Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Højde på paint horse
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 15:52

Skal til at tænke i hvilken hingst, der skal på min kæmpe paint hoppe, og derfor ville jeg super gerne vide, hvor store hendes forælldre er....

Ved ikke hvor jeg skal lede, så prøver her.

Mor: Just Call Me efter Blues my daddy og Sheza sweet thing

Far : Painted Smokey efter At the end of the rainbow og Chasta bars deck.

Er der nogle der kan give mig nogle fif...

Hun skulle gerne levere et smukt føl der ikke er 5 meter høj som sig selv;) Spøg til side hun er ca 163 men det er bare ret højt til mig...

Håber på jeres hjælp

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du går
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 22:45

ind på den amerikanske hjemmeside for paints www.apha.com så kan du søger på forældrene og så står der måske mål på dem der. Ellers kan du vel kontakte nogle af avlerne på den danske painthjemmeside og få noget hjælp. Det er ihvertfald et par steder at starte. held og lykke. hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Prøver jeg...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 18:59

Mange tak:)

Katja

0
0
Svar på denne tråd

painted smokey
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 21:18

Jeg tror at Painted Smokey brugte de på Turban Stud.

www.turban-stud.dk

Prøv at spørge der...

Hilsen

Anna

Dejlig og billig 2 værelses lejlighed i KBH Ø sælges: www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=41686#

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 06:33

www.allbreedpedigree.com/just+call+ me

www.allbreedpedigree.com/painted+ smokey

ved ikke om du kan finde noget brugbart her. Ellers har de andre kommet med andre råd.

Nikon-pics4U

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Katja !
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 20:20

Både Call me og Smokey har stået på Tuban under den tid jeg arbejdet der.

De er begge 2 ret så store heste og ligger omkring de 155 -160 i stang. Dessuden så fyller de meget i kroppen.

Jeg har selv haft en hest efter Smokey, men hun hade en araberhoppe som mor. Hun blev ikke så høj men kom til at fylde endel aligevel. Så hvis du vil avle en lille hest skal du nok kigge efter en lille paint der slår godt igenem og håbe på det bedste. For det er jo en changse man tager når man avler. Det ville nok bedre betale sig at købe en 3 års der ikke er så stor, men det jo ikke lige så sjov som at selv lave en

held og lykke med det

hilsen Elin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 08:01

Katja: ja der er langt op, kender det rider western på en dvér, har dog også en paint der er 150 istg.

Elin K: vil give dig ret i at det er sjovt selv at lave føllebøller..

Hilsen Tina

www.123hjemmeside.dk/cowhouse

painthingst står til avlsbenyttelse.

Troldeunge og hugo boss sælges...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 12:12

Jeg synes du skal gøre dig klart hvilke discipliner du vil ride :-)

Uden at kende din hest vil jeg umiddelbart mene det er en pleasure/hunterhest og så skal man nok avle med en hingst af samme type..

Vil du ride reining/kvæg skal du nok finde en anden hoppe og tilsvarende hingst..

Hvis man begynder at krydse, så bliver det aldrig andet end en hest med en amerikansk stamtavle - og der findes alt for meget skrammel i forvejen!!

Dette er udtryk for min personlige holdning -og jeg ved godt at der findes reiningheste med pleasureafstamning og omvendt - men det er mere held end forstand :-)

Pøj pøj med projektet

Mvh Trille

Chihuahuahvalpe født 10. oktober 2009 :-) - 2 creme hanner tilbage!!
Korthårede og langhårede med DKK stambog

www.chihuahua-hvalp.dk

Se også www.ovr.dk

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 13:33

- hvis du vil lave en pleasurehest hvor du får lidt mindre højde kan jeg anbefale dig at bruge Cirkelines Colonel Coosader han er super smuk og vist "kun" 158-160 :-)

Chihuahuahvalpe født 10. oktober 2009 :-) - 2 creme hanner tilbage!!
Korthårede og langhårede med DKK stambog

www.chihuahua-hvalp.dk

Se også www.ovr.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 19:56

Her er f.eks. en lille - ca. 148 cm - paint hingst, der laver nogle gode fornuftige all round afkom.

http://www.bj-bar-ranch.dk/

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Just Call me
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 14:58

er/var 1,56 da hun kom til Turban og Smokey 1,55.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 15:49

Blev lidt klogere Men det er dog stadig en jungle...

Conny: Hvor sjovt at mor og far ikke er større. Min har åbenbart bare glemt at stoppe med at vokse

Jeg leder videre...

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 22:52

Nu har jeg haft Call Me i træning og arbejdet en del med ejerne efterfølgende. Hun var en meget storrammet hest og i øvrigt sindsygt hurtig, hvilket jeg opdagede en gang på Søborg sø.

Jeg synes tit man ser de der "størrelsesmutationer" hos paintheste. F .eks BG Golden Eagle har givet mange afkom på 1.60 og over. Han var selv 1,52. Afkommene er sat på hopper af forskellig størrelse, men aldrig så store. Der var bestemt en tendens. Det samme har Refund gjort, der var 1,55. Din far havde en sort hingst, der var væsentligt større end faderen, avlet på en mindre QH-

Jeg synes ikke at have set størrelsesvariationerne så store og uforudsigelige hos QH

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider