Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

western begynder
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 17:43

hejsa allesammen

jeg har gået og tænkt på om der ikke findes nogle gode bøger evt video med begynder western? (må gerne være på engelsk) altså fx for mit vedkommende en engelsk rytter der vil skifte til western men gerne vil læse / se på video først inden en træner findes (har jo ikke nogen hest at putte i traileren hen til træneren endnu og de færreste trænere har elevheste) evt osse noget om hvordan man sadler med western sadel vist trin for trin?

Hvis i evt osse har en tekst om den store forskel på at ride western vs engelsk, man bruger vel osse benene til at styre hesten med i western oder was?

alt hvad i har at komme med modtages med kyshånd har kun prøvet at ride western 2 gange i mit liv og kan jo knapt huske det.

Og et andet spørgsmål da i skiftede over til western hvordan gjorde i så? købte en western tilredet hest eller fik i jeres egen omskolet og hvis i købte en der var skolet til western red i så ikke på den indtil i havde fået undervisning første gang?

Med hensyn til udstyr hvad syntes i så om de bomløse western sadler der findes?

puha sikke en masse spørgsmål men håber der er nogen der gider svare :)

syntes ikke jeg har kunnet finde noget på westernportalen men kan jo have kigget de forkerte steder

0
0
Svar på denne tråd

Er selv nybegynder
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 18:45

Jeg er fuldstændig nybegynder indenfor heste og western. Var til første clinic i lørdags hvor jeg skulle forsøge at lære lidt. Det var faktisk sjovere end jeg havde forventet, så da jeg kom hjem, gik jeg ind på youtube og fandt nogle gode videoer

0
0
Svar på denne tråd

western
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 19:00

hvad var dine søgeord? for jeg har osse kigget lidt på youtube.

Men der må da være noget læsestof eller nogle film man kan købe sig til?

0
0
Svar på denne tråd

En god ide
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 19:14

er at abbonnere på blade fra USA og Tyskland.

Feks Quarter Horse Journal, Paint Horse Journal og Western Horse fra USA og Western Horse fra Tyskland som eksempler.

Det er ikek sådan at hver blad har alle svar, men efte rnoget tid så begynder man at se sammenhængene og det overodnede billede og lære hvad begreberne hedder ud fra de mange artikler om forskellige discipliner, unghestetræning, avl, konkurrencer osv.

Og så tag ud og se en masse stævner og clinics (undervisningsweekender). Som regel vil sidemanden gerne svare på spørgsmål hvis de kan. Det er en god måde at starte på.

Og en rigtig god måde er - selvom det lyder kedeligt - at læse AQHAs regelbog fra den ene til den anden ende. Ekstremt god grundviden.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Blade og youtube
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 20:04

Hejsa.

Et godt billigt blad er horse & rider. Det koster stortset ingen ting.

På youtube kan du søge på western pleasure, western trail, western showmanship at halter, western reining

God førnøjelse.

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
0
0
Svar på denne tråd

western
Forfatter: 
Dato:  23-07-2008 20:24

jeg har Horse & Rider, Western Horseman og Horse Illustrated så syntes jeg har blade nok lige pt.

Nogen der evt. nogen der har lyst til at svare på nogle af mine mange ovenstående spørgsmål?

western/engelsk forskel? (hjælpere)

Bomløs western sadel?

Ride på western hest uden at kunne ride western?

omskole eller køb af western hest?

0
0
Svar på denne tråd

ikke så nemt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 00:28
lige at forklare. Istedet vil jeg gerne vise dig hvad det drejer sig om, så hvorfor ringer du ikke til mig en dag, så vi kan aftale et eller andet. Jeg kan se at du bor i Kolding, og jeg bor i Nørre Aaby, det er anden afkørsel efter Lillebæltsbroen, så det er da ikke så galt. Så skal du få lov til at prøve en western hest ganske gratis og få mulighed for at stille alle de spørgsmål du har lyst til.

Vi er en del western ryttere i stalden, afholder clinics ca hver 4-5 uge, og der kommer en del folk ind ude fra med deres heste. Næste gang er d. 3 august, og du er også velkommen til at komme og kigge på. Det koster heller ikke noget. Underviseren er Helle Kristensen fra Viborg.

JC Great Pine Image

Lil Chief No White - født d. 21 maj, 2008. Quarter Horse Stallion

Chills Tiny Copy - født d. 26 juni, 2008. Quarter Horse Stallion

0
0
Svar på denne tråd

du skal være
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 08:30

HEjsa du skal være hjertelig velkommen d. 3. august på Vejsholm ved Nr. Åby, det er kun en halv time fra Kolding.

Der holder vi clinic, med Helle Kristensen fra Viborg.

Vi er 8 der skal ride - ca en time hver, vi sidder på halmballer i ridehuset og følger med i undervisningen og høre hvad helle siger, det lære man utroligt meget af.

Det er Gitte Garcia der afholder clinicen, det er hende der bor på Vejsholm.

Det er smader hyggeligt, der er altid kaffe på kanden og også en god kage dertil.

Adressen er Byllerup 13, 5580 Nr. Åby - vi starter kl. 9.00 og er nok færdige ved 19 tiden om aftenen, det holder ikke altid med den time pr. rytter - Helle bliver ved til hesten går som den skal og nogen gange tager det mere end en time, så vi kalder det westerntid.:)

Gitte laver lækker mad til middag, vil du spise med, skal du lige kontakte hende og bestille. Hun har ogås en profil herinde, men skriv bare tilbage til mig hvis du er intr. så kan jeg bestille for dig.

Du vil lære nogle hyggelige mennesker og kende og snuse til western ridningen, sådan startede jeg også selv for to år siden, og har faktisk været til alle clinic siden, så pas på du bliver afhængig af det. :)

mange hilsner

Anita

Med venlig hilsen
Anita Andersen
!
0
0
Svar på denne tråd

jeg kan på
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 08:50

det varmeste anbefale Les Vogts video "Five easy pieces" den er et must i samlingen. Den forklare i små bidder hvordan, hvad er forkert (med mærkning på billederne) og hvordan du kommer trin for trin igennem, er et virkeligt godt supl. udover clinics.

Kan anbefales til alle nybegynder og garvede..

Pia

Så er det herretid, vi har en hel masse fede skjorter hjemme både til reining/pleasure/cutting mm se mere på www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Western Horseman
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 09:02

Har også udgivet en lang serie bøger. De fleste kan anbefales og er ganske nemme at forstå. Letforståeligt sprog og gode billeder.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 10:33

noget der er RIGTIG effektivt og lærerigt er at tag til show og clinics og kigge, hvor man osse kan tillade sig at stilel alle sine "dumme" spørgsmål- ingen spørgsmål er dog dumme Det gjorde jeg i sin tid og jeg har nok aldrig lært mere i mit liv om ny ridning da jeg konverterede.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Anita, dog!!!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 16:44

Du var da vist lidt søvning til morgen da du skrev det indlæg. Jeg skrev igår aftes inden jeg gik i seng, og det kunne du ikke se til morgen . Nå skidt meningen var vist god nok

JC Great Pine Image

Lil Chief No White - født d. 21 maj, 2008. Quarter Horse Stallion

Chills Tiny Copy - født d. 26 juni, 2008. Quarter Horse Stallion

0
0
Svar på denne tråd

Western for alle
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 22:41

Hejsa

Jeg hedder tina og træner flere rytter fra kolding området... men har du lyst at høre og se mere... om western giver jeg da gerne en fremvisning...

Jeg underviser også på mine egne elev heste.

Tina

Hawthorn Ranch Sælger nu ud af deres dejlige paints se mere på:

www.hawthornranch.dk Eller kontakt mig på mail eller 29452569... For mere info. pt 6 heste skal sælges.

0
0
Svar på denne tråd

western
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 21:01

mange tak for svarene og tilbudende jeg kan desværre ikke den 3 da jeg skal på arbejde men det kan være i afholder noget igen hvor jeg så kan være med. det er surt at arbejde hver 3 weekend.

Tina (kopigen) tykker lige meget grundigt på dit tilbud det er meget fristende.

Jeg må åbenbart have misset det paint arrangement i år der plejer at blive holdt på vejle rideklub det var sjovt sidste år missede desværre osse JMC arrangementet iår pga arbejde. men kan da se på westernportalen at der er masse at se endnu i år.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 09:31

little-horsie- nej paint dm er først til august, kig på www.phcdk.dk - mener det er d 23-24 august i år.

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider