Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Fra western til dressur
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 09:14

Hejsa .

Ja, dette er nok et lidt omvendt spørgsmål. Jeg skal op og kigge på en haflinger, der er western redet.

Jeg har intet erfaring med det, og umiddelbart, hvis han er hesten for mig, skal han rides "normalt". Jeg kan bestemt ikke afvise, at det kunne fange mig "det der western", men der er ingen i min omgangskreds der dyrker det, så i første omgang skal han bruges til skovtur og lidt bane.

Men - ifølge ejeren skal jeg ikke lade mig skræmme - det vigtigste for mig er jo, at han forstå de normale hjælpere, stop, drej osv. Altså - at man trygt og godt kan bremse ham og ride en god tur!!

Jeg tror ikke at vi taler om en hest der er superduper god til western, men lidt på hyggeplan, små klubstævner, har jeg på fornemmelsen af.

Så, kort og godt - er det meget svært at sætte sig ind i, eler kender hestene de, hvad jeg kalder, normale hjælpere?

Hilsen Christine

Nu kun med MayStar...

0
0
Svar på denne tråd

Intet problem
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 10:12

Bare rid den lidt ned og frem i forhold til hvad du måske normalt ville gøre og med en lidt lettere tøjlehjælp.

Og så gå lidt langsomt frem. Når du sætter i trav vil den måske gå halv fart af hvad du forventer fordi den måske er redet emget i jog (langsomt trav). Det betyder ikke at den ikke kan gå hurtigere i trav, bare at den forventer at det er det du ønsker. Tag lidt tid om gradvist at ride den mere frem over et par omgange på banen.

Hvis den er godt westernredet kan selv en mindre anholdning eller sammentrækning af lænden få den til at stoppe på stedet.

Men ellers er forskellene såmænd ikke specielt store.

I løbet af et par uger kan du nok ride alm. dressur på den selv hvis den er godt westerntrænet.

Bare husk at de "fejl" den laver kan være noget den har lært og at den ikke nødvendigvis er doven/strid/dum/uforstående.

Så giv den lige en chance når du prøver den. Du skal ikek være spor bange for om den kan omskoles (de ganske få forskelle der måtte være). Det kan den let.

Hvis den har en god westernbaggrund vil du nyde at den står stille når du skal op og iøvrigt kan stå stille og at den vil være rimeligt opdraget generelt.

Mh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

intet problem.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 11:40

Du vil nok opdage, at den er meget bedre til hjælperne, end du umiddelbart tror :)

Jeg har selv en hoppe, som både kan westernstyle, og dressurstyle - Det er absolut intet problem.

Held og lykke :)

Kind regards

Marion

Den er rig, som er tilfreds-

Chihuahua han. Dejlig lille uldtot sælges

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ihhh, tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-09-2008 12:25

for de positive svar .

Nu glæder jeg mig bare endnu mere til at prøve ham, ejeren mente bestemt heller ikke, at jeg skulle være "skræmt" af det, men dejligt lige at høre andre indtryk også!

Hilsen Christine

Nu kun med MayStar...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider