Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

svært at finde
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 09:36

westernredet heste på sydsjælland...

Nu har jeg siddet og kigget lidt på markedspladsen, og der er ikk ret mange westernhypper der mangler part, kan udlånes osv... Det er da frygteligt trist...

Jeg ville nemlig gerne ride lidt, for at holde western ved lige, kan få lov at låne de ismuler der står der hvor min mini shetter står engang imellem, og det er også super hygge, men når nu det er western man brænder for, kunne det jo være rart med en westernmule...

Men men men, her kommer det tricky, jeg vil ikke betale for jeg det, da jeg mener ´det jo hjælper ejer af hesten at jeg vil motionere/træne med den, ville heller aldrig selv ta penge for det...

Jeg ville gerne evt træne lidt HMS med hesten også, og det ville ikke genere mig det mindste at den måske var lidt rå/nytilredet, da jeg selv har redet en traver til for ikk så længe siden, og syns det er herligt at være med hele vejen, men intet krav...

Men det er kun ved mine tanker endnu, da jeg lige skal passe det ind osv... Undrede mig bare over beløbet folk betaler for at hjælpe en ejer med deres hest, samt hvor få westernmuler der er herovre... Er det mig der er blind og helt ude i hampen???

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh.....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 10:28

min umiddelbare mening er at man betaler for det man går til. Det være sig styrketræning, svømning, rideskole o.s.v. Når du evt. får part på en westernhest, måske ovenikøbet en rigtig god og velredet en, så er det måske i virkeligheden dig der får hjælp af ejeren eller hesten - til at lære mere! Og komme videre!

Så jeg synes faktisk at det er rimeligt at betale for en part. Du slider jo også på hestens sko, udstyr - og den slags er dyrt! Det betaler ejeren jo.

Den der med at en part hjælper ejeren og ikke skal betale, den holder altså ikke i min verden.

Held og lykke med at finde en part :)

Kind regards

Marion

Den er rig, som er tilfreds-

Alle chihuahua babyer er solgt

Vi forventer hvalpe til februar.

Ønsker man at komme på venteliste, kan man kontakte mig på mail.

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 11:14

Men oftest når folk får en part til deres hest, er det jo fordi at de ikke selv har tiden, eller at parten evt kan lære hesten noget ejer ikke selv kan fx...

Og så er det jo en hjælp at man rider/træner og hjælper ejer med hesten... har aldrig betalt for nogle af de heste jeg har redet/passet i årenes løb, har selvfølgelig hjulpet med at muge og passe hestene når ejer selv har skulle noget, hjulpet med at køre halm/wrap/hø ind... Men slid på sko, hesten skal vel for søren ha sko på om uanset hvad???

Og slid på udstyr Har jeg aldrig hørt om at man skulle betale for...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 15:30

som hesteejer at det selvfølgelig er gratis eller endda at jeg betaler noget til en dygtig rytter der tilfører min hest noget jeg ikke selv kan gøre.

Men en rytter der vil komme og have part på min dyre veltrænede (prof) ridehest med fuldt udstyr, 4 sko og adgang til super terræn, ridehal osv...den part kommer til at betale en del af udgifterne.

Ellers hedder det en passer hvis det skal være gratis.

Skal jeg lade nogen ride gratis på min hest eller endda betale for det så taler vi professionelle trænere eller nære venner.

Ellers står den hellere stille.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Primært af egen avl.

2½ års hoppe

Åringsvallak

2 hoppeføl

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

hmmm altså
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 15:50

der står ikke så mange westernredet heste i dit området, det er nok derfor og dem der står primært i dit område, er måske i et niveau hvor man ikke bare lige har lyst til at låne dem ud uden at vide hvem du er og hvad du står for.

Vi har en vi låner ud, men det er til en rytter som vi ved hvad hun står for både ridemæssigt og personligt...og det er bare rigtig godt for alle parter.

De 2 andre ja dem er der ikke nogen der kommer i nærheden af at ride på andet end teenagepigens trænere.../eller andre på samme nivau som hende...simpelthen fordi de er stævneheste..

Så hvis du skal holde dig lidt vedlige i western, så tror jeg altså du kommer til at betale dig fra det i form af de steder hvor man kan få undervisning samtidig...

God jagt

Pia

0
0
Svar på denne tråd

mht udlån
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 16:57

Ja jeg ville da heller ikke uden lige låne min hest ud gratis.... Var det nogen jeg kendte der red som jeg syntes var ok, ville det være fint at de kom og red på min hest, men absolut da bare ikke sådan lige. Det er faktsik ret dyrt at have hest med både smed og dyrlæge og foder og evt opstaldning, så egentligt synes jeg det er det er for dårligt tænkt at bare det at ride den er den største hjælp. Tit er det da goderne ved at have hest at komme ud at ride. Og skal man så betale for at en anden kan hygge sig med sin hest og man selv bare får alle regningerne og det tunge arbejde???? Nej så ville jeg sige blankt nej medmindre det var nogen jeg kendte godt.

Alternativt ville jeg da synes det var rimeligt så at man som passer hjalp med at muge ud, lukke heste ud og ind, køre halm etc..... Og det er jo hårdt arbejde.... Så tit er det vist nemmere at få folk til at give en lille klat penge til hjælp til sko mm.

Indlægget er ikke ment spor negativt, men som hesteejer står man nok lidt på den anden side og synes tit at der hvor hjælpen er mest værd som hjælp er med alt arbejdet ikke ridningen. Vil man kun det sjove, så må man betale. Det koster også at gå til fodbold mm....

Håber du finder en sød hest at ride på.

M.v.h. Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

folk er vist
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 17:58

af forskellig mening...

Alle dem jeg har redet/passet har været gratis, ejer har været super glad for at jeg kunne/gad da de ikke selv havde tiden...

Men hvis min pony kunne rides/køres, ville jeg da være lykkelig for at der var nogle der gad/kunne når/hvis det kneb med min egen tid, emn det skulle bestemt være nogle jeg kendte elelr som havde nøjagtig samme indstilling til dyr som mig... naturligvis, tror vi alle har det sådan...

Er faktisk ikke interreseret i at ride en konkurrencehest, de sq bare være hygge, men selvfølgelig ville den da blive trænet ligeså vel som den ville komme på tur... Syns også at hver enkelt hest jeg har arbejdet med har givet mig ligeså meget som jeg har givet den, jeg har lært at heste er meget forskellige, som mennesker, og at man derfor må tilpasse ridemetode o træning efter den enkelte hest..

0
0
Svar på denne tråd

øhh så er det lige
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 19:49

jeg spørger, hvorfor skulle jeg være lykkelig for det, når man ikke ved hvem du er??? denne verden er meget lille så hvis man skal ud og låne en krikke så skal man vide hvad du er for en og hvad du kan, så hvis jeg var dig, så ville jeg skrive et lille opslag om hvad du kan, hvor længe du har redet western o.s.v så har folk jo en mulighed for at slå til. Bare et forslag....

Jeg tror helt ærligt at mange har efterhånden brugt så mange penge på deres westernkrikker, at man bare ikke lige låner ud så lader man den hellere stå stille som Tina skriver...da man desværre kan ødelægge mere end det gavner mange gange...

se det ikke som et surt opstød men du må skrive noget mere om hvem du er, hvis folk lige skulle finde gavehjørnet frem. Ellers så koster det, altså part...

Der er forøvrigt en fin anden tråd herinde med 2 heste på 20 år de mangler nogen at hygge med, var det ikke noget?

0
0
Svar på denne tråd

123456.
Forfatter: 
Dato:  27-12-2008 20:57

Tror du (sofiemb) mener "hygge" heste, alle dem der har skrevet indlæg her er seriøse show ryttere/avlere, der har heste til 50.000 - 100.000 dkr. Og de ville ligsom jeg hellere give hesten et "sabat" år end at lade en anden rytter ride på hesten.....

Der er max ti amatør westernryttere i danmark som jeg ville lade ride min hest, jeg har skam haft en halvpart på min, men det var for useriøst og der var for meget arbejde med at rette op på tingene efter hun havde redet. Til trods for at hun var en rigtig dygtig rytter.....

Hun red gratis, da jeg kendte hende, men selvom der var en der ville betale mig for at ride min hest nu, så ville det ikke være det værd....

// LS

AQHA Member.

Ny pleasure showsaddel sælges (nu nedsat)

Flot blå SMS / halter jakke med guldpipe.

Hunterudstyr sælges billigt.

www.lenaschou.dk

www.marianne-fit4ever.dk

Sponsor søges.

0
0
Svar på denne tråd

det kan da godt
Forfatter: 
Dato:  28-12-2008 08:50

være at det er hyggeheste, hmm så bliver det endnu sværer. Der står næsten ingen heste har i området som er westerntrænet som kun bruges til hygge, der står en del heste hernede, som folk vil lære at ride western på, men som er meget svært da der mangler trænere...

Pia

Vi søger forhandlere til at sælge kvalitets hunde/kattefoder. Interesseret - smid en mail

0
0
Svar på denne tråd

selv om min
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 12:53

er en hyggehest og rundkørsel og ikke koster 50-100 tusind, samtidig med at jeg er "begynder / armatør" oder was, låner jeg heller ikke min ud.

Der er nogle enkelte, som jeg ved der kan ride western og er rigtige dygtige, der har prøvet ham, ellers betaler jeg i dyre domme for at vi kan blive bedre hos en træner, så en der kommer for at ride for at hjælpe, ville jeg heller ikke benytte mig af.

Sorry, det bliver nok svært for dig, men held og lykke med søgningen fremover.

Susanne - Lets go for it!!

The owner of the world best All Breed and a red mule.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider