Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

spørgmål ang. avl...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 21:33

Min veninde har kig på en hoppe der står til salg som Quarter men uden papire.. Er det muligt at fremskaffe papire på sådan en hoppe. (født i dk og begge forældre står i dk)

og er der nogen der ved hvad det ca vil koste??

mvh. Mette

Pura Raza Española

www.123hjemmeside.dk/staldrohan PRE hingsteføl sælges ved fravænning. se præsentation.

Part søges til dv. www.heste-nettet.dk/lodge/170081/ hest/245771/

0
0
Svar på denne tråd

Mette.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2009 23:00

Hej Mette...

Kan råde dig til at tage kontakt til Jette Ceglarek.

Jette er medlem af den Danske Quarter Horse Bestyrelse samt manager for det Danske Futurity Program.

Jette kender til utrolig mange Quarter heste og hvis hun kan, er jeg sikker på hun ,

vil gøre meget for at hjælpe dig.

Gå ind på : http://www.dkqha.dk

"Never drive faster than your

Guardian Angel can fly"

0
0
Svar på denne tråd

Det kræver
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:15

At begge forældre har papirer og er/bliver DNA-testede.

Hvis ikke kan man ikke få papirer fra AQHA.

Vær iøvrigt opmærksom på at prisen for registrering stiger med hestens alder.

Mener for voksne heste at vi taler 1000 dollars men kan ikke helt huske taksten.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 08:45

Det vil faktisk sige at hvis begge bare har papire og lagt dna så kan man få papire.. Hvad med lisens... Skal hingsten ikke have haft sin licens det år hoppen er ifolet eller hvordan med det??

Pura Raza Española

www.123hjemmeside.dk/staldrohan PRE hingsteføl sælges ved fravænning. se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Alle hingste
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:26

registreret og DNA testet i AQHA kan anvendes til avl.

Der er ikek krav om nogen licens eller kåring.

Det er selvfølgelig lettest hvis hingsteejer har indsendt hingstepapirer til AQHA med angivelse af at den hingst har bedækket den hoppe det pågældende år, men det plejer at kunne lade sig gøre alligevel med DNA.

Husk at checke sikkert med AQHA at alle info (DNA osv) forefindes hos dem inden i evt. køber hesten. AQHA er meget flinke til at hjælpe.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

bare en tanke
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:36

når den nu ikke har papirer- er i så sikre på det ER en Qaurter og ikke en Solid Bred Paint?? For så er i jo lige vidt. Jeg ved ikke hvordan de er at samarbejde med i forhold til AQHA...

Nikon-pics4U

2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

Hvem har
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 09:44

du fået angivet hestens forældre til at være ...?

Hilsen Lone

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.sitecenter.dk/ranchhorse

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL COWHORSES

Tilridning og træning af westernheste

og undervisning af elever m/u kvæg.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 15:57

Jeg vil gætte på at det er den ene af disse :

www.dba.dk/asp/soegning/ brugerannoncer.asp?BrugerId=2422512

Gitte - nu som lykkelig røgfri.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er det
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 16:40

(også min første tanke Gitte) så ved jeg fra tidligere potentiel køber at der ikke kan laves papirer på nogle af sælgers heste.

Noget med at en af stamhopperne døde uden at blive DNA-testet eller sådan noget men der kan på andre. Så check lige ekstra om der kan på den i er interesseret i.

Knæk og bræk med projektet.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke.....
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 16:42

købe nogle af hestene, dels er der nok en rigtig god grund til at de er så billige og dels virker det temmelig uprofessionelt at de ikke er registreret.

Desuden synes jeg at hoppens bagben står meget "spredt", hvad siger I andre....ser det normalt ud?

Hvis hoppen skal bruges til stævner/ avl, ville jeg kigge helt andre steder, og også til helt andre priser.

Derudover skal din veninde være en sindsyg dygtig rytter, for at få nogetsomhelst ud af ungheste.

Hvis din veninde påtænker at sætte hesten i træning, vil jeg klart anbefale Tuse, da der desværre er trænere, som ikke varmer op, og generelt rider hesten hårdt.

Bedste ønsker
Fra
Lone og Rødtop :-D
0
0
Svar på denne tråd

Mange mange tak...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 19:16

for alle jeres svar.. Det giver jeg videre.. Det var da helt super så meget i lige kan finde ud af.. Hurra for HN,..,

Tak for det..

Pura Raza Española

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 20:15

Måske også lidt underligt at "bud og chat" + historik på samme, er fjernet fra annoncen siden jeg skrev mit indlæg kl. 15.57

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

HVIS....det er
Forfatter: 
Dato:  30-09-2009 21:08

den hoppe.... så er det slet slet ikke sikkert hun kan registreres. AQHA har udtaklt at " der er en mulighed for det", men det er ikke sikkert, og sagsbehandlingen på nogle af de andre heste er ikke færdig på det punkt...

Ydermere bliver det en dyr affære bag tilbagevirkende kraft så langt tilbage.

Der kan være flere grunde til at hesten ikke er registreret og det behøver skal ikke at være fordi ejer/sælger er "uproffessionel"... Det kan også have at gøre med at der ikke er lavet breedingreport på hingsten da moderen var bedækket, men jeg ved det ikke.

Nogle af heste var kun delvist eller slet ikke håndteret.

"Rødtop" ved ikke helt hvad du mener med måden hoppen står på. Jeg syntes at hun ser helt normal ud. Men jeg syntes at hun ligner en hest som trænger til "at komme i hænder" på alle områder. Hun ligner ikke en 5 års i mine øjne.

Hvis ellers alt var ok, og man var til de linier, ville jeg ikke være nervøs for avl med denne hoppe, men jeg syntes at man skal være klar over at man begrænser sig lidt hvis man ikke er til kvæg, for det er renavlet cowhorse vi taler om.

Tilsidst: Jeg ville IKKE købe...

Hilsen Lone

American Quarter Horse

JL COWHORSES

0
0
Svar på denne tråd

enig med Lone
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 07:42

IGEN- jeg sd nemlig osse og tænkte at jeg sys ikke hun ligner en 5 års. hun ligner min da han var 2 måske 3 år...

Jo jeg sys da hun står med en del spredte bagben - me ndet gør min egen nu osse til tider... Og han gider heller ikke løfte dem hvis han kun skal flytte sig rundt- så slæber han dem efter sig i stedet.. Så det behøves ikk være fordi hestens ben fejler noget.

Nikon-pics4U

2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden

Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)

Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd

jeg prøvede
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 09:05

Da jeg kiggede på hest sidste år, synes jeg at netop den hest du Gitte viste link til så spændende ud...

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=62005251

Avleren havde jo flere forskellige heste efter Danbar og jeg ville tage op og kigge.

Men det lykkedes mig aldrig at få fat i dem... JEg prøvede telefonisk i flere dage på forskellige tidspunkter...og også over email. Efter nogle uger opgav jeg.

Jeg vil være meget opmærksom på, om og hvor meget hesten blev håndteret... jeg personlig vil ikke købe en 5 års, som der slet ikke blev arbejdet med...hverken fra jorden eller blev trukket eller er f. eks. sadelvant... Jeg vil også kun købe hvis jeg var sikker på at hesten vil blive registreret.

Man skal være forsigtig...

Held og lykke

Hilsen

Anna

Dejlig og billig 2 værelses lejlighed i KBH Ø sælges: www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=41686#

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar.....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 10:42

Lone og Anna.

Det jeg "så" må have været billedernes vinkel, der gjorde at det så ud som om at bagbenene var mere spredt fra haserne og ned.....altså som hvis mennesker er "kalvknæet" (hedder det mom sådan?)

Lone.....til DM i år, strøg jeg forbi dig, og sagde hej i farten.....hvorefter jeg spekulerede over hvem du var og hvorfor du hilste på mig

Pludselig gik det op for mig at det var dig.....men de gange jeg har set dig "real life" har du altid været lyshåret, så undskyld at jeg ikke lige genkendte dig

Bedste ønsker
Fra
Lone og Rødtop :-D
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 11:43

Inden "bud & chat" blev fjernet fra annoncen læste jeg bl.a. at der blev skrevet at hoppen havde været i træning hos Steen i, tror jeg, det var 2 måneder sidste efterår og ikke rigtig redet siden - desuden at sælger ville garantere at der kunne laves papirer.

Sælger skrev også sit navn.

Man kan sige at hvis den har været i proff træning i 2 måneder og der kan laves papirer, så er hesten jo billig nok umiddelbart, men ....

Lidt mystisk det hele.

Geder sælges - se præs.

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Den hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 12:10

i omtaler har jeg ringet og spurgt sælger om, for et stykke tid siden. Det lød sådan.

Den har været i trænning hos Steen M. nogle måneder, kom hjem og blev derefter redet af en pige som så stoppede, den er derfor ikke blevet redet det seneste årstid. Er aldrig redet med bid, er kun redet i skridt og trav med rytter, ej galop.Den fejler intet, har ej heller fejlet noget fine hove og ben, kan sagtens reg. Sælger sadge ennda at jeg kunne ringe til Steen og høre ham om hesten.

Sælges pga af heste ophør.

Men det er hvad sælger fortæller, om det er rigtigt, ja?

Hvis ja, er det vel et godt bud hvis man har lyst til at uddanne sin egen hest.

Jeg sparng fra fordi, den ikke er reg. og faktisk næsten helt rå.

Lækker Cliff Barnsby model Anky van Grunsven dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Kender også én der har set...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 15:38

på den/de pågældende heste. Dengang fik hun faktisk ikke engang at vide der ikke var papirer, men det finder man jo ud af(Jeg hjalp hende og måtte se i arkiverne hos AQHA for hende. Jeg fik faktisk et grimt svar fra ejeren om at Alle hans heste havde papirer, men det var så ikke helt korrekt, svaret er nok nærmere, at det kan de måske få).

Hvis det var mig (men det er det jo ikke) så vil jeg sige, at jeg godt ville købe (og her skal siges, det ville jeg heller ikke) så skulle sælger ordne alt papirarbejdet og få registreret hesten, jeg ville godt betale for det. I modsat fald ville jeg lade den stå (hvilket jeg også rådede min bekendte til).

Venlig hilsen Annette

Se Quarter Horse føl Dun Spunky efter Badger N Dunit til salg på min hjemmeside

www.reining.dk

Sponsor på www.westernportalen.dk

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Vil lige sige...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 22:08

At det ikke er de heste i nævner der er på tale.. Lone har skrevet en PB til dig... Som jeg håber du vil give dig tid til at svare på.. Desværre er min oplysninger begrænsede..

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

PRE hingsteføl sælges ved fravænning. .Se hjemmeside.

Transporter/lille kørekort sælges Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Stald Rohan
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 00:07

Så lykkedes det mig at få nedfældet et svar til dig og sendt afsted.. Undskyld ventetiden

Lone rødtop... Ja ja du er ikke den eneste som blev forvirret over det med farven he he.. Jeg fik ligefrem "skæld ud" over sådan af skifte farve, så flere ikke kunne kende mig...

Det tog sin tid at tage mig sammen til det...men det er min rigtige farve...mørk...

Ja nogle gange kan billederne godt vise hestene i lidt uheldige vinkler...

Jeg kender også lidt til de "Danbar heste" fra DBA, men da det nu viser sig ikke at handle om dem, så er det jo ligemeget... Men jeg var ved at købe en af dem i sommers for en kunde som manglede en kohest... Den lå dog i den bedre ende af flokken, og det med papirene så også ud til at kunne løses.. Men ingen af dem var særligt håndterede...

American Quarter Horse

JL COWHORSES

0
0
Svar på denne tråd

Fra moderator
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 17:14

Det er en god tråd, men jeg vil lige minde Jer om denne regel inden diskussionen breder sig:

R9 Diskussion af annoncer fra heste-nettets Markedsplads og andre sites som fx hesteinfo, Den Blå Avis, QXL og lign. er ikke tilladt.

Så lad venligst være med at linke eller omtale annoncer.

mvh PiaR

heste-nettet.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg vil
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 15:26

også lige smide min mening ind.

jeg har selv en dejlig hest efter netop disse forældre, en super lækker lille vallak, kan godt andbefale at købe en hest af disse forældre..

ang hoppen, så har hun været i træning hos Steen, billederne er taget hos ham, og ja hun er faktis kun 3 år på disse billeder.

en fin hoppe dog med et ilter sind, hun skal helt sikkert meget i hænder, og have en masse kærlighed.

Ved også at det er sandt, de bliver solgt billigt pga heste ophør..

Vil så også lige sige at min ikke er købt der, men af Steen M, så han har fulde papir og 100% i orden.

Mvh Tanja

Norbar Dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak Tanja
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 17:22

Jeg vidste ikke hvor meget jeg skulle sige om hoppen, men ja, dit indlæg siger det hele. Det er ikke altid kun skidt og nogle gange er der ikke bagtanker eller snyd bag, men derfor kan der godt være andre grunde til at vælge anderledes...

Men det var så heller ikke de heste det drejede sig om, smiler..

Ja din Nolle er super skøn :-))

American Quarter Horse

JL COWHORSES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider