Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Erfaringer søges mht. dv-hest/rytter ?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 15:35

Vi er meget uerfarne inden for western (både hest og rytter), men jeg har længe haft lysten at prøve min hest og mig selv af inden for western (min hest bryder sig ikke længere om dressur og skal iflg. min mening ikke længere springe)...men "noget" skal hun/jeg jo lave, da hun stadig er "frisk og ung" af sind/fysik)...


Dvs. vil gerne høre mht. erfaringer/råd i disse tilfælde hvor andre "ikke western-heste/ryttere" er startet ifht. "omskoling" ?


(jeg er dog klar over at min hest ikke er "bygget" til western, men har altid godt kunne lide den "frie måde" at ride hesten på og tænker på, at vi kunne starte i "det små" og "snuse" til det og jeg evt. kunne lære grundridningen)


(vi har på opstaldnings-stedet mulighed for western-undervisning udefra, 1 x ugentlig)


Pfh. Tak...




Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle









0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er bare
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 20:50

at gå igang. Flere store heste har da fået resultater i westernridning. Du kan da evt, undersøge om Hunter er noget for dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 21:26

Vil undersøge mht. Hunter, da jeg ikke kender til dette...?


Umiddelbart vil jeg tro at min hest ville være eminent i Trail, da hun elsker at "bevæge sig" imellem "forhindringer" og udtænke hvordan hun evt. kommer nemmest igennem, (men bare en tænketank)...jeg må se...Tak !


Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle









0
0
Svar på denne tråd
 
 Og igen...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 21:54

Ja, måske Hunter er en mulighed, da hun elsker at løbe...


Må lige undersøge mht. hvad Hunter nøjagtig indeholder...??


Tak...


Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle









0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare klø på
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 21:57

Jeg er også helt grøn, og har fået min debut med en endnu mere grøn hest. Dvs han blev tilredet her i sommers hos en prof westernrytter.


Det jeg vil frem til er at alle heste kan være med her. Min er en irish cob, de er jo ikke ligefrem kendt for at være sylfider, men det er fløjtende ligegyldigt når man er nybegynder.


Så længe man ikke har ambitioner om stævner på meget højt plan, så er racen lige meget. I kan ride lige nøjagtig det der passer jer inden for western, om det så er kvægdicipliner eller trail, så kan alle have det sjovt.


Skynd dig ud og se nogle westernstævner på hyggeplan, så vil du forstå hvad jeg mener. De vil give dig en masse inspiration til hvad i kunne tænke jer at lave. Det er nemmere at forholde sig til noget man kan se, end en masse skrevne ord man knap forstår.


held og lykke til jer.


Med venlig hilsen Gitte





http://www.kenneljerriks.dk


Masser af billeder,


af dejlige basset hounds

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 22:11

Ja, jeg vil undersøge evt. muligheder mht. at give min hest nogen nye udfordninger, dvs. hun elsker at løbe stærkt, samt tænke mht. forhindringer som hun skal forcere i skridt...


Må se om jeg kan leve op til hendes krav...??


pøj pøj med jer også....



Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle









0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 22:16

min første western hest var min springhest der blev omskolet og han klared en fin trail, pleasure, western horsmanship og showmanship at halter.


han var 162 i stang og halv trakhener og halv holstener, avlet til spring ( far var Lando) så du ka sagtens bruge din hest til western efter min mening :-) det er jo ike kun de amerikanske racer der ka bruges til western.


der er jo mange forskellige racer og blandinger der bruges inden for western :-)



Hilsen

CJ



CK Ranch - Horses for life




Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring
Forfatter: 
Dato:  08-11-2009 22:25

Ja i sin tid da mine -oldenborger og en DV startede op, erfarede jeg at jeg fik en gladere hest, der blev meget blød og smidig og ikke fik de samme spændinger i hals og ryg som nogle gange under dressurtræning.Og så absolut også en meget lydig hest. Og det mest fascinerende var vel at efter nogle års træning hos bl.a en tidligere landstræner i dressur hvor vi trænede og trænede for at opnå dit og dat, fandt jeg frem til at hesten kunne lære de samme øvelser på westernmaner, men at man her kunne lave hele skidtet med 1 hånd og ved at sidde næsten stille istedet for at hest og rytter var ret svedige og ulækre hver gang vi ellers havde trænet.


M.v.h. Randi


.
0
0
Svar på denne tråd
 
 grundridning
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 00:45

Hvis du har mulighed for undervisning i western på stedet, er det da helt oplagt at gå i gang med at få noget undervisning i grundridning. (og med lidt held vil træneren måske endda have en sadel du kan låne de første par gange, til du finder ud af om det er lige jer)


Så kan du hen ad vejen også lære lidt om de forskellige discipliner og finde ud af, hvad der mest er jer.

I starten skal du dog ikke regne med at komme til at "løbe stærkt" ;) I grundridningen fokuserer man netop på at få hesten ned i tempo og få den til at gå afslappet i selvbæring for en løs tøjle og med vægt på sæde/benhjælpen.


Hvis det er farten, der er vigtig for din hest, skal du kigge i retning af måske reining (det kræver dog en stærk bagpart og gode bagben for at lave de bratte stops og vendinger - og nu siger du at du ikke synes den skal springe, så jeg tænker automatisk om det mon ville gå i længden). For at den skal kunne blive rigtig god, er det dog vigtigt at den får trænet sin tænd/sluk knap - den må ikke blive så overbegejstret for at løbe, at den glemmer at lytte eller ikke kan slappe af, når man beder den sætte tempoet ned eller stå stille.


Hunter har ikke noget med at løbe at gøre - det er groft sagt bare en "hurtigere" version af pleasure, hvor man fremviser hesten i engelsk udstyr - tempoet her vil nok være noget i stil med middeltrav/arbejdsgalop efter dressurtermer, hestens hovedholdning er bare lavere og ikke så sammensnøret fortil.


Trail er meget mere end bare at forcere forhindringer i skridt - der vil også være bomme som skal forceres i trav og galop.

Det er okay, hvis din hest tænker selv, men det kan være tricky, hvis den bliver "for klog", da den stadig gerne skulle vente på signal fra rytteren og ikke bare tro at den ved, hvad den skal gøre af sig selv.


Alt det her er jo noget der kommer lisså stille hen ad vejen med træning og det er ikke lige noget man gør på en måned eller tre - det er benhårdt arbejde at omskole sig selv (det er som regel rytteren der har sværest ved at omstille sig ;) ), men man bliver hurtigt belønnet med en mere afslappet hest der nyder arbejdet(det gjorde jeg i hvert fald, dengang jeg startede) - og der er rigtig mange med varme heste, der har oplevet at de er faldet betragteligt ned efter overgangen til western :)


God fornøjelse

mvh Maria




Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 01:31

Tak for al din nyttige info...


Nu er jeg jo total grøn mht. western, men tænker bare at det måske er noget for min hest/og jeg ifht. nye udfordringer...


Mht. hunter/løbe stærkt, kan jeg godt tænke at det "ikke bare er det", ligeså mht. trail/forhindringer...


Min hest elsker at løbe/tænke, men kan sagtens gå en meget kort galop (næsten på stedet) dvs. tænd/sluk-knappen fungerer rigtig fint, samt mht. forhindringer, dvs. kan samles i skridt/trav/galop og hun ved hvad hun skal...


Ved heller ikke om western er hendes "gren", men vil bare gerne prøve, da "hun ikke er færdig endnu" selv om at hun ikke skal ride dressur/spring længere, så vil prøve mig frem...


Og som tidligere sagt så ser jeg grundprincipperne lidt friere end i andre grene, tror dermed at det måske ville være noget for min hest, men må jo prøve og se...


(det skal jo kun være på "hygge-plan")


Igen Tak for nyttig info.



Vh. Jill

hvert græsstrå har sin egen dugperle









0
0
Svar på denne tråd
 
 dv og western
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 08:28

Prøv lige at se her:




Øverst Pot og neders Fuser, begge DV (far og søn)


Pot har et utal af placeringer i stort set alle dicipliner, deriblandt 5 x DM i team-penning.

Fuser er også en habil all-round hest, her i ranch trail.


Tjek evt. hjemmesiden og se, hvad du kan gøre med en DV.


Med venlig hilsen

Gitte

Team CowHouse



www.123hjemmeside.dk/cowhouse




0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaah
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:51

Og enkelte tosser, undertegnende, har fået en hjerneblødning og træner en islænder i reining .


Og når den får lært at gallopere, bliver det såmænd helt godt..


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider