Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hokus Pokus
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 12:18

I Søndags kørte vi ned til Nykøbing efter en af mine veninder kraftig havde anbefalet Hanne fra Norge (osteopat og helhedsterapeut) som ville komme på suhrsminde...det gode min veninde kunne fortælle der var sket for hendes hest og andre lød så godt, at jeg tænkte hvorfor ikke? vi putter vores 2 showheste ind i traileren og suser derned, så kunne de få en ordentlig gang wellness...

Hanne ordnede begge vores heste med en kombination af kiropraktik og muskler, samt akkupunktur....

Vi var blevet enige om herhjemme hun skulle ikke have noget severet og ja hvad skete der så! Hun fandt alle fortrædelighederne som Anna har kunne mærke hos begge heste...samt kunne fortælle at det ikke nødvendigvis kom derfra hvor vi troede det kom fra.

Vores heste kom i stillinger som jeg aldrig har troet kunne lade sig gøre,wauvvvv ordet kalkunlår opstod undervejs.

Men det mest påfaldende var dog, at den ene af vores heste har en meget lang ryg og med dybt sadelleje....nogen gange har han kunnet finde på at bukke, uden vi har kunnet sætte en finger på det....

Hanne ordnede ham og vupti så var hans sadelleje fuldstændigt ændret, hans forskel var så synbar så det faktisk ægrede os ikke have taget et før og efter billede...han ændrede sig over 2 cm og er blevet mere lige...

I går skulle det hele så komme an på en prøve. Anna red ham og kom hjem med stjerner i øjnene, hun har fået en hel ny hest!

Han går nu som en drøm....

Vil bare dele dette med jer, dette har givet stof til eftertanke at mange heste rigtig godt kunne bruge sådan en tur og ikke mindst showheste.....så glæd jeres hest og jer selv med sådan en tur......det er guld værd

Pia

Dækner i særklasse til de brede hest også til de helt små miniatureheste

www.noas-shop.dk/nyheder/ nyheder_sep_09_da/

Shop i danske forretninger, det giver danske arbejdspladser.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 12:46

Hej Pia.

Dejligt indlæg. Men tror også der bliver flere og flere der er bevidste om at få sin hest tjekket, men der er helt sikkert rigtig mange endnu der kunne få glæde af det.

Her på farmen er vi med jævne mellenrum ca. hver 2. eller 3. måndede nede ved Tove Due, som er akkupunktør, kiropraktor og uddannet dyrlæge. Vi er ikke dernede fordi der er noget galt nødvendigvis. Det kan også være vi skal til clinic eller stævne og derfor vil sikre os at vores heste er helt klar og der ikke er noget der er ved at udvikle sig. Syntes vi så at stævnet eller clinicen har været lidt "hård" ved hestene tager vi lige turen mere efter stævnet/clinicen.

Vi har så fået en - ja hør nu godt efter - stemmegaffel A-nøgle 440 hertz med hjem. Vi har så fået nogle punkter på vores heste hvor vi skal bruge denne stemmegaffel. Bl.a. et punkt der løsner op for muskulaturen over skulderbladene. Ja - der er mange punkter, som jeg ikke lige vil komme ind på her.

Jeg er meget glad ved de besøg vi har ved Tove Due og i og med man tager turen med jævne mellemrum, føler jeg at man bliver mere obs i sin dagligdag på om ens hest ændre sig i adfærd og kommer måske derved på forkant med evt. lidelser.

Hellere bruge penge på at forbygge end på at helbrede, hvis det er muligt - det er mit motto.

mvh

Annette

Du skal være hjertelig velkommen til at besøge min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/cadillac1

0
0
Svar på denne tråd

mener også
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 13:23

Tove Due er osteopat???? havde hørt om det med stemmegaflen fra Sussie, den bruger hun også efter et besøg hos Tove. Sjov ting...

Det er jo vildt hvad man får ud af sådan en tur, ligesom der bare blevet smurt på hele maskineriet

Desværre har Hanne kun heste som speciale, så lige lyset med min dårlige ryg

Men nu får begge heste et par gange, og så er det glimmerponyens tur også.....så er der også minihestene dididum mon hun gider og kravle rundt på gulvet også

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Anette altså
Forfatter: 
Dato:  13-11-2009 14:32

Du har lige skrevet min historie 100%! Tove får absolut også kun roser herfra!

Mine 3 amerikanere bliver også kyndigt efterset i alle ender og kanter af Tove! Nu er vi så langt, at Tove kun vil se dem hver 6. mdr.

Om foråret inden de rigtig skal lave noget og så i august. Skulle jeg føle for, at tage dem en ekstra tur op til hende, så gør jeg bare det men hun har det med, at have ret, den kære Tove! Hun er dygtig!

Her forbygger jeg også frem for at helbrede. Det er så meget nemmer. Skulle jeg vælge mellem en clinic og Tove, så bliver det Tove, ingen tvivl om det!

Som supplering bruger jeg også at få en hestemassør til at gå dem efter ca. 1 gang pr. mdr. og ja, her bruger jeg også klavernøglen. Den er en super lille ting!

Bedste hilsner
Susanne www.heste-madrassen.dk

Når også din hest skal sove godt!

www.sh-pleasurehorses.dk

HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

0
0
Svar på denne tråd

vi har prøvet
Forfatter: 
Dato:  14-11-2009 08:16

lidt af hver også rent kiropraktik men det her er bare en tak bedre og det er jo så også det Tove gør....

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Spændende....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2009 16:01

Det vil jeg huske hvis en af mine skulle få brug for det.

Ses vi lørdag??

-Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

det er meget
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 10:08

spændende, budskabet er egentligt at man skal prøve inden man får brug for det, fordi man netop for rettet hesten inden det bliver så voldsomt, så man får brug for kvalariet

Michael kommer lørdag med bixen, vi andre kommer ikke da jeg har en svigersøn som bliver 18 og så er vi blevet inviteret ud...

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hehe hokus pokus
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 15:18

Hehe synes det er sjovt når manuel terapi bliver omtalt som hokus pokus for mig er det helt logisk hehe.

Dejligt at I kunne se en forskel med det samme, det er nemlig noget der bare virker. Super ærgeligt, at I ikke fik taget et før/efter billede.

Pia der findes jo også nogle der laver Osteopati og Kranio Sakral terapi på mennesker host host dette er ingen reklame

Julie

Mangler du julegaven til den du holder af? Se mere på
www.julieschwartz.dk

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd

der skulle måske
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 16:42

også have stået.... filihankat. Det var det store trylleri

Ja og kan kun sige han holder - ryggen er kommet helt op, kan man forlange mere....nej vel...

Hmmmm måske skulle man smutte afsted til en lille wellnesstur på en selv

Pia

0
0
Svar på denne tråd

vi har fået
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 09:13

en aftale i stand med Hanne Eriksen, så hun kommer til Remkolde Vordingborg d. 13/12 så kig lige under arrangementer.

Det er det hele værd....

Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider