Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 hvad sker der lige
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 21:12

for folk, jeg er dybt måløs og meget vred


bliver idag ringet op, af privat nummer selvfølgelig, hvor en kælling spørger om jeg har hest tilsalg på nettet, ja svarer jeg, og så kommer det, hvad fan... jeg bilder mig ind, at ride rundt på sådan en lille hest når jeg er så stor, det var direkte dyremishandling, jeg var først chorkeret og siger at det jo er en quarter og de ligesom er bygget til det, det var hun da fuldstændig ligeglad med, det var ikke noget at vise på nettet, hvor små børn sad og kikkede på heste, det var ren dyremishandling, så vågnede jeg lidt op af min chokering og bad damen lukke r.... og finde nogle andre og genere, og så knaldede jeg røret på.



Så er det jeg spørger, er det virkelig så slemt ?

er det mig der er nærtagende ?

eller er det bare dumme mennesker der ringer og sviner folk til ?


venlig hilsen Lotte


Lev i nuet og elsk dem idag,


det er ikke sikkert de er her i morgen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så må jeg jo nok
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 21:38

heller ikke ride på ham her.



Han er 148 cm og jeg vejre 90kg





MvH Tom Hansen


Se min nye hjemmeside :


dnc.skysite.dk




"If God had meant for us to walk, He would have given us four legs -
Instead He gave us two - one for each side of a Horse"


0
0
Svar på denne tråd
 
 ??????????????????+
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 21:43

????? Hvad skete der lige for damen?

Nu har jeg mødt dig til Fyns mesterskab...for det første synes jeg overhoved ikke at du er stor og slet ikke at du virker stor på din quarter!


Min Chappo er jo kun 142/143 cm og jeg er en "atletisk" dame på 1,70 m og 70 kg... eee...??? så - i det tilfælde er jeg også en dyreplager og mishandler!!!


Jeg forstår ikke hvordan nogen kan finde på at ringe og skælde dig så ud og blande sig i det?

Jeg tror at jeg vil være helt målløs!!!


Uha...sikke en mærkelig oplevelse!

Hvis du ikke må vise billede af dig og din skønne quarter som går bare så pænt og flot... hvad må man så vise af billeder på nettet?


Hilsen

Anna



Dejlig og billig 2 værelses lejlighed i KBH Ø sælges: www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=41686#




Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 22:40

Hop op og fald ned på det... Har set mange rundt omkring der ikke burde ride deres heste, dem hvor man tænker stakkels dyr.


Du er slet ikke for stor til baby og det ved du inderst inde godt


Kram herfra





Karins foto - Fotografering tilbydes

Modeller søges - se info på hjemmesiden



RIP elskede far 12.01.1935 - 03.05.2008

RIP elskede mormor 15/8-1922 - 23/01-2008


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 07:07

Hold da op en grim oplevelse det må have været. Hvad f##### bilder hun sig ind.

Og nej, gu er du ej for stor til din hest.

Og selv om du var, kan personen på intet tidspunkt tillade sig at ringe op og sige sådan noget.



Hej fra

Irene


www.ladylama.dk





0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad fanden er
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 07:26

det for en dum kælling.. hun skal bare lukke r... tænk ikke en gang at have nosser til at ringe fra et nummer hvor man se hvor hun ringer fra.. men ja folk der har for megen tid til overs skal jo så åbenbart finde et eller andet de kan genere andre med...


Tina


På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

Og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud!"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 07:33

Holder med Karin...lad det gå ind ad det ene øre og ud ad det andet.

Så længe det ikke er en shetlænder, som i øvrigt kan bære mere end man lige regner med, du sidder på, så lad hende snakke.


Har selv fået en del kommentare igennem tiden, idet jeg ikke ligefrem er nogen sylfide, og heller aldrig bliver det, og min kære Guffe 'kun' er 1,52 i stang. MEN! De fleste har så gjort sig den ulejlighed at lytte til min forklaring om HVORFOR man ofte bruger så små heste i western...eller i hvert fald den forklaring jeg selv har fået.


Jeg er ikke bekymret for min hests ve og vel...så længe kræet fortsat kan lave numre med største lethed, hvis han har en af de dage, så kan jeg ikke være til det store besvær for ham, også selvom jeg, desværre for mig selv, er blevet noget tungere siden jeg købte ham for 4 år siden. Du har jo selv set både min noble ganger og mig selv...mener jeg...på Hestebjerggaard, eller husker jeg helt forkert??


At folk så kan finde på at ringe til en med sådan en sviner, det er en HELT anden side af sagen, og kan udemærket godt forstå din reaktion. Forbistrede kælling!

Det har garanteret været en dressursnob på 1,60 med et ordentligt sk*ideskur af en hest på 1,80, som i forvejen er pissesur fordi HUN ikke kan nå sin hest med benene Eller også skulle det bare lige gå udover dig, at hendes er arme for korte til at klø et vist sted




Pas på!!! Jeg har RACER-KO!!!


(model Kødscooter)

Og en temmelig broget en af slagsen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hey....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 07:39

hun er en fremmed dum og uvidende k-o - hop op og fald ned, for nej så slemt er det jo netop ikke, og det VED DU SELV og det er vigtigst!



Nikon-pics4U




Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 så må man
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 08:14

Så må voksne heller ikke ride på islændere

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 08:27

Sikke dog en dum ko - du passer da fint på den hest.


Nogle gange har der været netop de debatter herinde og nogle er så latterlige at mene at en hest næsten ikke kan bære noget som helst.


Jeg kan godt forstå du blev chokeret og vred - hold fast i vreden, bare træls du ikke ved ved hvem møgkællingen er.



Gitte - nu som lykkelig røgfri.


Geder sælges - se præs.


www.westernportalen.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 09:17

en stor pige og har tænkt om jeg måske er for tung til min hest. Min hest er 1,58 i stg. Jeg spurgte min dyrelæge og bad ham fortælle mig ligeud om jeg var for tung. Han svarede at det var jeg ikke så længe min hest var i god kondi - og hvis jeg følte at den ikke var det så skulle jeg bare huske at skridte mellem trav og galopøvelser. Han tjekkede også min hests ryg for at finde ud af om han er øm om der er intet at bemærke. Som min dyrelæge sagde - smid du bare sadlen på ryggen og nyd dine rideture. Så det gør jeg. Jeg er dog også igang med at tabe mig - men det er nu altså IKKE for hestens skyld - det er for min egen skyld. Dumme mennesker er der nok af - og det er sørgeligt at folk har så forbandet travlt med alle andre....! . Lotte hop du bare op på hesten og nyd den. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige da
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 09:26

jeg læste at du var blevet ringet op pga det billed kunne jeg ikke lade være med at grine højt for mig selv....

jeg kan IKKE se hvad der lige skulle være galt? det eneste jeg tænkte var hold kæft en gimpe som ikke har andet at lave end tlf fis, og hvis hun mente det seriøst, så har hun sgu et problem med sig selv.... mon hun er en af dem der ringer og melder folk fordi hun ser en flok heste går på en kæmpe fold med mudder i den ene ende og hestene ingen dækken og bandager har på i vinter månederne?

helt ærlig kan jeg godt forstå at du blev sur det var jeg sgu også blevet, men som de andre siger så hop op og ned på det, for i passer godt sammen.....kom lige til at tænke på alle de islændere der bliver redet af voksne mænd og kvinder?? hvad med dem? er det også dyremishandling?? efter min mening NEJ og det er du heller ikke...


kæmpe kæmpe knus


Med Mange Hilsner

Viki uden alle hestene, kun J.Lo


R.I.P. Hercules d. 11/9-07 kl 11.00


R.I.P. Doc d. 8/4-07 kl 13.45


Husk at tage 10 små skridt

i stedet for et stort


skynd dig langsomt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lotte
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 09:39

Jeg synes godt nok det er flabet at ringe og svine dig til på den måde. Hun må være mindre intelligent, have mindreværdskomplekser eller andet, det er da ikke normalt at ringe til folk og være så modbydelig.

Jeg havde også bedt hende om at Lukke R...., for selvfølgelig er du ikke for stor til Baby, så er der mange der er for store til deres quartere.. og jeg ville også være med i puljen når Lady skal rides tja man bliver forarget og paf over folk en gang imellem.


hun er ikke værd at bruge tid på Lotte


Maja


Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.


Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt


Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd
 
 et eks.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 09:46

nu skal vores heste jo godt nok afsted da der ikk længere er råd til dem. Men inden var det jo meningen Freja skulle være min nummer to lille ride pony- jeg vejer normalt 53 maks 55 kg - jo jeg ville ha en let saddel til hende naturligvis. Men hun er altså kun 130-135 stg. Men er en robust lille sag- sandsynligvis blanding af islænder og araber. Højdemæssigt er jeg måske lige stor nok - men igen det er vi mange der er fordi quarter og paints ofte ikk er så voldsomme høje jo. Men er man dressur pige el lig- ja så er man jo vant til de regler der er der og har et helt anderledes indtryk af str og vægt til en hest el pony end vi har i denne verden faktisk. Ikke at det retfærdiggør det for det gør det nu ikke.


Nåh det var bare et pip mere herfra.



Nikon-pics4U




Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 10:44

Det viser bare at konen ikke ved en dyt om Amerikanske hesteracer og deres muskelmasse ;) Desuden ved man idag at an stor rytter som ridder og sidder korrekt er bedre for hesten end en lille rytter som rider og sidder forkert... Det læste jeg et sted i en artikel fra nogle dyrlæger....

Du er ikke for stor til Baby...og ydermere er dette billeder altså fra før du tabte dig en masse, så jeg ville lade hendes fis blive til tom luft. Den slags mennesker er ikke værd at bruge sin tid på. Lad være med at bruge negativ energi på en dum k. Men jeg forstår godt at du blev vred. Der er mange skøre folk til som gør alt muligt mærkeligt hvis de selv har det skidt, misundelse, ect ect. Her havde hun fået et klart LUK R....

Op på hesten igen søde



Reining Cutting.

www.jlcowhorses.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse


JL COWHORSES




0
0
Svar på denne tråd
 
 Uh det er godt
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 12:10

min nuværende ridequarter er 155 cm høj og nærmer sig en hel meter i bredden for jeg er både høj og drøj.

Men jeg nød nu også at ride på hans mormor som var ca 147 cm og ret let af bygning.

Vil sige at så længe man sidder korrekt, bruger en passende sadel og har en fornuftig balance så skal man meget højt op i vægt før det generer en quarter. Se bare på feks Tim McQuay. Ingen sylfide men hold da op han rider godt.


Mvh. Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænke tænke
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 15:55

Godt at Damen ikke var til Superslide i weekende. Hun ville jo ikke kunne lave andet end at fortælle folk at de ikke måtte ride deres heste.

Ser for mig denne Dame som spæner rundt og prøver at hive grandvoksne mænd ned var deres robuste quartere.


Men jeg kan godt forstå det ikke er nemt at ligge sådan en oplevelse fra sig. Sådan har jeg det når de gamle damer kommenterer at jeg holder på invalidepladserne på trods af en invalidebil og et fint blåt skilt som giver mig tilladelse til det.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tusind tak
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 16:13

alle sammen, det er super rart lige at få bekræftet, selv om jeg jo inderste inde, som flere andre jo også skrev, godt ved at jeg ikke er for stor, men for fa.... sådan en møg kælling


hilsen Lotte






Lev i nuet og elsk dem idag,


det er ikke sikkert de er her i morgen

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 16:44

Lotte du passer fint til baby, fald op og ned på den sure harpe...


ordsproget her passer vist meget godt i den her situation: mod dumhed kæmper selv guderne forgæves..





Hilsen

CJ



CK Ranch - Horses for life




Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd
 
 så er vi vist....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 18:36

rigtigt rigtigt mange i westernverdenen, som ikke burde ride vores quartere......

Jeg har selv en "lille" fiks madamme, ca. 148, men med en muskelmasse, der sparker r.. og gør en dv af samme kaliber til en "tynd og spinkel" fuldblodstype. Og det er jo netop forskellen! Jeg er ikke selv af de mindste :) men føler på ingen måde, at jeg er for stor til hende.

Jeg synes det er umodent og tarveligt, at opføre sig på den måde.

Glem hende! Jeg synes du passer perfekt til din hest, og, som iøvrigt går super godt på billedet. Jeg ville sige, at i er en smuk ekvipage (som man siger på dressursprog)


Håber du har fået rystet den dumme oplevelse af dig, for det har ingen hold i virkerligheden.





Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Lækker quarter reining hoppe




www.amorinchihuahua.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hihihi
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 01:51

Ej undskyld, men kan heller ikke rigtig lade være med at grine af hende damen. Tænk at hun ikke har mere indhold i sit liv end at hun gider bruge tid og telefonregning på noget der åbentlyst er meget langt ude i hampen.

Det er selvfølgelig ufedt at det skulle gå ud over dig - især fordi jeg lissom alle de andre, heller ikke ser nogen ubalance i størrelsesforholdet mellem dig og hesten, men mon ikke også du snart bare kan grine og trække på skuldrene over oplevelsen, for hun er da fuldstændig latterlig


(og gad vide, hvor mange andre hun ringer og skælder ud over besynderlige ting?)


mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja... hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2009 19:02

hvor ville verden være et bedre sted hvis uvidende ville holde deres uvidenhed for dem selv ;-) eller bedst af alt tillade sig at blive klogere...


Hun har da et problem, seføli har hun det. Et er at ha' den mening hun har...og den har hun jo af uvidenhed!

Men at ringe til dig er jo en tåbelighed! Stakkels kvindemenneske

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider