Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Fra dressur til western - udstyr?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 19:41

Hej med jer.

Jeg har længe gået og tænkt på, at min unghest og jeg skulle uddannes til western, men har også været meget tvivlende omkring det. Det var da "nemmere" at lade ham blive dressurhest, da jeg bl.a. har verdens bedste dressursadel og den passede også ham.

Men da min ridehest, Cherie, alt for tidligt måtte aflives den 29/9-09 pga. knogleforandringer i forbenet, stod jeg pludselig tilbage med unghesten, som var ryttervant og ikke andet. Milan er kun 3 år.

Det tog hårdt på mig, at miste Cherie og jeg havde ikke lyst til, at ride på Milan. Men sælges skulle han heller ikke. Så jeg passede og plejede ham. Forsøgte, at holde ham og mig selv igang med træning i roundpen´en, gå ture med ham osv. Men ingen ridning og gad faktisk ikke rigtig træne med ham. Savnede Cherie for meget.

I går kom en veninde forbi og hun havde hendes sadel med. En fin reiningsadel. Den blev lagt på Milan som lige reagerede lidt på den - den er ligesom lidt tungere end dressursadlen som han er vant til. Reiningssadlen lå rimelig på ham og jeg stod længe og beundrede ham med den sadel på. Den var så flot til ham. Og pludselig sad jeg oppe i sadlen, på min unghest og var en glad hesteejer igen. Det var en anderledes fornemmelse, at sidde i den sadel, men for dælen man sad godt i den. Min veninde trak Milan rundt med mig siddende som en anden julegris. Og da han ikke havde mere koncentration i sig steg jeg stille ned igen. Det var fantastisk!!!

Jeg er nu helt solgt til western og jeg skal have sådan en sadel og vi skal i gang med at blive gode stille og roligt.

Min fine dressursadel er kommet med hjem og skal nu sættes til salg, alle trenser, bandager, gamacher, dækkener, tæpper, underlag osv. ryger med samme vej og det skal udskiftes med western udstyr, men men men.....hvad for noget udstyr i til jeres heste? Hvor køber i udstyret? osv. Og hvad har i til jer selv og hvor køber i det?

Håber i vil fortælle, hvad i har i staldskabet og klædeskabet og hjælpe mig lidt på vej.

Lige et billede af den kommende stjerne:

Billede

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Tak for alt-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

udstyr....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 20:42

Altså jeg har jo bestemt været teenager, hvor man skulle have den helt store udstyrspakke, men men men.... synes det her western er lidt mere simpelt, hvis man altså ikke er til de store stævner lige med det samme.... for er man showrytter, så er det lidt af et udstyrsstykke.

Som start behøver du vel bare en sadel, et enkelt underlag, en trense, bid og tøjler samt evt gemascher og klokker?

Så egentlig er det jo ikke ret meget. Det er selvfølgelig dyrt at anskaffe, men man skifter på en eller anden måde ikke ligeså tit ud, som man gjorde, da man red dressur - jeg gør i hvert fald ikke nu.

Så det er vel bare at smide sig ud i det?

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

prettyfancy
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 21:04

Øhm....jeg vil nu ikke ligefrem kalde mig selv for teenager, som har 25 underlag i mange farver, bandager osv. Jeg har ganske få kvalitetsting som jeg har brugt til min nu afdøde hest og til opstart for unghesten.

Jeg regner ikke med, at skulle ud og købe den store udstyrspakke, tværtimod. Jeg vil kun have de mest nødvendige ting og i god kvalitet.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Tak for alt-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 08:40

Velkommen til westernverdenen - køn lille hest du har, han bliver rigtig smart i western udstyr.

Dejligt at du blev en glad rytter igen, det er svært at komme videre efter man har mistet sin hest.

Nu kan jeg ikke se hvor du bor, men der findes en del shops rundt omkring efterhånden - jeg handler tit det jeg mangler når der er shops rundt ved showene.

Der er jo f.eks. Super Slide http://www.nordicsuperslide.dk/ om 3 uger.

Sadel skal du endelig købe et sted hvor de kan se om den passer, hvis du ikke selv kan se det, det kan f.eks. være her :

http://www.littlemule.dk/ - Lene og Rene er meget hjælpsomme og rigtig søde.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

velkommen
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 13:38

Hejsa

Jamen velkommen til vores fantastiske westernverden.

som ny ville jeg anskaffe mig en sadel( af god kvalitet - Ikke en papsadel/discount sadel), en trense og et underlag... og til dig et par gode jeans og et par gode støvler.. så er du godt på vej.

gamascher og klokker er ikke det vigtigtste, hvis din hest i forvejen ikke er vant til at gå med noget på benene - personligt ville jeg kun bruge dem i reiningøvelserne, hvis altså ikke hesten gik og knaldede benene sammen osv.. Men igen er vi jo meget forskellige og det er en smagssag, så ingen kritik til Miki, bare et andet syn på sagen

Til sadlen ville jeg helt sikker få noget hjælp, da det er svært og se om sadlen passer - selv for os westernryttere, der har været med et stykke tid, er det svært at se om den ligger helt korrekt. Hvis du kommer fra den ende af landet hvor Lene og René bor ville jeg kontakte dem, også som nævnt ovenover, de ved rigtig meget om sadler, og underviser også... for det skal du jo nok også have - Undervisning

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 14:34

Tak for alle jeres svar også de private.

Jeg bor nær Herning.

Lige et spørgsmål omkring jeans...køber i bare de almindelige? Selvfølgelig dem uden bling bling på baglommerne osv.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Tak for alt-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeans.....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 14:53

jeg køber mine hos Jeko i Tuse. Han har alle slags - og netop lavet til at ride i

og jo jeg har også jeans med bling bling

Velkommen til western verden

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Lækker quarter reining hoppe

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 14:54

Jeg rider i næsten hvad som helst - alm. jeans, stræk, gamasher, joggingbukser eller hvad jeg nu lige har på, til hverdag er jeg helt alm. i staldtøj.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 15:00

Jeg har iøvrigt handlet flere gange på nettet her :

http://westernhorsemen.dk/

kursen er jo stadig god på den svenske krone, betjeningen er rigtig god og de er søde til at svare på spørgsmål.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 20:42

Jeg bruger bare de bukser fra bilka, der er sømmen på indersiden af bukserne heller ikke så tyk.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 21:53

Nu var der for ikke længe siden en anden, der også ville konvertere i området, Herning/Holstebro...Er også bosiddende på de kanter..Er vi ved at være nok til at kunne slå os sammen, og evt holde noget øveting. For begyndere på "underlige" westernponyer forstås?.

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jane
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 22:13

Velkommen til western verden,..

Vi er nogle stykker der holder til i cowhouse nær Give...

Ang udstyr kan jeg anbefale Jonna McCabe i Brædstrup http://www.mcCabe.dk

der får man altid en god behandling..

Hilsen Tina

www.123hjemmeside.dk/cowhouse

painthingst står til avlsbenyttelse.

Troldeunge og hugo boss sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Igen, tak for alle jeres svar :)
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 22:18

nimbus 1: Det kunne da være sjovt.

mcguire: Jeg har besøgt jer på Cowhouse for noget tid siden. Så du red på den broget hingst Jeg blev så forelsket i Fuser. Han er for skøn. Men i har en del af "skylden" for at jeg har kigget en del mod western-siden og nu taget beslutningen.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Tak for alt-

www.milan-cherie.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2009 22:27

Jane: Jamen det lyder da rigtig skønt at vi har gjordt et lille indtryk på dig i den retning,.. ja fuser er en dejlig dreng...

Men du er da altid velkomme til at kikke forbi en anden gang hvis du har lyst..

Hilsen Tina

www.123hjemmeside.dk/cowhouse

painthingst står til avlsbenyttelse.

Troldeunge og hugo boss sælges...

0
0
Svar på denne tråd

Paint og Appi
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 09:29

Dine dækkener behøver du ikke sælge, westernheste bruger dem også

Rigtig køn hest du har der, glæder mig til at se ham med westernudstyr og velkommen til jer.

Stahr

Med Paint og Appi i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 09:36

mcguire: Jo tak, det kunne da være

stahr: Tak, syntes også selv at han er faldet heldigt ud har selv avlet ham. og han kan nu næsten være i min, afdøde hoppes, dækkener, så de bliver ikke solgt. Men han gamle, som han er vokset ud af er afsat til anden side

hilsen Jane

Udstyr sælges

Søges: Totti fleecedækken - grøn

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Tak for alt-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider