Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Reining ødelægger bund i ridehal -myte?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:37

Hej

Jeg er blevet mødt med mange fordomme om at reining ødelægger bunden i ridehal laver huller mv., når jeg her om vinteren søger ly til træning.

Er det ikke korrekt, at det ikke er værre en spring og alm dressur ridining?

Hvis ellers det er en god bund så burde den vil kunne holde til både spins og slidingstop eller kræver det virkelig speciel vedligehold?

0
0
Svar på denne tråd

hej ven
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 20:40

jeg vil sige at det gøre det ikke. så det passe ikke

Tilsalg

så er felicia tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Helt sikkert en myte
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 21:48

Jeg ved ikke, hvor ridecentrene har den fra, men det passer ikke.

Det har været en myte så langt tilbage jeg kan huske, men ikke desto mindre, er problemet meget storre den anden vej. For en reiner kan komme frygteligt til skade i de huller der kommer efter springning, selvom de er dækkede.

Baghovene glider jo i den hårde undergrund og er der huller i den,ja så siger det sig selv, at den kan hænge fast og det kan give frygtelige konsekvenser i koder og lænd.

Det er de færreste heste, der står så fast på pivotbenet, at de graver sig ned. Så det ER noget sludder.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Spins.....
Forfatter: 
Dato:  11-10-2009 23:10

Tak for jeres svar - det vil jeg så prøve at give videre - men nu står min faktisk ret stabilt på indvendige ben, så han "graver" faktisk nogle små huller og jeg ønsker jo ikke at komme og ødelægge andres baner!

0
0
Svar på denne tråd

Jo lidt
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 07:57

men så slemt er det ikke.

Jeg har stået i en springstald med min reiner og feks efter løsspring blev banen altid harvet for det giver virkelig huller.

Når jeg havde redet og trak hesten rundt bagefter gik vi lige hen og dækkede til hvis der var et hul efter et spin feks.

Stoppene vaar som regel ikke et problem. de gik ikke så dybt, men et godt spin kan altså godt grave et hul.

De værste huller var dog hvis han var løs eller fik lov at løbe energi af i en longe. Så kunne der komme nogen kratere der krævede en rive.

Men alle rydder vel op efter sig og nogen langsigtet skade sker der ikke på bunden. Så dybt er det slet ikke.

Iøvrigt er det træls med den sejlrende dressurryttere laver på hovslaget :-)

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

den rideklub
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 10:21

der ligger bare 3 km fra hvor jeg bor, har forment westernryttere adgang! Vi kom der for 5 - 6 år siden, men blev simpelthen smidt ud p.g.a. at vi "ødelagde" ridehus bunden, som de mente.

Det afholder ikke rideklubben fra at afholde store springstævner, og ride/køreforeningen har fast trænings dag deroppe! Mon hestevogne laver huller i bunden??!!!

Vi havde en fast træningsaften deroppe en gang om ugen, og trods vi var 10 ryttere var der ikke huller nogle steder i bunden når vi havde været der - så jeg forstår ikke en bjælde! Tilgengæld havde vi næsten jævnet banen plan, da vi jo rider over hele ridehuset, istedet for bare i "renden" langs barrieren :)

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Lækker quarter reining hoppe

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den myte...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 11:41

er skyld i at vi byggede vores eget ridehus.

Grunden helt reelt, fik vi at vide bagefter, var at den lokale rideklub i Bogense, fred være med de snævertsynede, ikke ville have westernryttere ind. Deres ridehusbund er iøvrigt ganske elendig, jeg ville ALDRIG reine der. Det ene ridhus er altid fyldt med spring og ligner et bombekrater. Det andet ridehus benytter de til elevundervisning og luftning af elevponyer, så det ligner det der er værre end et bombekrater.

I vores eget ridehus er det absolut forbudt med hesteluftning, vi har en del dressurryttere opstaldet og dressurryttere har den dårlige vane at "lufte" deres heste i ridehus. Det fatter jeg ikke, så luk dog hesten ud! Desuden laver de en pisserende hele vejen rundt i hovslaget, som de ikke er meget for at dække til, der skal gentagne opfordringer til.

Så jeg mener problemet er den anden vej rundt. Jeg passer og plejer ridehusbunden, hvor man faktisk ikke kan se, der har været nogen efter en westernclinic, men dressurrytterne laver render og bunker op mod væggen, der hele tiden skal flyttes ud.

Min mand mener det er spild med al den plads i midten af ridehuset, for de bruger den alligevel ikke ;0)

Det er så westernridehalsejerens synspunkt ;0)

Venlig hilsen Annette

Se Quarter Horse føl Dun Spunky efter Badger N Dunit til salg på min hjemmeside

www.reining.dk

Sponsor på www.westernportalen.dk

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 18:47

For jeres besyv :o)

Det er altid godt at have andre øjne på - og et par gode argumenter i hånden, for det er ofte man bliver mødt med netop det spørgsmål.

Jeg jeg lejede mig ind et sted, fik jeg at vide at jeg ikke måtte komme der mere det gjalt dog alle udefra, men de ville ikke have de vilde vendinger - så er det bare jeg ryster på hovedet. Vilde vending, mon de mener rollback, for det er da i hvert fald ikke nogen belastning for bunden.

Man kan vel konkludere, at hver type ridning har sin belastning af en banebund, men at western/reining ikke er værre end al mulig anden ridning om ikke mildere og måske endda udligner alm. dressur rytteres sneglespor.

Jeg har altid synes det var sjovt at komme et sted, hvor der var forskellige ridestilarter, spansk, engelsk, spring, hormanship, western mv. - så kan man jo også se og lære lidt af hinanden og få andre indput.

Mvh.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 20:37

i at man får meget ud af alsidighed, det har jeg også rigtigt gode erfaringer med. Med hensyn til de vilde vendinger tror jeg det mere handler om hensyn til andre ryttere. De som ikke rider western bliver let intimiderede over at vi pludselig skifter retning og er et helt andet sted end de troede. Ligesom spin kan skræmme deres ungheste fordi bevægelsen er så hurtig, det er jo et faresignal i hestens verden. Så den side af det handler egentlig mere om at tage hensyn og evt ikke lave den type øvelser når der er andre til stede.

Og nej, reining laver ikke huller i bunden som ikke lige kan jævnes bagefter.

Venlig hilsen

Ria

0
0
Svar på denne tråd

Den myte
Forfatter: 
Dato:  12-10-2009 23:03

har jeg også tit hørt og er helt uenig i det.. Det er lidt ærgerligt med fordomme. Vi har redet mange steder hvor der er flere slags ryttere, og det er for så vidt gået "overvejende godt" med lidt hensyn til hinanden. MEN der er helt sikkert steder hvor man mener at western er det meste forfærdelige som kunne overgå deres sted. Og der er helt sikkert ting ved vores stil hver især som kan være irriterende. F.eks at du i en hurtig lope skal bremses af skridtende ryttere i hovslaget

Men jeg kan se det fra begge sider, syntes bare ikke at det burde være nødvendigt at lave forbud eller store poiblemer ud af det..

Jeg vil da hjertens gerne være et sted med KUN westernridning, men er da åben for at der er andre hvis vi tager hensyn til hinanden.

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.jlcowhorses.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL COWHORSES

Tilridning og træning af westernheste

og undervisning af elever m/u kvæg.

0
0
Svar på denne tråd

Ridehus...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2009 18:06

Jeg har altid brugt den der med at hvis det virkelig

smadrede bunden så meget, så ville vi nok ikke få lov til at holde så store reiningshows som vi gør på Wilhelmsborg. De må om nogen passe på deres bund.

-at de så har skiftet deres bund ud med noget filt eller hvad det nu er, er jo så en anden sag.

Men uvidenhed er jo desværre roden til meget ondt...

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

Hensynsfuld ridning
Forfatter: 
Dato:  14-10-2009 21:59

Er jo så en helt anden snak - og jeg red faktisk altid alene i hallen om aftenen, så det var ik noget problem.

Eller synes jeg ikke det har givet problemer, da jeg mest øver roolback og stop fra trav og mange grundøvelserne.

Selvfølgelig skal man tage hensyn til hinanden - ungheste, ridesil mv. og have øjnene åbne. Det har nu aldrig været et problem de steder jeg har låne bane .

Den med vilhelmsborg er/var da et godt argument eller i det hele taget steder der ligger hal til store reiningstævner. Tak for den!

0
0
Svar på denne tråd

Jubiiii
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 19:14

Jeg har fundet et sted der vil have mig ind og det er efter at de har læst denne tråd - så jeg vil bare sige mange tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 07:31

Jeg er så en af DEM der har sådan et sted, hos os har vi alle slags rytter, og ingen af dem ødelægger bunden, men det gør løse heste og longcering

Opstaldning på nyopført ridecenter kan tilbydes, i natur skønne omgivelser, i området hårlev og Køge.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider