Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Tilridning....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 19:56

Hvornår fik i jeres quarter tilredet... Står i den situation at min forhåbenlig snart skal i ridning... Men er lidt i tvivl om hvor gammel de ca skal være.

Synes man læser de kan startes som 2-2½ og andre steder er de omkring 3.

Ved selfølgelig at man tager hensyn til hesten udvikling osv.

Men er bare nysgerrig om hvornår i sendte jeres afsted!;o)

Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer

Og begge har lige startet deres første stævne, som gik super!!:o)

Basse savnet og elsket R.I.P

Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Bitten
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 20:40

Hej Bitten

Sugar kom først i ridning da hun var fyldt 3, men det var primært fordi hun ikke var mentalt klar som 2 års..... Har dog senere fået af vide af min dyrlæge at han synes, selv 3 år er rigelig tidligt..... Sugar har da også lige stået stille siden juni pga. vokseværk og hun er lige fyldt 4.... Så jeg tror det vigtigste er om han er klar mentalt og fysisk, og at I så bare tager den tid det tager og tager de pauser der måske kommer hen af vejen.....de skal jo holde i mange mange år!

Mange sommer hilsner

Anne-Mette og Sugar At The Bar

0
0
Svar på denne tråd

De to der er
Forfatter: 
Dato:  06-07-2009 20:45

blevet tilredet professionelt er henholdsvis for den enes vedkommende kommet afsted sidst i oktober da den var to. Det var en høj ranglet vallak som dog i flere mdr havde været klar mentalt og også var stoppet med at vokse særligt i højden. De sidste 8 mdr havde den vel taget 3 cm i alt. Den manglede bare at sætte krop.

Den anden kom afsted i februar da den var tre. Den var lidt mindre og stadig en del overbygget. Derfor fik den lov at vente lidt længere. Den var også indkøbt som åring hvor den havde været presset lidt af de andre åringer i flokken så den var lidt bagud. Slet ikke nogen drivhushest.

Begge heste klarede omvæltningen fint og viste sig at være klar nok både fysisk og psykisk. Det er vigtigt at bruge en træner der træner unghesten individuelt og ikke efter et fast program. De er allesammen forskellige og selvfølgelig skal der lægges noget pres på dem men det skal være når og hvor de kan tåle det. Jeg har været yderst tilfreds både med opholdet og hvad jeg fik med hjem i forhold til hvor længe de havde været i træning/tilridning. Specielt deres mentale udvikling har været voldsom. Fra man sender fjantede hvalpe afsted og så feks 3 mdr senere står der en ung muskuløs blank værdig ridehest. Besynderligt...

En QH jeg selv red til startede jeg med om sommeren da den var to. den var heller ikke tidligt færdig så det var meget let med at sidde på den uden sadel og hoppe af igen. Bagefter skridtede vi lidt i måsen på en af de ældre heste. Den nåede skridt trav og galop inden vinter men blev så bare vedligeholdt let over vinteren og så redet mere om foråret.

Jeg har altid gået mange ture med dem som 2-års. Det gør at de glad og gerne går væk fra flokken og er lidt vant til rutinen i at der sker noget jævnligt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker S-springhest.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anne-Mette og Tina
Forfatter: 
Dato:  07-07-2009 20:59

Tusind tak for jeres svar, skønt at høre lidt erfaringer...

Når man aldrig har prøvet det før, kan det godt være lidt svært at bedømme sådan en Quarter, vil heller ikke skynde mig mere en højst nødvendig, for som du siger Anne-Mette de skulle jo gerne holde længe...

Håber min kommende træner kan hjælpe mig efter sommerferien...

Glæder mig til han engang kan rides.

God Sommer til jer begge.

Hilsen

Fra

Bitten & Gp Pocostar Dancer

Og begge har lige startet deres første stævne, som gik super!!:o)

Basse savnet og elsket R.I.P

Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!!!

0
0
Svar på denne tråd

til september
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 07:59

Hejsa

Lady kommer i tilridning til september, der er hun blevet 3 i august. Jeg synes 2 år er for tidligt - jeg ved godt der er mange der gør det... men jeg mener at de skal have lov til at være børn.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

Vi venter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2009 10:33

til de er 3...og hvis de ellers er klar, så starter vi stille ud og giver os god tid til at være obs på hvad vi kan forlange. Vi har tid nok.

Vi har startet alle på den måde. Kort ryttertilvænning og så alt mellem 2-6 mdr fri til at udvikle sig mere hen mod ridning med flere krav... Det er selvfølgelig ingen "opskrift" med helt ud fra individuelle hensyn. Men alle vores har været klar som 3 års. Peppe lidt tidligere, så jeg red på han i skridt og jog, samt lavede grundlæggende øvelser. Så fik han fri og startede op igen nogle måneder efter da han var ca 3.

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.sitecenter.dk/ranchhorse

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

JL Tilbyder

Tilridning og træning af westernheste

og undervisning af elever m/u kvæg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider