Hej med jer.
Jeg har længe gået og tænkt på, at min unghest og jeg skulle uddannes til western, men har også været meget tvivlende omkring det. Det var da "nemmere" at lade ham blive dressurhest, da jeg bl.a. har verdens bedste dressursadel og den passede også ham.
Men da min ridehest, Cherie, alt for tidligt måtte aflives den 29/9-09 pga. knogleforandringer i forbenet, stod jeg pludselig tilbage med unghesten, som var ryttervant og ikke andet. Milan er kun 3 år.
Det tog hårdt på mig, at miste Cherie og jeg havde ikke lyst til, at ride på Milan. Men sælges skulle han heller ikke. Så jeg passede og plejede ham. Forsøgte, at holde ham og mig selv igang med træning i roundpen´en, gå ture med ham osv. Men ingen ridning og gad faktisk ikke rigtig træne med ham. Savnede Cherie for meget.
I går kom en veninde forbi og hun havde hendes sadel med. En fin reiningsadel. Den blev lagt på Milan som lige reagerede lidt på den - den er ligesom lidt tungere end dressursadlen som han er vant til. Reiningssadlen lå rimelig på ham og jeg stod længe og beundrede ham med den sadel på. Den var så flot til ham. Og pludselig sad jeg oppe i sadlen, på min unghest og var en glad hesteejer igen. Det var en anderledes fornemmelse, at sidde i den sadel, men for dælen man sad godt i den. Min veninde trak Milan rundt med mig siddende som en anden julegris. Og da han ikke havde mere koncentration i sig steg jeg stille ned igen. Det var fantastisk!!!
Jeg er nu helt solgt til western og jeg skal have sådan en sadel og vi skal i gang med at blive gode
stille og roligt.
Min fine dressursadel er kommet med hjem og skal nu sættes til salg, alle trenser, bandager, gamacher, dækkener, tæpper, underlag osv. ryger med samme vej og det skal udskiftes med western udstyr, men men men.....hvad for noget udstyr i til jeres heste? Hvor køber i udstyret? osv. Og hvad har i til jer selv og hvor køber i det?
Håber i vil fortælle, hvad i har i staldskabet og klædeskabet
og hjælpe mig lidt på vej.
Lige et billede af den kommende stjerne: