Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Mister den halve identitet...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 17:06

ja det er hva jeg sidder og føler lige nu- at jeg allerede har mistet det halve af min identitet

Hestene er pr. dags dato sat til salg - men når de er væk... Hva så... Ja så sys jeg at jeg mister en stor del af mig selv. Men nu har jeg simpelthen måtte erkende at der bare ikke er råd til at ha dem længere. Men det smerter... Det er med blødende hjerte så det gør noget Bare tanken, så blir jeg helt dårlig!!

De er jo en del af mig- mit liv, mine glæder (og sorger)... Det kan da godt være de ikke er ride dyr endnu - men den røde er min første helt egen hest, og for mig er de begge HELT specielle... Måske fordi de minder mig så meget om mig selv på hver deres måde Og følelserne kommer ikke af at de kan rides alene... Jeg elsker jo de kræ - og de blir hurtigt en del af ens identitet- nok fordi heste ikke bare er ridning, men en hel livsstil i sig selv.

Jeg vil stadig følge med i western verdenen selvfølgelig, komme her på hn og andre steder. Men jeg kan nu se at det der engang var inden for rækkevidde igen stille og roligt smuldrer mellem mine hænder- og drømmene de er væk i heste retningen. Måske for evigt... Hvem ved... Piv piv...

Nikon-pics4U

Lille hest og 3`er pony til salg - henv. for pris og info.

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Svært..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 17:50

Ja, som skrevet i en besked tidligere, så er det en møgsvær beslutning. Og selvom det er den eneste mulige pga økonomi, så bliver det jo ikke lettere..

Der er mange ting som vil ryge gennem hovedet på een når de tanker tænkes..Har nemlig selv været så tæt på at sælge alt på et tidspunkt, for at leve et stille familieliv med lidt flere reserver...

Men så kommer tankerne :

Hvad skal man så ?

Ridningen er hos os 100 % hos begge. Sikken et spring !!!

Skal vi se fodbold og læse avis, strikke og gå til lillemor gym hver onsdag aften. Ender man med at sidde mutters alene ? Næsten alle vi kender rider western, selv en stor del af vores nærmeste familie.. Skal vi så sidde til samtlige fremtidige familie fødselsdage og høre de andre snakke...om westernridning og heste ?? .. ... NEEEEJ.Kan slet ikke forestille mig et liv uden ridningen. Derfor kan jeg meget nemt forestille mig hvordan du har det lige nu Tina, og ord er fattige, men jeg ville ønske at der var noget jeg kunne gøre for at hjælpe dig med at få hestene ud til søde familier, men det er så svært at sælge noget i øjeblikket ..ØV..

Så bare lige et stort KRAM herfra for at vise at jeg tænker på dig og føler med dig.

Knus Lone

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.jlcowhorses.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL COWHORSES

Tilridning og træning af westernheste

og undervisning af elever m/u kvæg.

0
0
Svar på denne tråd

årh for pokker....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 18:06

Åh nej søde hvor er det skidt. Nu har jeg jo "desværre" købt hest, så kan ikke engang tilbyde dig at give smukke Q et dejligt sted at bo. Øv.

Kan godt forstå hvordan du har det lige nu. Det er simpelthen alt for hårdt.

Men som du selv siger, at er du jo stadig westernrider by heart og du vil jo derfor stadig være i miljøet og med hestene. Håber jeg da i hvert fald - selvom situationen ikke ligefrem er noget man ønsker for selv sin værste fjende

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Lone...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 19:01

ja vi snakkede jo tidligere i dag- og der er jo stadig kun det samme at sige om det hele. Mine er ikke ridbare- men for mig er det langt fra det der tæller mest. Det der tæller er at den røde er min soulmate for evigt- han ahr alle dage været "mors hyp", og Freja, hun er mors lille "sure kæl*ling"...

Miki: Ja jeg har jo osse skrevet til dig- det lovede jeg min mor jeg ville for at høre alligevel selvom du nu havde fundet en anden hest. Det værste der kan ske er et nej. men jeg fortryder inderligt så meget du slet ikke kan vide at jeg ikke lod hjernen styre frem for hjertet sidst i stedet!!! Så havde du fået ham hvis han var noget for dig. Og så havde jeg haft ro i sjælen vedr ham i det mindste. vi er jo enige i SÅ vanvittig meget omkring hold af hest, og du kender selv til sarcoider etc. Så det smerter mig virkeligt at de få mennesker jeg stoler nok på i hht. hendes sind og hans sygdom ikke mangler en hest. Det er jo absolut ikke pengene der tæller her.

Faktisk går jeg pt lidt og overvejer noget- som jeg virkelig har brug for andre menneskers syn på.

Slagtning vs salg.

I ved jo rimelig meget begge to om de problem stillinger der har været med den røde. At han har sarcoider mv. Nu er der jo noglem ennesker man ikke ønsker isn værste fjende skal komme til at sælge sin hest til - og jeg er derfor ekstremt bekymret da jeg VED jeg kan risikerer henv. fra mennesker der køber for andre- og efterfølgende kørr hesten direkte ud til 3 part... Dette kan jeg ikke garderer mig imod. Derfor tænker jeg er slagtning måske bedre ? så har han haft en godt liv mens han har været hos mig, ender ikk med at blive storsyg af sarcoider, blive fodret forkert jvf sarcoider etc ???

Freja kan ikke slagtes da hun er chippet - og jeg har dte svært ved at lade hende slå ned el sprøjtes ned og så lade DAKA afhente kroppen. Det er for mig at se sleeeet ikke værdigt... Meeeeen det er det andet heller ikke.

Hva sys i ??

Der er en mand fra Nordpå som har henv. sig på den røde. Han vil tænke til i morgen grundet sarcoiderne - han har fået info fra mig kort, samt at vide hvordan det har været emd dem mens jeg har haft ham. Han ringer i morgen over middag for at lade mig vide om han har mod på det på trods af dem - har han vil han se ham allerede i morgen. Står jeg med kun en hest tilbage så skal den jo med det vuns et andet sted hen og stå, da den jo ikk kan stå alene. Men men men ingen bil har vi nok af- og traileren er ikk synet endnu af netop samme grund. Golfen har ikke træk- og vi sidder isuppedasen og kan simpelthen ikke undvære til en leje bil

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Uff..... det er svært....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 20:38

Jeg må indrømme at jeg sagtens kan forstå dine bekymringer og dine tanker om aflivning. Tror desværre du har ret i at vi er to alen af et stykke i den retning - jeg ville i din situation overveje det nøjagtig samme, nemlig at aflive dem.

Men når jeg sidder her - udefra og uden følelserne i klemme, så vil jeg sige neeeej, gør det ikke. De to heste er simpelthen så skønne. Både ud fra dine fortællinger, men også ud fra billederne. De er bare så fine. Ja, du ved jo hvordan jeg har det med Q. Han er for dejlig. Elsker Frejas udtryk og hun er en fantastisk dejlig hest at se på!

Men det er jo igen meget nemt for mig at sige, når jeg hverken sidder med pengene eller følelserne i klemme. Så på den anden side kan jeg godt forstå hvis du gør det.

Havde jeg boet tættere på... havde jeg ikke lige netop købt hest nummer tre... hvis og hvis....

Stakkels dig.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Miki...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 20:53

er du sikker på du ikk skal ha en hest mere Ja jeg er sgu fristet til at sige at han kunne være gratis for den HELT rette ejer nemlig...

Igen er det hestens ve og vel frem for alt. Og det er jo ikk den bette sum de kan indbringe som gør nogen forskel så at sige- den er da meget rar, men det gør jo altså ikke udslaget - det er jo pengene i længden - de penge der lægges hver mdr der er problemet reelt.

Jeg er simpelthen SÅ bekymret for de ender i forkerte hænder pga det hele. Osse fordi jeg VED der er nogle stykker derude som gerne vil ha fingrene i hvert fald i ham - og som ikke er blege for at gå af bagvejen for at få det! Og det er IKKE mennesker jeg vil byde mine dyr- el kan finde ud af at behandle dem som de bør. Ikke en rar tanke- og den florerer bare HELE tiden i mit hoved- men når den gør florerer det jo osse at de afgjort fortjener en chance i livet - de kna ha et godt langt liv foran sig med rette ejere der vil dem det bedste... Jeg har det meget ambivilient ved det- osse fordi jeg jo netop lige selv har sørget for en anden plag fik et godt hjem og undgik slagt som sagt... Ikk en fed tanke- redde en fremmed hest men ikke kunne "redde" sine egne

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

sørg for at lave en god kontrakt....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 21:59

Jeg tror ikke at min kæreste vil sige ja til hest nummer fire og fem. Tror han synes det er rigeligt at have tre *g* ellers havde jeg været på vej over til dig med det samme, det kan jeg love dig for.

Men sørg nu for at lave kontrakter på hestene, hvis nogen kommer og køber. Sørg for at skrive at du har forkøbsret på hestene og lav en konsekvens for køber, hvis de sælger den videre uden din underskrift! Eksempelvis en "bøde" eller at hesten skal købes tilbage og sælges til dig for halv pris, eller....?!

Det er bare så vigtigt med gode kontrakter.

Venlig hilsen
-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2009 23:18

Må jeg spørge hvad det er din vallak fejler?? har ikke hørt om denne sygdom før

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Dollas
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 07:39

hvis du går ind på min hjemmeside kan du se en side om sarcoider - det er meget nemmere end at jeg begynder at sidde her og komme med en MEGET lang forklaring - for det er en meget lang forklaring, selvom min har det i en mild grad hvor sarcoiderne ikke er åbne mv. Det korte af det lange er at det er en ondartet vortetype.

Miki: Ved du lige hvad- jeg har ikk mange venner i mit liv, og har sorteret de trælse fra for længe siden. MEN nu har en af mine venner da lige bevist hvorfor hun er værd at holde på til UG.

Min dejlige skat Janni - sagde i går da jeg rent ud sagde at hvis hun ville så skulle hun end ikke betake for dem- DET sys hun da ikke hun kunne helt gratis... Men der var ikk lige til udbetaling (de har lavet meget på deres gård etc som jo har kostet) - men hun havde da til durlæge, foder osv. Hun har simpelthen sagt ja- på de premisser at jeg 1. Kommer og besøger dem ind i mellem. og 2. HVIS jeg en dag får råd, selv tager dem hjem igen!!!

Er man lige lettet el hva ?? Jeg kan til en hver tid komme og gøre med dem som jeg vil sagde hun osse i går... Både min mor pg jeg er lettet for ingen af os har pt en speciel nem periode, så det er bare SÅ dejligt at når dette skulle ske - at det så kan få denne ende trods alt.

Heste traileren skal synes, og så kommer den osse ud til hende- simpelthen fordi så kan hun bruge den hvis hun får brug for den hen af vejen (uanset hvordan og hvorledes) så skal hun ikke ud og finde en først.

Vedr den rødes sarcoider- jamen så får hun en heeeel roman og laaaang historie om hva det er og gør, samt hvordan man fodringsmæssigt retter ind efter det. Heldigvis er det jo ret billigt endda at fodre sådan et kræ. Linamix og grønpiller- super godt og sundt foder til sådan en. Hun får al deres regntøj med (har ne pæn del dækkener) endda 6 splinter nye! For de går jo med tøj på.

OG de kan gå på fold 24/7 osse hele vinteren da hendes stald ikke er færdig endnu - så de får 24/7 foldtid og skur at gå ind i og det hele.

Når nu det absolut værst tænkelige skulle ske - så er jeg fanme glad for det ender sådan her!!!

Nu kan jeg ændre min signatur - slette annoncer mv allerede- dagen efter de er lavet.

Og om en mdr til halvanden flytter hestene hjemme fra - stadig utroligt hårdt JA - MEN til en af de bedste løsninger ever. Jeg kunne ikke ha ønsket mere end at Janni el miki kunne og ville tag dem. De er nogle af de få jeg har den tiltro til når nu hestene er lidt specielle.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 09:09

Dejligt du fandt sådan en god løsning.

Jeg vil ikke være negativ - men jeg har selv en hest, jeg har fået af en veninde, under helt klare aftaler, vi ville have skrevet kontrakt, men fik det aldrig gjort.

Det gik faktisk også lidt galt og vi blev lidt uvenner over det - så vil du ikke nok være sød og lave en kontrakt.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

GitteL
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 11:00

jmen dte overvejede jeg fktisk for en sikkerhedsskyld, for begge vores skyld- ikke blot for min...

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 13:47

Hej.

Først vil jeg sige at jeg jo efter Bella blev aflivet ikke har råd til en ny hest. Kæresten og jeg er flyttet fra hinanden og de penge jeg fik fra forsikringen blev brugt til udgifter i forbindelse med afslutning af forholdet. Jeg er blevet tilbudt at låne de dejligeste heste, men må takke nej da min økonomi ikke er til det.

Jeg aner ikke hvornår jeg får hest igen. Og om det overhovedet nogensinde sker. Det er virkelig hårdt, når det jo som du skriver er en del af ens identitet.

Tanken om fortsat at skulle være hende der altid er ude som tilskuer til stævnerne er bare hård.

Jeg rider stadig på lånt hest og det er jeg også virkelig meget glad for, men det er jo aldrig det samme som at have egen hest.

Så jeg ved hvordan du har det..

Dernæst er jeg glad for at læse at du har fundet en god løsning. Husk nu kontrakten..

Pøj pøj med det hele..

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2009 14:05

Kontrakten skal være for alles skyld.

Hverken min bedste veninde eller jeg havde drømt om at vi ville ende med at blive uvenner over Kansas.

Det er en lang kedelig historie, som kunne have været undgået med en god kontrakt, som i dette tilfælde havde klargjort mine rettigheder i.f.t. hesten.

Endnu værre blev det da min veninde desværre døde i et trafikuheld, godt et år efter vores uoverensstemmelser, vi snakkede sammen, men lige denne sag var vi aldrig rigtig kommet til bunds i.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider