Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Walk and trot?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2003 10:08
Æv...jeg nåede desværre ikke hen og se showet, men kan jo forstå på alle jer at det var en succes. Men der er en ting der undre mig. Jeg hørte at der var ryttere der deltof både i walk og trot og pleasure. Er det ikke imod WRS-reglerne og lidt unfair over for dem der har vovet sig til en walk og trot, og så bliver løbet over ende. Eller har jeg bare misforstået det hele....så der ikke var nogle der startede begge klasser?????

MissMijau

:-D
0
0
Svar på denne tråd

jo..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2003 10:26
men normalt må man heller ikke,det er udelukkende fordi det er et træningsstævne.
Man behøvede heller ikke at være medlem af en klub for at stille op.

Rigtige mænd rider western
0
0
Svar på denne tråd

hmm
Forfatter: 
Dato:  28-04-2003 15:37
jammen er det stadigvæk ikke unfair. Jeg kender en der fik meget kolde fødder af at stille op til walk and trot da hun fandt ud af at alle andre nærmest brugte det som en opvarmningsklasse. Det er da ikke fair eller motiverende for nogen.

0
0
Svar på denne tråd

Forskellige
Forfatter: 
Dato:  28-04-2003 15:55
regler, I DWF må man gerne ride Walk and Trot og klasser med galop, men i WRS klubber må man ikke, men i lørdags havde Dream Land bøjet reglerne lidt, så man netop kunne bruge den første som opvarmning. Derfor kunne din veninde vel godt stille op, det her vel ikke noget med de andre at gøre om man vil starte eller ej. Du stopper vel heller ikke med at starte dressur i LC1, fordi de andre bruger den som opvarmning til LC3. Det gælder bare om at være med og springe ud i at starte og så glemme hvad de andre gør.
Hilsen Lotte
0
0
Svar på denne tråd

ikke alle...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2003 23:04
...var på den vogn.

Jeg startede begge dele på Bob, men det betyder jo ikke at jeg er bedre end til at starte en "walk and trot".

Jeg forsøgte mig bare med alt hvad jeg kunne, da jeg mener dette er en af de dage hvor man afprøver! Jeg kom ikke for at vinde, men for at nyde stemningen og få en blid opstart på stævne perioden!

Normalt er det ikke tilladt nej, men et eller andet sted skal der jo være nogle stævner, hvor der er plads til alle.... også os der ikke kan få vores heste i rigtig galop og som overhovedet ikke går i noget der ligner holdning!!

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd

...:)
Forfatter: 
Dato:  29-04-2003 09:53
hmm tjaa....jeg er nu stadigvæk ikke helt enig. Og syntes absolut at der må være en go grund til at WRS har lavet den regel. Walk and trot er jo til dem som lige skal snuse til et stævne og se om det er noget, eller som måske er meget nybegyndere. Eftersom det var et træningsstævne kan niveuet jo heller ikke ha været så højt i galopklasserne, så måske er det bare er det bare min moral der er anderledes, men jeg vil stadigvæk mene at man slet ikke kan sammenligne westernklasser med dressurregler, og at walk and trot stadigvæk er for dem der lige skal snuse eller starte for første gang. Og eftersom som western er en sport som breder sig (skøøøønt) vil der nok altid være et par helt nye der gerne vil introduceres blidt ind i stævneverden :-D

Always look on the bright side :) Mia
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa Mia..........
Forfatter: 
Dato:  29-04-2003 11:01
....Det du skriver er WRS`s grund til at have lavet den regel, men tingene kan også ses fra en anden vinkel.
F.eks. Kunne man have en hest der er en fantastisk naturjogger, men hvor galoppen er middelmådig.
En sådan hest kommer jo aldrig til rette i en pleasureklasse, men kan gøre sig en i w&t- klasse.

I DWF har vi den opfattelse at regler ikke skal bruges til at holde "andre" nede med, men skal bruges til at fremme westernridningen, - og når nu folk elsker at ride denne klasse er det ret dumt at afskære dem fra det, alt den stund at hver gang rytterene rider ind i en klasse, får de en erfaring de kan bygge videre på. Det skaber dygtige og rutinerede showryttere.
Udover det, skæpper det godt i de slunkne stævnekasser, at der er så mange der vil deltage.
Man er nemlig også nødt til at skele til økonomi i den sammenhæng.

Det faktum at selv meget dygtige og vindende ryttere
elsker at ride klassen, viser at der er et behov.
Hvis man vælger at se ned på det, så OK! Hvis man vælger at se det positivt, får man øje på at det gavner alle!

Mange Westernhilsner
Conny Mearlyn Nielsen
Formand DWF
0
0
Svar på denne tråd

tjoo
Forfatter: 
Dato:  29-04-2003 14:33
Hej Conny

Jeg kan sagents se det fra den side du skriver. Men så skal man nok bare gøre mere opmærksom på at det skal opfattes som sådan en klasse som du beskriver, hvilket der jo intet er galt i. Jeg kender ikke DWF s regler, så det er muligt at der står i jeres regelbog, som jo så også er helt fint. Jeg tror bare at man så måske skal gøre lidt mere opmærksom på det på stævneinvitationen så :)

Mia Always look on the bright side
0
0
Svar på denne tråd

Det har du ret i........
Forfatter: 
Dato:  29-04-2003 15:09
Det er vi da helt enige om, men mon ikke at folk efterhånden vænner sig til den forskel der er på DWF og WRS i den forbindelse?
Nu her den 10.5. er Flat Creeks træningsstævne på Næstved Ridecenter ihvertfald efter DWF regler, så der kan man starte w+t i alle sektioner fra beg. til open, også selvom man starter i galopklasserne.
Prøv det, det er herligt!
Mange hilsner
Conny Mearlyn Nielsen
Formand DWF
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider