Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Vallak eller hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 15:23

HI.

Jeg er ude og kigge efter drømmehesten.

Jeg er selv en urutineret nybegynder indenfor western på 39år.

Skal jeg kun kigge efter en avllak eller findes hopper med godt sind, også når de er i brunst??

Mvh

Diana Hansen.

0
0
Svar på denne tråd

Hopper
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 15:51

Jeg har haft adskillige quarter hopper, og har ikke haft problemer med at de ikke kunne rides, medens de var i brunst. Har pt en vallak på 1½, som er lidt af en bølle lige nu. Han har ellers været rigtig sød indtil han blev kastreret i oktober, men nu er der vist gået teenager i ham. Handler det for det meste ikke om opdragelse under alle omstændigheder?

Så jeg ville ikke anbefale det ene frem for det andet, men se på både hopper og vallakker, og så kan du jo også selv vurdere hvilken hest der er den rigtige.

Lil Chief No White

født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding

Great Lil Ruby

født d. 9. maj, 2009. Quarter Horse Mare
Far: Satchmo Design
Mor: Great Shawnee Pine

Til Salg - ring for mere information

0
0
Svar på denne tråd

Kan kun
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 16:01

være enig...

Jeg kender masser af den slags hopper hos både paint, QH og appy, som ikke bliver for "hoppede" når de er i brunst.

Reining Cutting.

www.jlcowhorses.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL COWHORSES

0
0
Svar på denne tråd

hej.....
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 19:32

Jeg har en hopper, og hende er der ikke noget med, og hun har stået med ved siden af en hingst. Hun er altid sød og rar.

Hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 20:54

Jeg har kun haft 1 hoppe - alle mine andre heste har været vallakker, det har været et helt bevist valg.

Selvom der selvfølgelig findes søde hopper, så findes der også en del der er noget "sippede".

Den værste jeg har kendt, kunne nå at blive totalt utilregnelig, på 15 minutter i traileren på vej i ridehus, og det kunne hun op til 4 gange om ugen - hun tænkte kun på at vande, blinke og skabe sig.

Jeg har ingen interesse i avl, kun i ridning, så jeg vil altid gå efter en vallak.

0
0
Svar på denne tråd

for og imod....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 00:22

Jeg falder af en eller anden grund altid for vallakkerne, hvor min veninde kun har øje for hopperne. Jeg tror det er en smagssag som man skal føle sig frem til, når man står hos hesten. Nogle gange falder man jo for lige netop det, som man egentlig havde sorteret fra i første omgang.

Men hvis man skal op stille plusser og minusser, så er der ved en hoppe et stort plus i at den kan gå som avlshoppe, hvis den pludselig får en skade (vel og mærke ikke en arvelig skade) og ikke kan bruges i ridningen. Her er vallakken jo totalt ubrugelig.

Minusset ved hoppen, har jeg bittert erfaret, er at de stinker enormt ved deres brunster. Min får også pladder-mave, så der er både lo*t og sekreter op og ned af benene på hende.

I og med at de jo tisser "bagud" om man så må sige, at er hendes hale og dækkener også tit sølet ind i tis.

Hoppers boks er også oftest værre at rengøre end vallakkernes, eftersom vallakker kun tisser midt på og hoppen både tisser i øst og vest.

Men jeg vil sige at jeg ALDRIG har oplevet vores hoppe være på tværs eller på anden måde spille op, når hun har været i brunst. Hun er altid meget medgørlig og dejlig at arbejde med.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Hopper
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 10:51

jeg har to af slagsen. Og jeg er BARE til hopper :)

De har en helt formiddabel personlighed, og når man lærer dem at kende, så har de så meget at "sige og fortælle" en. Der er ingen hest, som en hoppe,der kan blive så meget "ven" med sit menneske (min erfaring)

Deres lidt sippede, reserverede og fornærmede personlighed i ny og næ, synes jeg er herlig. De har lige den "ekstra" gnist som jeg elsker

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Quarter? Simpelthen et MUST :)

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

tja.. jeg er nok på vallak-holdet
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 14:40

Jeg har en hoppe nu, men den næste jeg skal have bliver helt sikkert en vallak

Grundene er ridset op oven over kan jeg se :-)

Jeg købte netop Lady for at jeg eventuelt kunne avle på hende, men det skal jeg ikke alligevel har jeg så fundet ud af hen af vejen.

Marion: vallakker kan også have en fantastisk personlighed, det havde min ihvertfald Picó var min soulmate - det vi havde sammen får jeg aldrig med en anden hest er jeg sikker på. Så vallakker kan også være fantastiske.

God jagt.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Dollas ♥Dollas♥
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 16:56

du har ret i at valakker også kan have en dejlig personlighed. Jeg har jo også en valak (min mands) og han er noget af det skønneste der findes - helt igennem en dejlig hest med sin helt egen personlighed

En anden af slagsen, en dejlig paint, som jeg red et års tid, han var/er helt helt fantastisk

Det jeg mener med hopper, er at de ind imellem har det der "du skal ikke tro du er noget bare fordi du ejer mig" holdning. Og deres sære adfærd - den er herlig. De er lidt mere "sære" end valakker, og det er det jeg godt kan lide.

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Quarter? Simpelthen et MUST :)

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe el.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2009 17:09

Tja... hos os har vi en vallak og to hopper, kan kun sige at vallaken sviner i sin boks dobbelt så meget som hopperne, der pænt kun bruger et hjørne, så her er det modsat som hos Miki, de er alle dejlige og så godmodige og velopdragne, tror det kommer helt an på hvor meget man tager sig af dem.

Håber du finder den helt rigtige

LITTLE YELLOW RANCH

Quarter and Paint

Mette Bülow Friis

0
0
Svar på denne tråd

Drømmehesten
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:44

Mange tak, for jeres svar.

Dejligt at høre fra nogle med god erfaring.

Jeg vil kigge på vallak og hoppe og tage hver enkelt og se på den enkeltes temprament.

Godt nytår.

MVH

Diana.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider