Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Beslag smedene
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 13:23

Hej alle ryttere,hvad forventer du en smed til din hest har af udandelse.for mig at se er det 4 års udd. og det er vigtigt for det er jo hestens fondament, jeg ser tit heste som har mindre heldig hovpleje,er i klar over at hvis man har skoet gennem længre tid .så kan man via kurser få samme registrering.i forruden på smedebilen,det undre mig meget er der en god grund til dette,ligeledes er der smede som har den fulde udd. som ikke er registreret. på listen hestens værn,samtidig er der smede uden udd, som er på listen næsten med det samme de har kursus beviset.hvad er det der foregår skal der virkelig ikke gøres noget ved det ,eller er i lige glade,det er hestenes hove det går ud over, der er selvfølgelig nogle som har håndelag,uden udd, men i disse tider er det jo tit i heste tidsskrifter og andre medier. hvad syntes i er denne reistrering ok eller hvad.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 13:37

Jeg synes at det er meget meget vigtigt at man har en smed man har tillid til, jeg synes det er bedst at vælge en fra hestens værsn liste. Meeeen der er jo nogen der har været i faget meget meget længe og ikke har taget en uddannelse, jeg synes ikke der er noget problem i at bruge dem. Jeg synes det skaulle være muligt at disse "gamle" nisser kan tage en prøve, måske et kortere oplysnings kursus. Men kan godt forstå de ikke vil tage en 4 års uddannelse, når de har været i faget i 20 år.

Jeg håber at der kommer en lov der forbyder private i selv at beskærer deres heste. Jeg har fornygeligt hørt om to heste der er blevet aflivet pga. ejeren selv har prøvet at beskære dem.

Men det her er et meget ømt punkt, så dette er bare min holdning.

Brug din sunde fornuft, så når man heldigvis meget langt;)

Mvh

Gitte

Gitte

En gang koldblod, altid koldblod.......

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 13:39

Tja, nu er jeg lige glad, for i mangel på gode smede, trimmer vi selv...

Og det er til at have med at gøre, da min ridehest ikke kan gå med sko, og jeg desuden heller ikke syntes om brugen af jernsko på heste...

Der bliver trimmet når der er behov for det nu, og det er dejligt, aldrig mere problemer med at få fat i en smed, og lange vendte tider...

Hilsen

Annette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 16:05

Jeg er så heldig at have en dygtig, fuldt uddannet smed med forsikring og han er også på Hestens Værns liste.

Uanset om hesten beskæres eller skoes, mener jeg, det er afgørende at bruge en "rigtig" fagmand, der har lært sit fag.

Der findes også en liste her :

www.dhi-net.dk/beslagsmede/ default.asp

Hvis der med kursus, menes f.eks. et week end kursus så synes jeg slet ikke det er ok.

Hvis man skal kunne registreres skal man kunne bestå en svendeprøve.

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja så er jeg
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 16:37

jeg er så en af dem som bruger en som ikke er færdiguddannet. Han mangler kun den prøve som man skal tage i USA og det er det eneste. Jeg er meget glad for ham og jeg ved der er flere dyrlæge studerende der bruger ham.

Nyder gode skovture på min skønne pony - Whitey :-)

0
0
Svar på denne tråd

Beslagsmede
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 18:44

For mig, er det altafgørende med et godt samarbejde med smeden omkring hesten og dens behov.

Min hoppe, har et ekstra behov og kræver præcision med beskæringen, ellers bliver hun øm og sur. Hun har tidligere været forfangen.

Helst bruger jeg en smed som holder sig ajour med nye kurser og hvor man aftaler at vedkommende, kommer fast med x antal uger mellem hvert besøg. Så er man fri for lange ventetider og iritation.

Mvh Christina

Det at leve er at ville,

det at ville er at elske;

som vi elske dag for dag,

så er livets vingeslag.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikrings spørgssmål
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 19:03

når din hest bliver syg kalder du da på byens kloge kone eller dyrelægen ?

Nej du ringer efter dyrelægen selvom du ved det er dyrt.

Jeg kunne aldrig finde på at bruge en der ikke var uddanndet beslagsmed.

Egentligt burde forsikringsselskaberne forlange at når hesten var sygeforsikret hos dem så skulle man også bruge en registreret beslagsmed, det ville være en naturlig følge da de jo forlanger handelsundersøgelser af dyrelæger og ikke hestehandlere, at det er den faguddannde håndværker der passer hovene er at foretrække og ikke en der ikke har bevis på sin kunnen. ( forsikringen forlanger jo også instalatøreksamen på VVS-manden når der skal lægges vand ind, hvis de skal dække vandskader som følge af det udførte arbejde )

er der så nogle gamle rotter der har skåret og beslået i mange år burde de få aflagt en meritprøve så man kan se hvad de mangler og gå til eksamen, det vil givet redde mange skævskårne og ødelagte heste.

Men at lave en lov om det, Nej dette lov for alting land, fri mig for flere love, det har kun til formål at slå menigmand i hoved og holde byokraterne beskeftiget blodt ændre forsikrings betingelserne.

When the day is over, and the last horse is tug´d in

then it´s time to hit the hay with a cowgirl and a beer

yeahaa!!

Welcom to

Graybone Ranche

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:11

hej ---

jeg er så en af dem der gøre det selv, jeg skoer selv mine heste og den smed der komme her kan ikke finde noget på mine heste der ikke må være der, men man skal også være over dem så sæt jer ind i det de lave på jers heste. for de skal sige det de vil gøre på jers heste hvis der er noget med sko og sådan ting,,

Tilsalg

så er felicia tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Min holdning er
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 21:40

at fordi man er uddannet behøver man ikke at være god. Nogle uddannede smede er meget forstokkede og kan og vil kun det der står i bogen. F.eks. har det været en kamp gennem tiderne, at få sliders lagt på på den rigtige måde. Jeg har haft super smede uden papirer, men på den anden side holder en smed, der ikke kan sine ting, mere end en gang hos mig.

MH Conny

WESTERNPORTALEN

Svend 4 ever og det

0
0
Svar på denne tråd

godt så.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 22:26

Det er godt,selvfølgelig er det en tillid sag. men det er en vigtig ting som skal være i orden alså hovene- benstilling.det ser ud til at i er tilfredse .men det er da underligt med registrering. det burde da deles op, det får jo ikke flere i udandelse vel. men det er rigtigt at flere gl. smede uden udd, gør det rigtigt godt. så er der bare nogle som ikke burde beskære- sko en hest.ej heller sætte diverse vidunder sko på ,uden at vide hvad de laver det er jo ikke alle ejere af heste der ved hvordan det bør være. nå men det var godt med denne dialog tak.

Tove

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider