fået westernundervisning af så mange forskellige i den snart lange tid jeg har redet western.
Der har været
Glenn og Renee Heiney
Dale Harvey
Helle Kristensen
James Hansen
Iris Uhlenbrock
Jeg må sige at jeg har lært noget af dem allesammen og der er ikke nogen af dem jeg ikke gerne ville på clinic ved igen.
Og så har jeg set clinics med vel 4 andre trænere.
Der er dog ingen af dem der har fænget særligt selv om jeg også har kunnet se nogen ideer i noget af det de har gjort.
P.t. bruger jeg mest Iris Uhlenbrock og er meget tilfreds for hun kender både mig og hesten så godt at hun ved hvad vi gør før vi selv ved det.
Samtidig går hun meget op i god grundridning og brokeness af hesten og er meget dygtig til at argumentere for hvorfor man skal gøre noget og forklare præcis hvordan det skal udføres. Og når man rammer knapperne så virker det også. Der er ingen fiksfakserier men kun seriøst arbejde til det virker. Og det er rytteren der får r.... på komedie. Ikke hesten. Nogen synes formen er for kontant, men når jeg kun får undervisning måske 4 gange om året så vil jeg også have noget ud af det og noget at vide som jeg kan arbejde med.
Hun kommer igen den 21.03 og vi glæder os som små børn os der skal med for vi har tullet rundt med os selv hele vinteren og trænger til inspiration.
Jeg fortsætter helt klart med Iris's undervisning og træning men jeg er ikke blind for andre muligheder og følger da med i hvad der tilbydes.
Ud fra hvad jeg har set på video og hørt kunne jeg godt tænke mig en gang at prøve og ride en clinic med Vern Sapergia. Det virker som om han også går op i grundridning og en stærk korrekt basis. Håber han vil kunne sætte sig ned på vores niveau .-)
Mvh Tina