er skyld i at vi byggede vores eget ridehus.
Grunden helt reelt, fik vi at vide bagefter, var at den lokale rideklub i Bogense, fred være med de snævertsynede, ikke ville have westernryttere ind. Deres ridehusbund er iøvrigt ganske elendig, jeg ville ALDRIG reine der. Det ene ridhus er altid fyldt med spring og ligner et bombekrater. Det andet ridehus benytter de til elevundervisning og luftning af elevponyer, så det ligner det der er værre end et bombekrater.
I vores eget ridehus er det absolut forbudt med hesteluftning, vi har en del dressurryttere opstaldet og dressurryttere har den dårlige vane at "lufte" deres heste i ridehus. Det fatter jeg ikke, så luk dog hesten ud! Desuden laver de en pisserende hele vejen rundt i hovslaget, som de ikke er meget for at dække til, der skal gentagne opfordringer til.
Så jeg mener problemet er den anden vej rundt. Jeg passer og plejer ridehusbunden, hvor man faktisk ikke kan se, der har været nogen efter en westernclinic, men dressurrytterne laver render og bunker op mod væggen, der hele tiden skal flyttes ud.
Min mand mener det er spild med al den plads i midten af ridehuset, for de bruger den alligevel ikke ;0)
Det er så westernridehalsejerens synspunkt ;0)