Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 08:37
Kan man ikke ride på alle slags heste i westen ???

Hvorfor er der fordomme lige så snart man skal have en anden hest end fx. lige en QH / araber ????

Er der nogle herinde med en "anderledes" hest end lige dem "der er egnet" ??

Jeg er træt af folks fordomme, bare fordi at man skal til at købe en Frederik, så er den IKKE EGNET, men hesten er trænet i horsemanship samt redet på vægten, hvad er der galt i det ?

Og hvis jeg nu elsker den hest allerede....????

Jeg skal lige sige at han er en lille frederik på 155....

Ja, undskyld alle mine indlæg, skal bare lige have nogle svar....
Chiva og måske snart med hest igen

Tjek min HP !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 09:04


Det har du så sandelig ret i. Der er mange fordomme når det kommer til heste valg.

Jeg er selv i den situation, at skulle have ny hest. Det er ikke småting man høre fra folk, alle har en mening om hvad man skal købe eller ikke købe. Jeg syndes nok at det ind imellem er ret kraftige agumenter der kommer.

Min erfaring siger mig at alle heste kan lære det, det kan jeg også huske at en dygtig cowboy, der har stor erfaring skrev herinde på nettet, hvis jeg forstod ham ret. Per etellerandet....

Men men men... Jeg er jo nok alligevel lidt som alle de andre (et menneske), den næste hest jeg køber, ser ud til at blive en paint......

Hvorfor?...
Jeg er så nysgerrig efter at mærke og se, om det nu også er rigtig hvad alle de kloge mennesker siger.

Hilsen
Susanne

Når kun det bedste er godt nok!:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 09:53
jeg rider DV og Haflinger. Vi er ikke kommet så langt så vi starter stævner.
Jeg er glad for dem alle, om de kan måle sig med en quater ... for mig kan de, og det ser jeg som det vigtigste.
Sussie ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 09:59
Hej Chiva,
Der er ikke noget galt i at købe en Frederiksborg - men om den er egnet til western eller ej er en anden sag. Alle heste kan lære at rides indenfor western, jeg har igennem årene set stort set alle racer - spørgsmålet er for mig at se ikke om de kan, men hvor gode de er til det. Det der menes, når man tilråder at løbe en QH eller PH er, at de racer er avlet til western gennem mange generationer; svarer til at hvis man vil ride væddeløb køber man en fuldblod - hvis man vil tölte køber man en islænder; ikke alle heste indenfor racen er måske stjerner, men chancen for at hesten er egnet er f.eks. større med en islænder end en fuldblod hvis man vil ride tölt.
Det betyder ikke, at en anden race ikke kan blive god, især indenfor trail ser man tit andre racer. Men man får i de fleste tilfælde foræret en del ved at ride på en hest, som er avlet til formålet.
Jeg kender godt Per Beinovs kvæg teori om, at alle hesteracer er gode til cutting, ikke kun Quarter heste, men jeg vil stille mig en tvivlende overfor det af 2 grunde: Jeg har aldrig set en anden race end en QH cutte 'for real' og i NCHA, som er åben for alle hesteracer, er 97% af hestene QH og den resterende del PH.
MEN man rider jo ikke for andres skyld men for sin egen - så hvilken hest du vil købe er jo din beslutning.
Held og lykkke med det!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 10:07
Hmmm ja hvorfor vælger folk quarter og paintheste i stedet for en araber til 10.000 eller travhest til 5.000.
Jeg har selv redet på travhest og pinto inden jeg købte en quarter. Men en travhest er altså ikke lavet på samme fabrik, som en quarter. Lidt ligesom at købe en Yamaha Virago og så melde sig ind i en Harley klub.
Jeg er sikker på at alle, som starter show nu på quarter og paint også er startet på andre racer.
Hvis man vil ride til store shows, så er de store stævner delt op i quarter og paint klasser og så er der NRHA klasser for alle racer. Og jeg har endnu ikke set en frederiksborg vinde en NRHA klasse.
Så hvis du er konkurence menneske og vil med til de store reining klasser, så er det quarter og paint. Men vil du ride team penning, cattle Penning, barrel race, pleasure, trail så kan du sagtens være med på en Frede.
Flat Creeks mest vindende ekvipage sidst år var Randi på sin flotte Oldenborg hoppe.
Til klub og trænings stævner er der overvejende heste af andre racer end Paint og Quarter. Og her bliver der ikke set ned på det.
ALTSÅ
Du kan sagtens ride western på Frederik uden at nogen ser ned på det.
Vil du være Danmarks mester i Reining bliver du nød til at købe en quarter.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 10:46
Det er nu sådan at "REGLERNE" er skrevet af Quarter ppl for Quarter heste og det samme for Paints, derved exkluderer de de andre.

Personligt startede jeg her i Danmark med Connemare og Camarge og i USA med Araber og gadekryds, men jeg må erkende at de fleste Quarters og Paints har et helt andet sind, du kan ride konkurrence på full drøn og så kan du vente på afslutningen og så står de og sover. Eller du kan sætte en 10 årig ung pige til at skridte dem af, og så passer de mere på pigen en det hun ved.

Så er der deres fysiske rammer de er bygget for at arbejde på en helt anden måde end de fleste "STORE" danske heste altså over 150cm.
med venlig hilsen, AG Paladini



http://www.bonanzawestern.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 12:19

Jeg har aldrig set en anden race end en QH cutte 'for real'

Så må jeg jo lige indsætte link til mine all-over favourit: DUSTY - der jo forøvrigt også reiner som en sveske!



/Tanja B :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 13:58
Hej Tanja,

I mine øjene ser det ikke ud til at Dusty cutter, men arbejder som reined cowhorse. Forskellen er, at i cutting har man ikke fat i hesten, det er hesten der styrer ballet, altså bruger sin cow-sence (og opdragelse) til at skille et stykke kvæg ud fra gruppen.

Dusty bliver redet med to hænder og der ser ud til at være rigtig meget tøjlekontakt. Hesten er formodentlig med på spøgen, men det er rytteren der styrer.

Tager jeg fejl?

(I øvrigt en dejlig fjeld-buk!)

Hilsen Jette
















0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 14:28

Jamen, Jette ... hvad forstand har bønder på hønsesalat ? ;-D

Jeg har aldrig set Cutting livé, ej heller redet det selv, så jeg har sådan set ikke et klap forstand på det ... benytter bare enhver lejlighed til at fremvise en Fjordhest der kan nogle ting :-)
Nok mest for at opmuntre mig selv og min egen Fjolle *S*

Og tilbage til tråden:
Jeg er enig med de øvrige. - Alle heste kan gå western på et eller andet plan, men har man ambitioner om at komme til tops, så må man vælge hest derefter.
Det er jo ikke spor anderledes end indenfor f.eks. dressur .... her er nogle racer mere egnet end andre, når vi snakker ridning på højt plan - og sådan er det bare.

/Tanja B

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 15:21
Jeg rider western på min fjordhoppe Bella - som snart er 24! Hun er en glad, meget frisk - og fornuftig. Hun er virkelig dejlig at være sammen med.
Vi bliver undervist i pleasure, men jeg har ikke noget ønske om at stille op til konkurrencer.
Jeg begyndte netop at ride western FORDI der var "plads" til min hests bygning og evner og det er lige vores temperament. Jeg kan godt se at "westernracerne" har åbenlyse foredele ved westernridning, men uanset hvilken pony/hest jeg køber efter Bella så skal den omskoles/tilrides til western.



med venlig hilsen :-D
Kir
>o< pigen med fjordhesten >o<

*Hesten er dit spejl. Den prøver aldrig at smigre dig. Den spejler dit temperament. Den spejler også din usikkerhed.

Bliv aldrig irriteret på en hest;
du kan ligeså godt lade dig irritere af dit spejlbillede.*

(Rudolf G. Binding)













0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 18:02
Tak for jeres mange opmundtrende indlæg...

Jeg har nu fundet ud af at jeg skal ride Pleasure og muligvis Trail, og ved godt at den ikke egner sig til de lidt mere krævende "grene", og jeg skal ikke ride på højt konkurrence plan, men det er KUN som hygge...


Tak for billedet af Fjollen. Den ser dejlig ud..

Der er faktisk mange som rider western på fjordbumserne, det er fedt at se. Og også rart at se at en Oldenborg kan det...*GG*
Chiva og måske snart med hest igen

Tjek min HP !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 21:54
Hej! Allerførst : Tag lige forbehold for fejl i swaret pga. tasteraturfejl...... Dette kan se åndswagt ud !!!
Du skal da bare wære glad for din Frederik. Egnet eller ikke egnet...Så sort eller hwidt er det ikke.
Jeg har selw en QH, nen det er også nange penge at betale for en hest hwis du ikke har store anbitioner på konkurrenseplan...
Jeg selw har også stor kærlighed til alwerdens blandinger og arabere. En ting er at QH ´en er freawlet ned egenskaber til de disipliner der rides i western, nen det betyder da absolut ikke at andre ikke er egnet....Klø duog Frederik bare på ned westernrdningen.
Hwis dette tasteratur ikke ar åndsagt skulle jeg giwe dig nogle eksenplern det er jeg dog sikker på at andre her på siden også kan gøre..
Kh. LoneA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 07:50
Hejsa

Jeg er nok i besidelse af en af Danmarks bedste all-breeds heste, Ricko, ½ araber og ½ "pony".

Vi har gennem tiden slået mange dygtige quarter og paints i discipliner som trail, horsemanship, showmanship og pleasure. Reining har vi ikke gjort ret meget i, dog (pral, pral) solg vi til NWR's træningsstævne sidste år, en af de ekvipager der nu er på reining landsholdet :-D.

Tros dette har nu også købt en quarter. Jeg er nemlig falden for reiningen nu, og vil gerne være Danmarks mester der, og det kan Ricko ikke indfri, så jeg må jo købe hesten der har muligehederne for det.

Jeg ser lidt på det på den måde, at man køber jo heller ikke en DV hvis man vil tølte eller en araber hvis man vil køre travløb....

Helt rigtig kan alle heste bruges til alt... men nogle er bare mere egnet til noget end andet.... og så dan er det bare.
Det nytter ikke at blive sur eller formærmet, har prøvet... jeg troet heller ikke på folk da de i starten fortalte mig at ville jeg noget inden for westernridning skulle jeg købe en quarter, men man bliver jo kloger.

Mvh
Annette
Sludder er blot noget der i bund og grund strider imod ens egen synspunkter

Se min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 10:39
Øhhh tak Birgitte. Ja Nelliepigen synes godt nok at det er sjovt. Og hun er da ved at være helt dygtig selvom hun "kun" er en oldenborger... Det betyder selvfølgelig at man ikke kan ride quarter og paint race-klasser, men hvis det ikke er det man vil ride, er der jo masser af stævner for heste uanset hvad afstamning de er i DWF og WRS regi.

Held og lykke med hyp´-en

-Randi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 15:19
Elsk den hest du har og rid det du vil, men forvent ikke at blive verdens mester.

Jeg ridder western og fanger kvæg på to Dansk varmblod,
på ca. 160 i stg. og så har jeg lige købt mig en 10 år gammel nordbakke/fuldblods krydsning som jeg er ved at omskole, derudover har jeg en Shetlænder hingst og en 28 år gammel dresur-spring pony, Newforest, som pt
lærer de helt nye ryttere at ride, efter western/ horsemanship metoder......sååååå ELSK DIN HEST OG RID
DET DU VIL.

HerligHesteHilsen Mulle {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2003 10:04
Bare lige et indskud. Jeg har solgt min elskede connemara/haflingerbl. som var perfekt til trail mm. men jeg vil også op på et lidt højere niveau og har købt en appaloosa. Nu ser jeg bare at der er utroligt få stævner til disse her i Danmark. Hvorfor er disse såkaldte "appaloosaer" ikke sidestillet med Quarter/Paints? De skulle vel i bund og grund have de samme muligheder. Hvorfor jeg købte en appaloosa istedet for Quarter/Paint? Jeg vil have en hest der ville vække opsigt blandt de andre. :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2003 10:31
Grunder er at Appaloosa foreningen (den i USA) ikke selv gør nol for at fremme sporten avlen osv. Lige meget hvor meget den danske forening gør så er der ikke nok tilslutning fordi der er ikke nok folk (ryttere) som ejer Apy'er.

Jeg bragte 12 Apy'er til DAnmark i 1982 fordi jeg selv syntes at de var (og stadig syntes) nogle herlige dyr. Men efter at have været til nogle konkurrencer i Tyskland, Holland, og Sverige, blev jeg hurtigt klar over at skulle man konkurrere så skulle man ind med en Quarter FØRST, Paint, ANDEN, og hvis man var heldigt APPY i tredie rank.

AQHA bruger ualmindelige mange penge på at træne dommere, udgive regel bøger, osv. og det er det der giver bonus.

Mojn mojn, fra avleren af PG DANE
med venlig hilsen, AG Paladini

Du kan tale med mig på WWW.PALTALK.COM,i HORSENET rummet, mød heste folk fra hele verdenen!!!!

http://www.bonanzawestern.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2003 20:07
Det er jo den rene lykke at se en fjordhest på den måde.
Jeg har selv en fjordhest, som jeg er igang med at lære western (jeg er også selv ved at lære det)
Han er bare så dygtig til det. Men indrømmet......... de andre westernryttere omkring mig er nu ikke fri for at trække på smilebåndet - han er jo FJORDHEST.
Det gør ingenting for mig, for jeg elsker min Basse : )

Marion

;-) Bag skyerne skinner solen altid ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 19:01
Nu har vi hørt så meget om hvor vidunderlig den norske fuldblod er. De kan slide, cutte og gå pleasure.
Prøv lige at se her:

Fundet på markedspladsen.
Det er jo faktisk frygteligt billigt. Tænk bare hvad Sprints kasteration har kostet. Og alt den tid der er lagt i ham.
Jeg har hørt at der faktisk er lidt reining blod i Hertug!
Havde jeg ikke alle de heste, så havde jeg købt ham.
Folk der kender mig tror nok jeg driller nu, men jeg mener det faktisk.


> Norsk fjordhest:
> Sprint er en ung vallak, født den 2. april 2000
>
> Hans mor hedder Silke Stanstorp
> Hans far hedder Hertug oprindeligt fra Norge men bor nu i Danmark
> Hans morfar hedder Nick Halsnæs
>
> Sprint har været i hænder hver dag siden han blev født og der er lagt stort arbejde i at vænne ham til berøring overalt, lyde, børn, hunde mm.
>
> Man kan sige om Sprint at:
>
> Han er ca. 135 i stang
> Han har en flot bygning med lange ben
> Han har en rigtig flot gang ( Over middel )
> Han er trailer/kørevant
> Han går flot i longe
> Han er vænnet til hovedtøj
> Han kan have saddel på
> Han har et herligt temperament
> Han er meget tillidsfuld og kærlig
> Han sælges kun pga. allergi og mangel på tid
>
> Prisen er incl. hovedtøj og longe 5000 kr.
>
>o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 19:28
......Nu fremgår det jo ikke lige om det er hesten eller ejeren der har allergi........

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 14:23
Tihii nej det er rigtigt Jette.
Vil du give 500 for hovedtøj og longe hvis jeg køber hesten?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 19:09
pøj pøj med den. Med en norsk fuldblod, er du garenteret minimal dyrlægeregninger og smederegninger. De er sunde som bar pokker. Og så skal de kun fodres sparsomt. ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 19:11
pøj pøj med den. Med en norsk fuldblod, er du garenteret minimal dyrlægeregninger og smederegninger. De er sunde som bar pokker. Og så skal de kun fodres sparsomt. ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: [GEN] Hestevalg...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2003 22:25
......Jeg vil gi' 550,-.......

Jette
0
0
Svar på denne tråd
 
 hestevalg
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 22:18
hejsa.... jeg gir alle ret i at der er visse dicipliner qh og ph er skabt til inden for western, jeg har selv en 4 årig fjodhest som er ved at lære pleasure og senere trail. og han klarer det bestemt godt. men jeg tror også det har noget at gøre med hvad man vil med sin ridnig der afgør hvilken hest man skal købe.og på hyggeplan kan alle heste jo bruges inden for western.
:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den rigtige hest
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 23:11
Hej jeg kan ikke rigtig forstå jeres holdning, når i skriver at der ikke er andre hesteracer, der sådan rigtigt har kunnet markere sig, hvad med Anita Bågøgs gamle Djoker, han har da vist gennem tiden slået, et par stykker af de temlig dygtige Quarterer og Paints her hjemme og han er da vist også Danskvarmblod er han ikke, og det var da ihvertfald ikke i teampenning ;-D
Hilsen Jeanette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo et gammelt indlæg....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 23:26
... og holdningerne har ændret sig voldsomt siden da!

Det er trods alt 2 års udvikling!

Husk min hjemmesiden!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!


www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldblod..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 18:08
Hej!!
Jeg har købt mig en Fuldblod/? sidste forår og jeg fik heller ikke andet end kritik da den kom hjem!!
Den var for tynd, den var for "nusset" at se på, "uhh, det er en fuldblod, den er tosset i hovedet", den var ikke egnet til western osv.. Men jeg kan fortælle dig at det er en værre gang bavl at sige at det er noget skidt, for den (og andre) er lige så gode som en paint, quater osv!! Jeg har lige fået min i tilridning hos en western-proff og der fik jeg at vide at alle heste er gode heste til f.eks. western! Han fortalte mig en historie om en fjolbakker (de er sku kære!!) der var meldt til et western-stævne (stort stævne endda) mod alle de fine og dygtige quaters, paints osv, og ved du hvad?? den vandt sku hele lortet! (undskyld sproget) Den udførte alle øvelserne perfekt (på nær slided, men hva fanden) og slog dem alle sammen! Og ahn sagde at min var harmonisk, kærlig og nok skulle blive en god western hest, selvom den måske kan blive lidt varm.. for hun er lige så god en hest som alle de "rigtige" western heste (skal lige siges at jeg intet har imod pait, quater osv., ville gern selv have én, faldt bar pladask for min hoppe).
Så go for it!! Ingen skal stoppe dig med deres kommentarer og sure opstød :-P

KnuZZer Lindis og Gaia
- Fuldblod - verdens bedste hest i mine øjne
8-)

Elsk og vær kærlig mod din hest, og du har en ven for livet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 About the QH
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 00:13
English dimwit here, I just wanted to pull your attention to the fact that the quarter horse was never bred specifically for cutting or western riding, it was and is bred to racing the quarter mile. Thus the name quarter horse. As for the PH or paint horse, it's not really a breed, like you Danish warm blood, it's a mix or another breed all together, an Arabian or quarter with a paint coloration can be added into the register(and when I say Arabian, it's usually a mix, as I'm aware that Arabian relay if ever have a paint coloration). The only reason that people here in Denmark associate these breed with west riding is because the breeds originate from the US, where there are the more common breed and that would enplane the high percentage present in NRHA. Of cause the body build of some breeds are better suited to the strains of western riding in general, it does not insure the horse success in the sport. Attitude is as much a factor and anything else. Thus I conclude that breed does NOT matter, as you can easily find an Arabian, DV, hano., mix or other with a body build and attitude more or less suited to western riding.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hi Christina!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 13:21
Are you actually able to read danish, since you have showed up here in this debate?
I`m asking of curiosity.
Please don`t misunderstand, you are off course very welcome as everyone else.

Most of us here know that the Quarterhorsebreed was originally made for quartermile racings. But a lot of us do also know, that the skills from these quarterhorses, were actually used to improve the 1800`s cattlehorses in the west. The fact that the breed is most used for, - and are the best cutting, reining and working cowhorses are inevidable. That is very easy to see on the NCHA`s, NRCHA`s and NRHA`s Showrecords. And especially these horses are breed for their special performances in these events. No other horsebreed has been able to reach their heights.

That other horses can be used for reining and cowhorseclasses is perfectly all right; but they don`t
have the athletic abilyties.
I have seen arabs on videos, from the states, with amazing abilyties in the above mentioned disciplines; - but nertheless they don`t show up in the top scoring lists, and everyone with a little serious background knows that they are harder to train, because of their higher level of spirit and especially because they don`t have enough straingth in their hindquarters, which requires the outmost of the trainer`s and rider`s balance

That Quarterhorses are cross breeds, we also are very much aware of. Most breeds are!

Take for instance the Danish Warmblood!
There are at least 8 different breeds involved in developing this breed, which by the way is not over 30 years old.
At last but not least, you can not register a painted arab in the APHA.

Kindly
Conny

> WESTERN CONSULTS
Nu med WESTERN Journalen på forsiden.
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 all bow to the wise one
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 23:19
Dude let me bow down to your wisdom;-), I am in ore. Yeah I can read a bit of Danish, but I mainly rely on an online translation site. I can speak it, but never really learnt the reading and writing part. Dude you know way more about this than I do, so I shall back down, and leave you the stage (feel free to recite Shakespeare) metaphorically speaking. :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 If you`re calling me titles....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 00:06
I prefer Ma`am, please!
:-*
Conny


> WESTERN CONSULTS
Nu med WESTERN Journalen på forsiden.
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider