært meget på hende, men hun har da også sine begrænsninger, vil da ikke bruge hende til cutting da det belaster hende for meget, da hun ikke er bygget til det, men hun har masser af 1. pladser i Cattle- og team penning og vandt DM 07 i Team penning open Men der er mange Paint med kvæg blod på vej herhjemme. Så fremtiden ser da lys ud for Paint i kvægklasserne. Har selv hentet en Paint hoppe på 146 cm med kvægblod hjem for 2 år siden, efter Apha Docs Smokin Lena og QH Inja Tokahe, er i fuld gang med træningen, og skal også starte Paint hingsten Olenas Blue Image på 147 cm. Men Kvægblod i generne er jo ikke en garanti for at de er de bedste, men mener da at chancerne er større. Så det bliver lidt spændene at komme ud og starte dem begge i Cutting og Working Cowhorse her i år. Venlig hilsen Kurt Nybo
Står klar til den nye bedækningssæson 2010 fra 1. Februar Eskager Western Stable
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Super svar at få, tak for dem. Min egen hoppe er en lille og kompakt bygget hoppe, som sikkert ville kunne være god på kvæg, vi har bare ikk haft mulig for at prøve det af for alvor, da vi bor evigt langt væk fra alt (helt nede ved grænsen). Men kan da se på det I skriver omkring bygning, højde osv. at hun sikkert ville have mulighed for at blive god. Det var mest den måde der blev skrevet på, som fik mig til at "stejle" lidt, da de fleste jo kan lære. - Eller hvertfald få lov at prøve. 
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er jo |
|
|
også meningen, syntes jeg ihvertfald, at der skal være mere fokus på at få lavet nogle paint der kan kvægarbejdet, det er ikke noget der bare sker fra den ene dag til den anden, men på sigt håber jeg da at det lykkes at få omvendt nogle af dem som avler til at de ikke kun laver heste til at trække rundt med i en snor.Det bliver spændene at se hvad der sker,på Sjælland bliver clinicen fyldt op med paint, det er lidt fedt at det kan lade sig gøre. Morten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hej Anne Vi bor i Skodborg (6630) det er da ikke så langt væk, Vi er nogle stykker der jævnligt træner med kvæg, her hos mig, (i sommerperioden) Så det er da også en mulighed. Hilsen Kurt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det lyder super Kurt! Det vil jeg huske til vi når sommeren/foråret. Kunne være spændende at lære hvad det handler om, det der med kvæg heh. Mvh Anne
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne... |
|
|
Du vil med meget stor sansynlighed blive "bidt af det" Så tag da turen til Kurt, tror ikke du vil fortryde. Jeg er selv vild med de mange særegne aftegn og farver på paint, og kan forestille mig et totalt skønt syn med en hel bane fuld af paints..og kvæg.
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan lige forestille mig det kaos det ville være, hvis køerne os er broget  "huh, er det en ko? - Årh, undskyld, så ikk du sad på den hest!"
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja tro mig det kender vi til... Var på clinc på djursland i sommers...Kenos og jeg kom i den ene roudpen og i den anden stod der 15 sortbroget kalve, på UNDER 1 min stod de hos os uden vi rørte på os..de tænke nok ÅRHH en STOR ven pas på os vi er så små..!!!  Dette billede er dog 2 år gammelt. Iøvrigt oplevede vi at Dorthe's Cowboy(cuttinghest) kikkede meget langt efter os da vi gik tur i snor..du kunne ligefrem føle hvad han tænkte..HOLD DA OP den er stor den ko den må jeg lige holde øje med... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cutting |
|
|
hej alle sammen. prøv og se her. tag hende her og kan cutting og working cowhores. og hun er ikke en QH eller PH. SÅ alle heste kan lære det hvis men brug den tid på det men der går meget tid og træningen til. og jeg træner selv her hjemme. Og lone jeg love vi komme over i år så du kan prøve hende hihi. hgh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tina, min har samme farve som kenos! Årh jeg ender som en forvirret lille rytter..  Fedt billed forresten, det er netop det jeg havde forestillet mig  Ronnie, nu er den kære Felicia jo ikk en paint, og denne clinic er stadig lukket for andre end paints.. 
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er jo lidt sjovt... |
|
|
at man netop i USA går så meget op i blodlinier, når de har så meget hestemateriale som de har. Når man avler på performance, som de gør derovre, så afstedkommer det altså bare at linierne bliver bedre og bedre egnede med tiden og præstationerne bliver bedre og bedre. Ikke at der aldrig er nogen der falder udenfor. For det er der. Hvis det var så let at få en pleasurehest eller andre typer heste for den sags skyld til at cutte, så kan man jo netop i NCHA starte alle racer og så ville vi jo se dem der. I den retning der tror amerikanere på den "amerikanske drøm", så hvis pleasureheste var gode at cutte på, så vær sikker på at de kom frem.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Ronnie |
|
|
Felicia er en undtagelse med et meget specielt temperament og åbenbart styrke og atletisk formåen. At få en normal varmblod dertil hvor du har fået hende, kræver bare 50 gange så meget arbejde + riisikoen for at den ikke holder. Og det ved du egentlig også godt.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Conny |
|
|
Det har du da helt ret i. De Amerikaner har også lige et gear mere, end min gamle store hoppe. Jeg kiggede da også efter blodlinjer da jeg valgte min Paint hoppe ud, men det er jo ikke en 100 % garanti. Hilsen Kurt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
|
|
bare at ronnie reagerer på det eksempel jeg har givet på at netop hans hest er en af de få "ikke kvægheste / ikke amerikanere" som både kan, og gør det godt i cutting. Iøvrigt husker jeg Felicia som penning hest. Hun har tænding i cutting. Det har ronnie kunnet kontrollere og bruge , i penning hvor man rider på tid med 2 andre heste er der en helt anden slags tænding på, og her vil varmblodshesten træde i karakter på en helt anden måde. Men Felicia er blot et eksempel på at nogle få heste udenfor kategori, kan nå langt i dicipliner som de slet ikke er avlet til..Ikke for at blande en masse ind i painttråden. Men det samme gør sig gældende mht til danske paints. De er generelt ikke avlet til kvæg. Jeg kender allbreeds som har klaret sig bedre end paints på kvæg, netop af de grunde beskrevet. Se Conny´s indlæg. Jeg er 100 % med på alt Conny har skrevet i den forbindelse. Det er lige præcis sådan det er . Og Mulle har nogle fantastiske heste og har gjort det godt. Ville rigtigt gerne have set Mulle lave samme arbejde med en kvæghest af bedste linier...Uhadada. Mulle har en fed hesteforståelse. Jeg ville nyde at se resultatet . Mht projeks kvægpaints, så er det rigtigt at ting tager tid, men med målrettet arbejde, clinics og at man fra phcdk forsøger at fange opmærksomheden hos de som endnu ikke har købt amerikanere også, så skal det nok blive belønnet en dag, er jeg sikker på. Man skal bare huske at det er sjovest når det virker, og altså derfor nødvendigt at "lære" folk lidt om de forskellige typer amerikanere, inden de blot køber "farve og mønster" for det kan man nemt blive fristet til med de mange forskellige smukke paints. Jeg havde en lækker overo vallak engang. Han var super sød på kvæg og ville da gerne løbe rundt og have det sjovt på banen, men han var en allround/pleasure model, og i virkeligheden alt for kluntet på kvæg. Men har man ikke prøvet bedre, er man glad bare at have en hest som ikke er bange for kvæget og at man kan være med. Hvis man vil lidt mere med det, så løber man hurtigere sur i en hest som ikke er egnet .
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkellen |
|
|
Brugte lige kurts ekselmpel til at studere. Anne, se den tydelige forskel på disse to typer. Tag dog højde for at den øverste som er pleasurehorse, kun er 5 år, og at den nederste er en ældre hingst. Men læg mærke til bygningen, så vil du nok kunne fornemme hvorfor den øverste ikke er en velegnet kvægpaint... Den er høj, lang i kroppen, lange spinkle ben. Dette er performance pleasure. Den nederste er far til Kurts unge kvæghoppe. Han er af gode allround kvægheste og tæller resultater indenfor cutting, working cowhorse og reining mm.. Nævner kun lige hvad der er relevant her. Han har endda den fordel at han ikke er så renavlet cutting at han ikke kan bruges til andet , og netop hans gode reininglinier taler så også for working cowhorse hvor man netop rider et reiningprogram først og derefter rider et program...med..en kalv  Når jeg siger "ikke kan bruges til andet" mener jeg selvfølgelig ikke at den ikke kan, bogstaveligt, men at den er så renavlet at den meget sansynligt vil kunne nå til tops indenfor egen kategori, men næppe i alle kategorier. Nogle allround kvægheste bliver ex ikke fænomenale til cutting, eller éen anden diciplin, men jævnt gode til lidt af hvert... Der er egentligt mange spændende ting at lære om emnet hvis man har interesse i det... Den ene kvægdiciplin udelukker heller ikke den anden, MEN i mange tilfælde hvor man vil satse på f.eks cutting og køber en god hest til cutting, så lader man den ikke drive/"jage" med kvæget, dvs man holder sig fra penning og lign, for ikke at ødelægge cuttingen. Cuttinghesten må ikke "gå frem" på kvæget. Den skal holde sin linie, og lære ikke at bide i nærkontakt. Når hestene driver kvæget skal de netop frem på kvæget, og nogle tænnder så meget på det, at de bliver sværere at ride i cuttingen... Uha der er meget, og jeg kunne blive ved, for her er et studie som virkelig interesserer mig, MEN for at slutte det af, så prøv at studere de 2 typer på billederne.. Kurt, virkelig lækker dame du har købt.  
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt rigtigt |
|
|
Her er der også dyr der falder udenfor og de kan ikke være lige talentfulde allesammen. Så er der jo miljødelen for træneren, hvad enten amatør eller pro, har jo også en indflydelse. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er tydeligt at se forskellen mellem de to typer. Kan så også se at hoppen min, uden tvivl tilhører den lavbenede og brede type.  Skal nok blive spændende og se om hun kan holde sine tænder for sig selv..  Tak for dit sidste indlæg Lone. Det gav en super fornemmelse for hvad det hele handler om. Indtil videre har min fokus været meget på pleasure og reining, da jeg bestemt ikke havde en kvæg egnet hest. Men sikke ting ændre sig, når ens muligheder ændre sig.
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
tillader mig og vise Kenos's far.. Han døde desværre for 4 mdr siden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Anne. Spændende at se hvad du får ud af det  Tina: Trist med Keno´s far, MEN i kan jo bare nøjes med at vise Keno selv Han er spændende nok 
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ferrari/skoda |
|
|
Der er sagt mange gode ting i denne tråd, både om paints og om all-breeds. Men jeg kan ikke lade være med at spørge: Hvor mange i DK har ambitioner om store internationale stævner, og hvor mange vil bare gerne "lege" med deres hest? Ja, hvis du skal gøre dig på den internationale scene, bør du nok investere i en QH eller Paint af "ko-blod" (eller hvad du nu vil ride) for de har nu engang den rigtige bygning. Så kommer spørgsmålet også, om du har pengene, drive't, ambitionerne og ikke mindst evnerne til at ride din dyrt indkøbte hest? Hvorfor skal det stort set udelukkes, at bruge en "almindelig" hest - både til kvæg og til western generelt. Der findes masser af all-breeds med stort set samme bygning som div. QH og til en helt anden pris. Bent Brenderup har til Equipage udtalt: Skønhed er ikke alt. Der avles alt for mange heste som måske er smukke, men ikke ridbare for alm mennesker. Mange har et dårligt sind, dårlige ben, hove, sommereksem, følsomme maver, dårlige tænder osv.. Avlen er for målrettet på sportsryttere, men sandheden er at 90% af alle hestekøbere har brug for en sød, rar og sund hest. Der er aldrig et indlæg fra en ny eller potentiel ny western-rytter, uden at han/hun bliver bombarderet med, at det eneste der dur er QH (og til nød paint). Er der ved at være brødnid, er der for mange amerikanere i Danmark? Det kan da godt være, at det er sjovere at køre til bageren søndag morgen i en Ferrari, men en Skoda kommer også frem. Min pointe er: Lad os få nogle flere all-breeds i western-verdenen, de er gode nok og vi har det mindst lige så sjovt. Med venlig hilsen Gitte Team CowHouse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvægpaint |
|
|
Der er da nogle af de danske paint der er kvægrelateret i avlen  Jeg da et par stykker stående i stalden (dermed ikke sagt at de er mine, desværre ) Der er BB San Badger (BB), hingst ? år, dobbeltregitreret QH og PH (regular), med Peppy San Badger i stamtavlen Stormy San Badger, hoppe 2 år, dobbeltregitreret QH og PH (breeding stock), med 2x Peppy San Badger (Efter BB og Little Stormy Peppy) Og "olde", hingst 1 år, efter BB, PH (regular) Han cutter på hestene på den anden mark! Han er til salg. Så vi er da "med" hvad angår "kvægpaint" de små skal bare være gamle nok. Venter to paint i år efter Kurts "Blue" så de kan da sikkert også være med hvad angår kvæg og de bliver jo brogede begge to... mvh Lene
Hestebokse udlejes i Bjerringbro,
adgang til ridehus.
www.goldenhorse.dk
Paint hingst 1 år sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte.. |
|
|
Tror helt du har misset pointen. Det handler ikke om hvorvist allbreeds kan bruges eller ej, for det er vi nok alle enige om at mange kan. Det handler om at her ikke er ret mange "kvægavlede paints" og at mange ikke bruger deres 157 cm pleasure paint til kvæg, og det er ser ud til at der i PHCDK er en super initiativ igang for at forsøge at ændre dette. Alle sidebemærkningerne er stort set eksempler og fakta.. og handler ikke om at "man ikke er god nok" uden en QH eller PH. Iøvrigt er vi enige om een ting. Der er sansynligvis flere blandt kvægryttere som vil "lege" end de som vil noget større med det...Det har mange års erfaring bekræftet mange gange. MEN det er jo altså ikke så tosset, hvis nogle gerne vil prøve at lave det om, og vække interessen hos andre.
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| all ..... |
|
|
hej igeen LONE, ak for de søde ord om mig og felicia Men det var nu kun for dem som ikke har en PH,QH. det var for at sige til dem at de ikke skal holde sig tilbage for at prøve kvæg eller lidt cutting ind i hesten. Conny, Du har så ret at jeg har en hest der vil det og jo hun er varm på kvæg.og jeg har held med det cutting på hende men jeg syns det er fedt at KYSSE QH PH i ¤%&#% så kan de jo lære det. At all også kan. og jeg ved jo også at du er vild med hende du har prøvt hende en gang..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skoda ØHHH |
|
|
Hej Gitte Jeg har selv lært lidt på en Skoda, og ville ikke have undværet det. Men det er altså lidt sjovere at lege med en Ferrari, og mærke accelerationen og råstyrken i den. Men jeg skulle jo først se, om det her western var noget for mig, ellers havde jeg jo heller ikke købt Amerikanerne. Hilsen Kurt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Gitte, kan godt se hvad du mener med skodaen. Havde en Haflinger som var dressur og jagt hest. Han viste sig at være kanon til barrelrace og det var jo hyggeligt nok. Han fik dog spat, og eftersom jeg ikk mener en ældre hest, med spat og dårlige hove, skal lide, så sov han stille ind  Har redet western i snart 8 år, så er skam ikk helt ny på banen, har bare ikke showet, og det er netop det jeg nu har mulighed for nu. Den gang for 9 år siden, hvor vi købte hoppen, var det ikke fordi hun havde en bestemt blodlinje, eller var skabt til western. Hele den verden fulgte med bagefter.. Vi købte hende fordi hun bare stod der på marken, med hendes "besværlige" sind, smukke øjne og flotte brogede aftegn. - Så for os fulgte western verdenen med som en side bonus. Indtil nu har jeg lært en masse om grundridningen, sæde, vægt, groundwork osv. - Men nu er jeg klar til udfordringer. Og der er jeg da glad for at jeg har en hest som er bygget til det. Dermed er min tanke, hvis hesten passer til en, har det sind og de evner man ønsker, så er det jo ligemeget om den er "rendyrket" eller et "gadekryds". Bare kemien er perfekt! 
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Snupper lige tråden igen, håber det er okay! Har kigget reg. igennem nu, og kan se hoppen jeg har er efter Amanda Skunk (Doctor Skunk). Kunne se han var en del med i tråden om western historie i DK, så nu bliver jeg jo nysgerrig! Hvad var han for en?! Håber nogen kan kaste lidt lys over det, for kan se min hoppe ligner ham meget i bygning!
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Doctor skunk |
|
|
Hej Anne. Doctor Skunk var den første QH herhjemme som stod på min ønskeliste til jul Jeg syntes at han var utroligt smuk. Han og Ariel Paladini sås ofte til de tidlige westernshows herhjemme. Conny og Lene Eiberg og et par stykker mere som var med før mig, ved meget mere om ham. Jeg havde selv et fedt billede af ham, tættere på, fra et show på Turban, men kan ikke finde det nu. Men han er forrest på dette billede. Jeg har dog mødt flere afkom af doctor skunk gennem årene, alle meget forskellige af sind og udseende. Hilsen Lone 
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov Anne |
|
|
Vi er vist landet i den forkerte tråd Mon ikke den hørte til ovre i tråden om "westernhistorie i DK"... ? 
American Quarter Horse
JL COWHORSES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lone, det har du ret i.. Vi er lidt i den forkerte tråd, men det var denne jeg havde skrevet i før..  Men super at se billed af ham, vidste ikke han var den første!! Kan så også se at paint delen i min hoppe stammer fra JJ Bar king (dam siden). Beklager som sagt at jeg lige overtog tråden 
Anne
蛋糕 (Kage)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvægheste |
4BarsRR (Ålbæk) |
18-01-2010 13:05 |
|
Du taler om at der ikke findes kvægheste i dk. Hvad var så med REFUND ???Hvad var han så af line.
REFUND (APHA 22,004 ) var en Tysk importeret Painthingst, ejet af Peter Møller. (Refund er død for et stykke tid siden.)
Conny du kender godt Peter Møller, nok bedre end mig, fra din tidliger tid, sammen med ham og Helle.
Jeg har selv en Paint som har kvægblod i sig, min hest er registeret (934,114).
Tina, jeg er interesseret at vide mere om den kvægclinic i holder i marts, hvis det bliver til noget og til hvad priser? Der er langt for mig at køre og det er dyrt i brændstof.
mvh. Longcowboy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|