Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kære reiningryttere
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 10:51

Reinere på alle niveauer...
Vi har i Danmark en reiningforening der hedder NRHA.DK.
Der er også et reiningudvalg i Dansk Rideforbund. Eller nærmere; der VAR et reiningudvalg. Dansk Rideforbund har desværre valgt, at nedlægge udvalget pr. udgangen af 2009.

I NRHA.DK har der i 2009 været en del udskriftning i bestyrelsen. Det har flere årsager som jeg ikke kan komme nærmere ind på.
Der har heller ikke været så mange udmeldinger fra foreningen til os medlemmer - lige som jeg personligt heller ikke har fornemmelsen af, at medlemsskaren er steget.
Det er bekymrende.

Reining har været i positiv udvikling i Danmark i flere år og det skulle gerne fortsætte. Derfor dette lille suk!

Primo 2010 holder NRHA.DK generalforsamling igen. Det ville være skønt, hvis alle vi der har interesse i reining ville komme med nogle input til, hvordan vi kunne få mere "gang i den"!

Bestyrelsen har brug for hjælp fra alle os andre.
Sidder der nogen derude som har lyst til at bidrage til bestyrelsesarbejdet? Så kom ud af busken.

(Bemærk, det er mine personlige holdninger der her er udtrykt. Jeg er IKKE medlem af bestyrelsen. Og dette skal ikke tages som kritik af bestyrelsens arbejde)

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 11:46

Hej Sanne

Enig! Jeg håber at der kommer lidt mere info osv i det nye år. Jeg har også hørt at bestyrelsen har været ramt hårdt, nå de skal ikke kritiseres for det arbejde de gør og gider :o)

Hvornår er der generalforsamling? -og hvor!

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Lille Fis - og nu også Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat.

R.I.P 3/4-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

0
0
Svar på denne tråd

Også enig
Forfatter: 
Dato:  19-10-2009 23:58

Jeg er også enig..

Selvom jeg ikke selv er aktiv reiner er jeg absolut med "på sidelinien".

Og Ja. Som Sanne skriver er det bekymrende.

Det er også ærgerligt og trist.Ikke kun for medlemmerne.Men også for NRHA.DK og reiningen som helhed i fremtiden i Danmark.

Det ville være fint om der hurtigt kom udmelding med dato og sted for generalforsamling 2010.

Jo før,jo bedre...Så evt.interreserede i god tid kunne planlægge.

Lene..

"Never drive faster than your

Guardian Angel can fly"

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 10:13

Har selvfølgelig fulgt meget med siden jeg kastede min kærlighed på reiningen for noget siden, er er enig i at det er skidt for fremtiden som det ser ud nu.

Helt enig også med dig Sanne, i ar reiningen er i lynvækst herhjemme, folk får undervisning og træner på livet løs, der er et hav af clinics med spændende trænere til reining ryttere uanset niveau og der starter flere og flere til shows. Standarden på hestene stiger også betydeligt... så helt klart skal vi have et NRHA som fungerer optimalt.

Syntes ellers at der var så mange gode oplæg til en god bestyrelse og fremtid til NRHA for 2 års tid siden, men så gik det lidt død og med udskiftninger i bestyrelsen....

Jeg håber at det i år kan vendes til noget godt og aktivt efter næste GF.

Jeg ved ikke hvorfor det går sådan, men kan kun sige at jeg har oplevet det så mange gange før i diverse klubbestyrelser...

Og hvad medlemmerne angår, så har det aldrig været nemt at få aktiv opbakning til ret meget og det kan godt være så frustrende, men tit løber al den gode vilje ud i sandet igen kort tid efter en GF.

Hilsen Lone

Reining Cutting.

www.jlcowhorses.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL COWHORSES

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 12:10

Jegg håber da også på ny energi og lidt mere aktivitet i foreningen, så jeg havde da tænkt mig at dukke op til g. forsamlingen. Det må vel også være på sjælland denne gang hvis jeg ikke tager meget fejl.

Hilsner Anne

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-10-2009 15:08

Hvoffor er der ikke mere reining under dansk ride forbund?

Underviser i ryttermærker og mærker også en stor interesse fra ungerne da der jo nu er reining med i mærkerne.

Syntes det er rigtigt ærgeligt at man ikke har samarbejde mere.

Havde ellers en tanke om at det evt. kunne udbygges mere - der er så mange der gerne vil med på vognen efterhånden.

Hilsn

Irene

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 09:19

At der ikke findes et reining udvalg i DRF er jo ikke ensbetydende med at rideforbundet ikke ønsker at reiningen skal fremmes for bredden. Det har hele tiden været deres planer at man skal kunne ride lidt reining/western på rideskolerne ligesom man engang imellem rider ponygames, springer mm.

Nu er det nogle år siden jeg var med i reining udvalget og var inde i alt det her med DWF, men jeg tror nu stadig det er planen. Som jeg husker det er det meningen at alle diciplin udvalgene skal nedlægges i rideforbundet og altså ikke kun reining udvalget.

Hilsner Anne

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 21:38

På hvilken måde er reining med i ridemærkerne? Det vidste jeg da egentlig ikke. Lyder da spændende.

Er det muligt at høre lidt om det, bare så man ved hvad det er?

0
0
Svar på denne tråd

gggggg
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 08:46

Det er jo mange år siden vi lavede det, så jeg kan ikke huske det, men du kan vælge at ride et reining pattern i stedet for et dressurprogram som man jo var tvunget til før i tiden (det hedder heller ikke ridemærker mere, men ryttermærker ;) ). Du kan garanteret læse mere om det på rideforbundets hjemmeside.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 11:56

Det er også med i den teori prøve der hører med - man skal bl.a forklare hvordan en reining hest går i holdning.

KH

Irene

0
0
Svar på denne tråd

ighfkgkngksgnf
Forfatter: 
Dato:  29-10-2009 15:22

Okay interessant. Så ved jeg da det :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 08:18

Ej hvor sjovt.. det var jeg slet ikke klar over mht de ryttermæker, at reining er med. Jeg troede kun ryttermækerne handlede om alt fra den "engelske" verden, men så blev man da så meget klogere :-)

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider