Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Lad os mindes
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 19:38

Lad os mindes de heste vi har midstet i en mindetråd.

der er rejst mange over bruen i år men det er ikke kun for heste vi har midstet i år, lad os mindes dem alle

Hilsen

CJ

CK Ranch - Horses for life

Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 19:57

Jeg vil gerne mindes min dejlige hoppe Hollybar.

Hun var efter danbar og åmosens napalina.

Hun måtte desværre flyve til de evige græsmarker alt for tidligt nemlig i en alder af 5 år, på grund af sygdom.

Holly du er stadig elsket og savnet!!!!!!!!!!!!!

Som vores ældste søn siger, når han ser en stjerne blinke: MOAR holly har lige vinket til mig oppe i himlen ;-)

Hilsen Mette

6 september kom vores dejlige dreng til verden nu har vi de 2 dejligste drenge man kan tænke sig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 20:10

Hver dag mindes jeg min Røde gudinde.

Den smukke hoppe, jeg kun nåede at eje i 1 år.

Hun vil altid være i mine tanker, skylder hende en kæmpe tak.

Røde bukkede under for tarmslyng, en regnfuld og kold dag den 4 september 2009.

For h.. hvor jeg dog elsker/elskede den hest. :(

Anne, Trænet af CJ i Kagemannship

蛋糕
(Kage)

RIP. Snowys Sweet Red Too.
Jeg vil altid huske og elske dig.

0
0
Svar på denne tråd

på trods af
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 21:01

På trods af at jeg ikke ejede nogen af hestene, vil jeg gerne mindes specielt disse to. Håber det er okay!

Først smukke elskede Bob. Som lærte mig western, lavede fis med mig når man troede man havde styr på det og ikke mindst altid var sød og rar!

Og så vil jeg gerne mindes smukke smukke Peyote Vision som jeg altid har været betaget af! Både af den ydre skønhed men specielt også af det fantastiske sind!

Han skulle have lavet et føl på Spøge, men desværre blev han aflivet pga. skade.

Sofie med Spøgelset
"A good horse is never a bad colour"
Mark Rashid

2 søde killinger mangler nye hjem! Blanding af trefarvet huskat og rød Norsk skovkat! Se præs..

Klar til at flytte i efterårsferien.

0
0
Svar på denne tråd

Jasmin og Lady
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 22:06

Her er lige et lille billede af jasmin og mig, hun blev aflivet idag den 10 december 2009, hendes mor blev det den 17 december 2006....

Så rigtigt trælst og hårdt.

Helle Dahl Nielsen
Den Bette Western Klub

www.dbwk.dk
0
0
Svar på denne tråd

ja Sofie.....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2009 23:09

Jeg vil også gerne mindes Bobben.

Savner ham stadig frygtelig meget. Jeg har jo fået en ny dejlig hest efter skønne Peyote, men savnet af Bobben er der stadig. Not a day goes by uden at jeg har tænkt på Bob. Tror det vil være sådan resten af livet.

Men Bob var jo desværre ikke den eneste der mistede livet i 2009. Der var så mange dejlige og skønne heste der måtte over regnbuebroen. Husker hver og en. Mindes hver og en.

Derudover mindes jeg skønne Fancys prescription - Bobs mor. Hun levede et godt og langt hesteliv og mange mindes hende.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Åh, kære Rødtop......
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 12:23

For helvede hvor jeg savner ham!

Han var endnu et Danbar afkom, som måtte aflives alt for tidligt

Jeg ved nu at jeg aldrig finder en hest som ham

Men livet må gå videre, men tårene triller tit, ikke over mit eget tab, men over hans uretfærdige skæbne

Købte ham som 5 årig (jan. 07), hvor han havde gået på fold indtil da.

Han fik 3 mdr. træning hos sælger , strakt over 5 mdr. som aftalt. Han blev 6 år (ultimo maj 07), og siden da er han blevet redet i skridt og trav.

I okt.09, Blev han aflivet efter sygefold og medicin i 2 mdr., han værgede sig tydelig ved longering på hård bund, og fremtidprognosen var for sort, når han kun var 7 år ( havde bla. spat i begge bagben)

Jeg tror nu på at alle regnbuehestene render rundt på uendelige græsmarker, og har det skønt

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

Charlies Doc Sockett
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 12:32

Jeg vil gerne mindes min super dejlige vallak Charlies Doc Sockett, som var min første egne hest og som jeg kun nåede at eje i et år og han blev desværre kun 5 år.

Han havde et brud i højre bagben, hvilket kostede ham mange smerter og mig mange tårer.

I mandags var det tre måneder siden han forlod mig.

Men han vil altid være i mit hjerte.

Helle Andersen

R.I.P Charlies Doc Sockett

0
0
Svar på denne tråd

Princess
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 13:19

Jeg vil gerne mindes Princess...

- Selvom man er lille, kan man sætte store spor!

Princess, var min quarter hoppe Prettys, første føl.

En rigtig skøn lille pige, med et fantastisk sind, som jeg kom til at holde uendelig meget af, på meget kort tid.

Hun blev desværre kun knap 3 uger gammel, da hun måtte forlade denne verden alt for tidligt pga et brækket ben.

Hende vil jeg aldrig glemme...

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mistede
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 13:52

Dita kun 3½ md. gammel. Småskrammer på en bagpibe udviklede sig masser af dyrlæge til koldbrand og hun måtte aflives.

Her er hun under 1 døgn gammel.

Mvh. Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

min Majesty
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 21:33

Jeg vil på det her sted gerne minde min fuldblodshoppe Majesty... Det er 1 år og snart 3 måneder siden hun blev sendt over regnbuebroen...og trods af at jeg har en dejlig dygtig hest jeg holder af, savner jeg hende bare så meget...og selv efter 1 år tryller tårene en gang imellem...hun vil for evigt have en helt specielt plads i mit hjerte!

Hun var min første helt egen hest, transporteret fra Tjekkiet - mit hjemmeland... Jeg havde fuldpart på hendes mor Meredith siden jeg var en teenagepige og fik lov at bestemme hingsten og har kendt Majesty siden hun var par timer gammel... Da hun blev 9 år og jeg endeligt blev færdig med studie og fik fodfaste i Danmark, måtte jeg købe hende og få hende til Danmark.

Desværre varede vores lykke kun 11 måneder... Efter konstateret spat i begge bagben, kissing spines i en slem stadie og mavesår var der trods genoptræning, medicin og korrekt fodring intet at gøre. Hun reagerede ikke på spatbehandling og kombination af alle de ting hun fejlede gjorde det til en umulig opgave at gøre hende rask. Da hun begyndte at have ondt bare af at gå på fold...og chancerne på helbredelse var lige 0, blev beslutningen hurtigt taget.

Hun var en meget følsom og kvik hoppe, som udviklede sig utrolig meget (positivt) i den tid jeg havde hende, fra en hoppe som var bange for mennesker og som har sat spørgsmåltegn ved en masse ting, blev hun til en tillidsfuld kælepot, hun lærte at stole 110% på mig og gjorde alt for mig...

Tak til Miki for alt hjælp med hende...det var et stort hjælp for os begge.

Majesty - endnu en smuk stjerne på himlen...

Hilsen

Anna

Kvadratisch praktisch - Paint vallak Flashy Chex Junior "Chappo"

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

Smukke Bella..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 20:24

Jeg vil gerne mindes Bella som var min første paint. Jeg købte hende i juni 08 og 1. september 09 blev hun aflivet 3½ år ung.

Hun havde det bedste sind og en fantastisk personlighed. Desværre voksede hun sig i stykker.

Jeg fik heldigvis taget nogle gode billeder inden hun måtte over regnbuebroen.

Der går ikke én dag hvor jeg ikke savner hende helt vildt.

Hilsen Benedicte

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Indian No Fear
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 20:48

smukke dejlige Fear fik fred for sit smerte-helved i okt. 2009 kun 6 år gl.

Bettina Lidström

Hovgaard Small Ranch

0
0
Svar på denne tråd

Rødtop og King
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 18:46

de løber side om side og er endelig smertefrie

Ja - nogle heste sætter bare deres spor så dybt i en at man aldrig glemmer dem. Uanset hvor lang tid der går.....

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Quarter? Simpelthen et MUST :)

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 19:30

Nu er det snart 3 år siden jeg sage farvel til Ricko, den 14/3-07, han blev 14 år.

Ricko blev født på min fødselsdag d. 3/4-93, og har altid været min hest, han var en éner !!

Han havde gigt i bagbene, og var næsten blind.

Mindes Ricko næsten hver dag, han var elsket og er savnet...

Ricko blev skudt her hjemme, på hans ynglings mark, men ørene fremme, og blikket rettet mod skoven.

Her på vores sidste skovtur.

Og til en opvisning.

Mvh

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 12:01

Nu kunne hun ikke mere den 14.12-09. moon tabte en hov. og ingen ved hvorfor. så er hun på de store grønne marker. der komme foto ind i dag en gang hun var elsker af os alle her på R.P Ranch.

Tilsalg

så er felicia tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 12:08

Åh nej dog.. ikk os søde Moon!!! :(

Det er bare ikk fair..

Varme tanker herfra!

Anne, Trænet af CJ i Kagemannship

蛋糕
(Kage)

RIP. Snowys Sweet Red Too.
Jeg vil altid huske og elske dig.

0
0
Svar på denne tråd

FIRECRACKER MOON
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 21:10

HER ER MOON SÅ

Billede

Tilsalg

så er felicia tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

aiiii moon
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 07:40

Aiiii søde moon.

Ked af at høre hun er død.
Kan huske hende fra dengang hun stod på Teglgaarden.

Meget synd at du skulle miste dejlige moon.

0
0
Svar på denne tråd

Min smukke Reba...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 15:54

Vores smukke Reba aka Reborn Dream DK - endnu et Danbar DK afkom måtte d. 21. februar 2008, kun 1½ år gammel forlade os pga. et roteret hovben..

Hun er savnet hver dag og hun har virkelig sat dybe spor i vores hjerter.

Kære Reba - vi savner dig.

Med venlig hilsen

Bolette

~~ Stolt ejer af DY Seth El Dine ~~

Et lands storhed og dets moralske fremskridt, kan bedømmes på den måde dyrene bliver behandlet. (Mahatma Gandhi)

0
0
Svar på denne tråd

Marion og Bolette......
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 16:13

Vi har det til fælles at vi kender hinandens heste, da de har stået på stald sammen, og alle er Danbar avl.

Jeg kan godt huske Reba, men der gik kun et par måneder Bolette ,så flyttede du hende hjem.

Jeg har med tårer i øjnene set jeres video med Reba på You Tube, håber at især din datter er kommet over tabet

King husker jeg meget tydeligt!

Super sød og lækker hest. Og jeg ved hvor glad du var for ham, Marion ......... og du har ret, vores elskede heste er smertefri nu, og det er det vigtigste!

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig også.....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 16:43

en hilsen til Holly, som deler vores "skæbne"

Det er godt at høre at din datter har "kontakt" med Hollybar

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

R.I.P. Lille Fis
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 14:56

Ære være Lille Fis's minde. Min smukke pige 3/6-04 - 9/10-08

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Lille Fis - og nu også Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat.

R.I.P 3/4-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

0
0
Svar på denne tråd

Savannah
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 20:12

Ja alt var i mod hende, men hun og jeg var ikk i tvivl om vi var gode sammen.efter skønne år sammen med hende, kom hun hjem til jenni og max og havde det rigtigt godt ændrede sig meget, blev leder hoppe og en rigtig hoppe med stort H men måtte ligges til at sove for ikk at flytte mere rundt hende, efter alt hvad hun havde været i gennem.

Billederne kan jeg ikk finde ud af at ligge ind. Jeg takker for den tid jeg fik med dig og glad for du fik et værdigt hesteliv som du ikk fik de første mange år af dit liv

0
0
Svar på denne tråd

Savner Can Dee N Lace
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 22:11

Det er så hårdt at miste en man har haft så tæt ind på sit liv, føler sådan med alle jer andre .

Jeg mistede Can Dee N Lace den 19 juni 2009, kl.02 ringede de fra hestehospitalet og gav den dårlige nyhed, Can Dee havde fået tarmslyng og da hun blev åbnet var tarmen sprunget og operationen måtte stoppe, der var ikke mere at gøre .

Ikke nok med at jeg mistede min øjesten, nu stod jeg tilbage med hendes kun 1 måned gamle føl som skulle klare den, kunne ikke bære endnu et nederlag. Seks gange om dagen var jeg og mine forældre nede og give Ros Dee mælk, det stoppede vi med her i oktober måned, det var det hele værd, selvom det var en meget hård omgang, dels med tåre og savn men også at passe sit job ved siden af. Ros Dee bliver nu passet af hans storesøster Rosee, hun er fantastisk sød ved ham og han har det rigtig godt, trods det der er sket.

Her er nogle minder om den gode tid med Can Dee og hvordan det ser ud nu.

Can Dee N Lace du var og vil altid være i mit hjerte

Louise Nilsson

Can Dee N Lace 21/3-93 - 19/6-09 R.I.P

Rosee Dee Technique 24/5-03

Ros Dee N Nite 15/5-09

0
0
Svar på denne tråd

Det har taget mig
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 07:15

Det har taget mig mange tilløb at skrive dette mindeindlæg om min dejlige og uforglemmlige BV Invest in Time. Sorgen er stadig meget tæt på, og jeg glemmer hende aldrig. Hun var virkelig en ener, og vi var det perfekte match.

Sådan en hest kommer kun een gang - jeg håber, at hun nu er et bedre sted fri for smerter og ubehag.

Tiden står stadig lidt stille hjemme hos mig - hun er meget savnet, og stalden virker tom. Selv min mand bemærker det.

Her er hun så - Time.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2009 15:40

Jeg vil gerne mindes min egen lille hoppe "D Titti".

hun var 23 da jeg købte hende, men det kunne ikke mærkes på hende, og hun havde sindsyg gode ben og det hele. Men hun måtte aflives af tarmslyng en varm marts dag. jeg nåede ikke engang og have hende et år. Hun skulle have været min pleasure hest, men stævner nåede vi aldrig til..

men nu løber hun rundt oppe i himlen og viser sig stolt frem :)

Ditte , Hende med D Titti & You Turn DK

"Selvom man er lille kan man godt opnå noget stort! "

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider