Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bomløs westensadel?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 14:10

Er der nogen af jer, som har erfaring med brug af bomløs westernsadel?

Jeg har en plan om at omskole min haflinger til western næste år og derfor er jeg begyndt at kigge lidt på westernsadler. Min hoppe er blevet noget svejrygget indenfor de sidste par år og jeg tænker derfor, at det måske var en idé at vælge en sadel, som ikke er alt for tung og dermed skåne hendes ryg.

Nu sidder jeg så og kigger lidt på Barefoot's westernsadler hos naturhesten.dk. Er der nogen af jer, som har prøvet at ride med deres sadler?

Fungerer de godt eller er det slet ikke det samme, som en traditionel westernsadel?

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

En bedre ide
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 17:29

er det nok, at då kigget på din rideteknik i stedet for.

En bomløs sadel vil kun gøre sagen værre.

At hesten bliver dyb i ryggen har ikke noget med tyngden at gøre. D vil kunne få ryggen op på plads igen, såfremt du forandrer teknikken.

Mit forslag er at du kontakter er god træner og får noget undervisning, så preoblemet kan afhjælpes.

Mange hilsner Conny

0
0
Svar på denne tråd

hørte om en i går
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 18:59

En ung Nordmand som var på Tuse, som har en bomløs til salg. Den var virkelig fin.

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 09:19

Det er Lilian Frigstad som bor på Harmony Ranch som har en rigtig flot bomløs westernsadel til salg. Hun har 2 bomløse og har netop redet med den hun vil sælge på en hest som var så svejrygget at det var svært at finde en alm westernsadel til hesten.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs fra Naturhesten
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:13

Jeg elsker og er vild med min bomløse Western fra Naturhesten, jeg bruger den til min Criollo - men ikke fordi han er svajrygget.

Fordelen med denne sadel er så også, at jeg propper den på min bl.pony også, når det er hans tur til en tur i skoven. Jeg sidder bare bedst i den. - og den vejer bare ikke noget ifht. dem med bom.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.kloevested.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 16:56

Hej - jeg står selv og mangler en sadel og har kigget på en bomløs western. Hvordan får i den tilpasset?

Mvh. Lea
0
0
Svar på denne tråd

bomløs
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 08:03

Jeg har 3 bomløse sadler far naturhesten.

2 western og en kombi.

Dem er jeg rigtig glade for og hestene også.

Det er som om at når man først har haft bomløs sadel på hesten,

vil de ikke gå med andet.

Her er thor med den sidste nye model.

Forken henne foran kan skiftes ud.

Den findes i 3 størrelser, smal, mellem og bred.

Jeg bruger bred til mine heste.

Vil lige til sidst sige at bomløse sadler er gode til heste uden sadelleje, som er svejrygget eller bredskulderet uden manke.

Heste med makeret manke ligger de ikke godt på.

(bare min erfaring)

Det er bedst med sadelunderlag under med rygsøjlefrihed.

Lisbeth.

Et par letbrugte hovsko til salg. Old Mac str. 6

2 års knabstrupper plag sælges.

www.ulvegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 19:33

kunne godt være interesseret i den sadel som Lilian har til salg! Hvordan kommer jeg i kontakt med hende?

Det ser dejligt ud på billedet i hvert fald, og det ville være rart at ha noget at veksle med.

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 11:23

Tak for alle jeres svar :-)

CMN: at vælge en bomløs sadel er ikke ensbetydende med, at den skal kompensere for forkert rideteknik. Det har der på intet tidspunkt været tale om, for selvfølgelig skal jeg have undervisning, når hun skal omskoles.

Årsagen til at jeg overvejer en bomløs er, som jeg skrev, at det unægtelig kun kan være en fordel at spare hesten for mere vægt end højest nødvendigt og en alm. westernsadel vejer jo en hel del. Dernæst tænker jeg, at det måske også kan blive svært at finde en alm. westernsadel, som vil lægge optimalt på hende.

Og sidst men ikke mindst så er det også min plan, at min 5 års hoppe skal tilrides til western. En bomløs kunne dermed være god, da den dels kan bruges til begge heste og dels nemmere kan tilpasses til min 5 års, efterhånden som hun sætter muskler.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

Overvejer også bomløs
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 14:19

Til den lille hyp, men har aldrig prøvet at sidde i en... Er der mon nogen i nærheden af 3230 Græsted der har en bomløs (også måske en bomløs western) sadel man kunne prøve at sidde i?..

Hyppe måler 148 cm i stg., har ingen manke, en meget flad rund skulder og en bred kort ryg, som liger "svajer" op lige efter flanken - og så er hun meget overbygget - Så den sadel vi skal have skal passe efter alt ovenstående på Rosie og så kommer min mås i sidste række..

Kira

Nu med Rosie - Den smukkeste rødhætte hest i verden!

Elsket & savnet - Apache & Thilda

0
0
Svar på denne tråd

ulvepigen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 10:58

Dem er jeg rigtig glade for og hestene også.

Det er som om at når man først har haft bomløs sadel på hesten,

vil de ikke gå med andet.

Lige præcis.... Har haft nøjagtig samme oplevelse med nu 4 vidt forskellige heste...

aloe vera forhandler

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 12:50

Hej Karina DJ prøv at kontakte John fra harmony Ranch (www.harmonyy-ranch.dk) Han kan evt hjælpe dig med at få fat på lilian (PS det er en rigtig fed sadel med sølv og det hele )

Anne

0
0
Svar på denne tråd

til shows?
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 14:52

De ser lækre ud de nye sadler, hvor de faktisk ligner alm. westernsadler.

Men hvordan er det med shows - er de tilladte til DWF-shows?

Og kan man ride forskellige discipliner i dem - jeg er mest hyggerytter (når jeg altså får tilredet ponyen), men kunne da godt tænke mig på længere sigt at kunne gennemføre fx trail og reining. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Hilsen Sussanne

0
0
Svar på denne tråd

til anchen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2009 19:57

tusind tak for tippet med harmony ranch. Har lige snakket med John...så tak for hjælpen!

Alt det bedste - Karina

Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...

0
0
Svar på denne tråd

bomløs til show
Forfatter: 
Dato:  15-12-2009 09:01

Jeg har startet flere DWF stævner med min bomløs.

Det var ikke noget problem.

Min nye bomløse har ikke været med endnu, men det kommer den

Lisbeth.

Abetta westernsadel, 15" sælges.

2 års knabstrupper plag sælges.

Han er rigtig rar og bliver en god ridehest.

www.ulvegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider