Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hårdt arbejde
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 12:31

Da min skønne westernponny skal deltage i distancestævner, skal jeg registrere ham som konkurrence hest i Landcentret for heste.

Derfor fik mig og Chappo besøg af en besigtiger fra Dansk rideforbund, som skulle se på ham, tegne alle hans aftegn og indsende det til Landcentret for heste.

Jeg gjorde den søde besigtigerdame på forhånd opmærksom på, at det kan altså tage lidt tid, da min hest er af racen "Paint" o er særligt broget ;-) hun mente at det er ingen problem og det ta´den tid det ta´.

I dag kom hun ud til mig og da hun så Chappo, vidste hun, hvorfor jeg sagde... Hun brugte over en halve time på at kigge, undersøge og tegne og da hun skulle beskrive ham med ord, blev det til en hel roman...;-). Da jeg havde besigtiger ude hos min gamle ensfarvede hest, tog det altså 10 minuter! Da hvor paint nøjes med at beskrive mønster (overo, sabino overo...) skulle stakkels dame jo tegne det hele. Det endte med at hun tegnede nogle større områder og skrev at der har Chappo mange små pleter;-). Det var sikkert smart gjort...fordi har man en hest med bred lækker muskuløs mås og mange små pletter på den... vil det jo tage evighed at få beskrevet det hele;-).

Hvor var jeg glad at Dansk rideforbundets besigtiger ikke tager ekstra penge for besø hos "plettede/brogede" heste ;-)

hilsen

Anna

"Kvadratisch Praktisch" - paint vallak: Flashy Chex Junior

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker og mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Fnis......
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 18:13

....Anna

Min dyrlæge beklagede sig også, da jeg fik lavet pas på min Appaloosa Cowboy

Men det var nu heller ikke helt nemt, da jeg fik lavet på min Quarter Kid, han er jo skimmel, men næsten helt hvid. Så der måtte hun lede efter hvirvler. Så Kid er beskrevet med dem og så hans karakteristiske brændemærke.

Mvh DorteCL

Stolt ejer af

AQHA Cross Bar Kid

&

ApHC Frosty The Zan Man aka Cowboy

0
0
Svar på denne tråd

Tegning....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 08:15

Det var intet problem da Bella skulle have lavet pas, men jeg ved at dyrlægen/besigtigeren havde sit mas dengang Cirkelines Louie skulle tegnes.

Hav en dejlig dag..

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET

Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider