Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

tilridning
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 20:33

Jeg påtænker at min brogede plag isabella skal rides mest i western når det kommer så langt. Hun er fra april 07 og vi er så småt i gang med træningen. Men jeg ved ikke så meget om tilridning som sådan og vil gerne spørge, om der er forskel i selve ryttertilvænning og sådan i western og i alm ridestil. Of fortæl gerne hvordan I har gjort

MVH Mette

• Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
  • Opstaldning tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  23-08-2009 22:17

Personligt syntes jeg at "forberedelserne" er de absolut vigtigste, dvs. at hesten allerede inden de vænnes til sadel ved hvad det vil sige at have gjord, underlag, ting der flagrer osv osv.

Sadlen skal hesten også tilvænnes, det skal -gerne- gøres over længere tid, så den bliver helt fortrolig med den, men det kommer selvfølgelig an på den enkelte hest.

Der er ikke forskel i selve rytter tilvænningen, bortset fra sadlen, men der er forskel i ridningen.

Lige pt. træner jeg en skøn oldenborger, hun er 7 år og stort set rå, hende er jeg ved at vænne til alt, lige fra at blive håndteret dvs. røres overalt, vænnes til at man kan svinge underlag over ryggen, at det rører bagpart, at hun skal stå stille når det gøres, og langsom også gjordtilvænning. Når vi når dertil hvor hun er fortrolig med alt "basic" begynder jeg med sadel.

Håber du kan bruge noget af det, men husk lige så mange rytter - Lige så mange metoder/meninger, det vigtigste er at du føler din hest bliver fortrolig og får en god indgang til det at være ridehest.

HELD OG LYKKE det er aldrig for tidligt og begynde.

De bedste hilsner

Tina ;)

Lidt skør er man vel altid....

Sommerhus tæt på Roskilde Fjord sælges, kr. 795.000,-

(hvis link ikke fungerer --> www.danbolig.dk sag nr. 490704)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider