Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Passer det??
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 09:52

Hej alle Western Ænder….
Jeg har et spørgsmål jeg håber at i vil besvare for mig, da det kan rede min verden vedrørende belastning af hænderne i western vs. Alm. Ridning..
Sagen er den at jeg har fået konstateret en bindevævs sygdom, som gør at mine hænder ikke kan tåle at opretholde den kontakt der skal til i alm. Dressur/spring ridning og derfor har doktoren tilrådet at jeg holder op med at ride, da det på længere sigt kan være med til at forværre sygdommen… men for at være helt ærlig så er jeg ikke halt klar til at lægge ridningen på hylden…… men her den anden dag snakkede jeg med en veninde (var lidt ned trykt) og hun sagde at for hende så det ud til at i Western ryttere ikke belastede hænderne helt så meget som de alm. Discipliner (Dressur/spring) og der for kunne jeg jo for at gå på kompromis med doktoren evt. konvertere til western… for på den måde behøver jeg ikke opgive hestene helt..men kunne stadig fortsætte :D

Men nu til mit spørgsmål…
1. Passer min venindes antagelse med at i som western ryttere ikke belaster jeres hænder så meget som dem der rider dressur/spring ?
Og hvis det så passer så er der så lidt flere spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret….
2. Findes der Western "rideskoler" eller er det kun for folk med egen hest??
3. Og hvis der findes "Rideskoler" ligger der så nogen her (Vest Sjælland / Sorø) i nærheden eller??
Men håber at i kan hjælpe….
Mvh Sette

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 10:11

det kommer jo osse andet på hvilken diciplin du vil ende op med at ride hvor meget du belaster- umidelbart vil jeg sige at pleasure nok vil være den bedste for dig med det du skriver.

Tjek trænerlisten ud på www.westernportalen.dk- der er nogle der giver timer på deres egne westernhyppere- og hawthornranch kører vist dicideret "rideskole" med det. De findes her: http://www.hawthornranch.dk/

Umiddelbart vil jeg sige at det KAN lade sig gøre uden at belaste hænderne ligeså meget- men igen det kommer andet på diciplinen osse.

Udlejning af hestetrailer-

Samt formidling af LR aloe vera produkter

Tjek præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

123456..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 10:19

okay...lige ummidelbart lydder det jo rigtig godt....

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 10:30

skal din hest omskoles ville jeg hvis jeg var dig muligvis vælge at lade en proff/træner om at gøre det for at du belaster dine hænder mindst muligt- jeg vil ikke sige du ikke ville kunne gøre det selv sammen med hesten. Men jeg tror det ville være bedst for hænderne, da omskoling KAN belaste dem mere end når først i er indkørte begge to- i hvert fald hesten. Men du kan jo læse dig til og se videoer mv på nettet omkring det hele og spørge trænere til råds i den sammenhæng med sygdommen og ridningen mv. inden du beslutter dig for noget. Det er mit bedste råd i den sammenhæng.

Tjek præs.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 10:38

Har ikke selv hest længere :D

den jeg havde solgte jeg i foråret da vi ikke passede sammen længere..(han kunne ikke tåle kun at blive redet hver 2. dag pga. studierne)..så hvis der kommer hest igen på et tidspunkt så bliver det en der er redet western :D

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

Så decideret
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 10:48

Hvis en westernhest er redet korrekt kan du ride med sytråd. Du holder også løsere på tøjlen.

Her er lidt gode eksempler fra 3 discipliner.

Der kan selvf. også findes eksempler på det modsatte, men her er tre der nærmest bare bærer tøjlens vægt.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:04

Tina - ikke for at udstille min uvidenhed... men hvilke discipliner er de to første billeder fra??

tror nok at jeg kan se at det sidste er fra trail (hedder det det??)

og lige umidelbart ser det da godt ud...og det virker som om at jeg skal hend og Konventere ;)

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:15

pleasure, reining og trail Trail skrev jeg ikke da man jo skal åbne låger mv ind i mellem. reining skrev jeg ikke da de fleste når de lærer at spinne, roll backs og slide/stoppe er nødt til at holde ret kraftigt fat i hornet/lægge krafter i for at holde sig på plads mens man lærer det netop med hænderne.

Tjek præs.

Breeding stocks for life

0
0
Svar på denne tråd

Sytråd
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:28

Målet for en godt redet westernhest er at kunne fremvise den som red man med sytråd. Den daglige træning er dog noget anderledes end til show. Men en godt redet westernhest ER let i hånden.

Vi har 3 trænere tilknyttet her i Sorø på Little S Ranch. Kontakt os gerne for yderligere information - eller kom forbi til vores næste clinic med Sannee Klindt (www.sannee.dk) den 4. og 5. oktober.

LITTLE S RANCH

v/Søren Clausen, Haverupvej 26, DK-4180 Sorø, +45 22 44 03 09 littlesranch@mail.tele.dk , www.littlesranch.dk

OPLEVELSER - SHOP - REININGAVL - HESTEPENSION

1. ONSDAG I MD. SES VI TIL FÆLLESRIDNING

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:29

Tak for hjælpen.....tror ikke at Trail vil være for belastende det er er problemet med ridningen som jeg gør det nu er at jeg skal lukke hånden helt om tøjlen, og da sygdommen gør at mine hænder bliver "stive" har jeg lidt svært ved at "folde" fingrene rundt om tøjlen, og opretholde positionen uden at fingrene proteserer...håber at du forstår hvad jeg mener.....men ud over det er der ikke de store problemer med hænderne, så jeg kan sagtens lukke en låge eller to ;)

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

Little S Ranch
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 11:33

Lydder rigtig godt at jeg ikke behøver at tage så langt fra sorø ;P

men tænkte om trænerene har heste man kan få undervisning på eller??

ville gerne kigge forbi d. 4-5 men skal desvære holde Føz´da begge dage...så det er desvære ikke muligt...

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

Låne heste
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 12:39

Ja, de to af trænerne har hest du kan få undervisning på. Begge hest vil være opstaldet hos os i vinter. Du kan evt. kontakte dem for at høre mere og om de har ledige tider:

Kenneth www.klmreininghorses.dk 51 24 21 26

John www.sitecenter.dk/ranchhorse 25 37 22 47

Lørdag den 27. september kl. 18.00 har vi S Day. S Day er et "rid-sammen-hygge-træne" arrangement hvor alle er velkommen. Vi tænder grillen såfremt nogle har lyst til at medbring picnic kurv. Alle er velkommen - med eller uden hest. Måske du har lyst til at komme forbi og møde lidt af westernverden....?

LITTLE S RANCH

v/Søren Clausen, Haverupvej 26, DK-4180 Sorø, +45 22 44 03 09 littlesranch@mail.tele.dk , www.littlesranch.dk

OPLEVELSER - SHOP - REININGAVL - HESTEPENSION

1. ONSDAG I MD. SES VI TIL FÆLLESRIDNING

0
0
Svar på denne tråd

hej hej ...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 13:08

jeg er ikke sikker på at jeg har tid, da vi er midt i opgave skrivning i skolen....men jeg vil da prøve at kontakte...de to tænere og høre dem ad...

men mange tak for hjælpen...

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2008 13:58

Velkommen til western verdenen

Jeg har også dårlige hænder og er ikke i tvivl om at jeg ikke ville kunne holde til at ride "engelsk" - western har jeg slet ingen problemer med.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

GitteL
Forfatter: 
Dato:  20-09-2008 09:42

Det lyder da rigtig godt :D

tror nok at jeg er nået frem til at jeg giver Konverteringen en chance og kan det ikke gå så må jeg jo give mig og lægge hypperene på hylden....men det bliver ikke med min gode vilje :(

men tak for jeres svar...

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

hej.........
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 19:29

Jeg har ikke læst de andre indlæg, så jeg vover mig ud i en besvarelse.

1. ja, det er korrekt at man, som westernrytter ikke belaster sine hænder/håndled på samme måde som dressurryttere. Dressurryttere har "tøjlekontakt og støtter" op om, o.s.v.hvilket gør en større belastning.

2. ja, der findes westernrideskoler. Pernille Post i Skibby har en særdeles god westernrideskole. Hun er iøvrigt en god rytter.

Held og lykke med konverteringen

Kind regards

Marion

Den er rig, som er tilfreds-

Chihuahua han. Dejlig lille uldtot sælges

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 19:43

Hej.

Jeg er selv westernrytter, og er temmelig syg af leddegigt som jeg har i alle led. Jeg tror ikke at jeg ville kunne ride dressur så syg som jeg er.

Så, western er nok et godt valg. Men ellers er der jo også klassisk dressur. Der rider man jo også for lange løse tøjler.

Held og lykke.

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
0
0
Svar på denne tråd

hej hej ...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 18:38

Endnu en gang tsk for jeres imput :D

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider