Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Grim ælling - smuk svane
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 19:51

Her lige omkring Toris 2 års fødselsdag mente jeg at nu var tiden til at afprøve sadlen i longen. Hun har haft den tunge sadel på en enkelt gang før, sidste efterår, hvor vi bare gik en lille tur. Nu har vi fået lidt styr på longearbejdet, så nu skulle de to ting forenes.

Det kunne ikke gå nemmere, hun tog det hele i stiv arm, så jeg har endnu engang givet hende en knuser for ekstraordinært godt arbejde!

Hun gør det nemt at have en unghest, og jeg er taknemmelig for hende hver dag. Hun er også virkelig begyndt at ligne noget, og jeg må sige at min forpjuskede lille ælling er blevet til en smuk svane.

Tænk, hun ligner faktisk en der nyder det! Hvor langt er i andre nået med jeres to års heste?

Venter på en lille Cowgirl - September 2008

www.hdperformance.dk

Har du valgt hingst til din hoppe 2008?
Chex N Go - Yellow Roan Of Texas

0
0
Svar på denne tråd

hvor er hun blevet smuk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 20:00

Peanuts har også nydt godt af forårsgræsset og blevet utrolig køn de sidste par uger ( hun ligner egenligt Tori ret meget)

Hun har haft sadel på 2 gange ( en letvægts westernsadel)hvilket hun tager meget fint

og må indrømme her den anden dag lå jeg nærmest næsten henover ryggen på hende, hvilket åbenbart heller ikke var noget.

ellers laver vi ikke det store, regner med hun skal gå og hygge sig hele sommeren også til efteråret tager jeg fat åp at gøre hende ryttervant

0
0
Svar på denne tråd

Får nok gjort for lidt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:19

Mine er jo flink så en gang imellem trækker vi lidt rundt og løfter ben og den slags. Træner at jeg kan røre hende overalt osv. Men der er ingen bøvl med hende så det er lidt kedeligt :-).

Trailer, smed og broer over vand og den slags kan hun også allerede.

Jeg har ikke nogen bane hjemme. Kun fold og jeg har tidligere haft lidt dårlige erfaringer med at longere på græs. Det kan være smadderglat og så kan det godt skræmme de unge lidt når de glider.

Så det kan være vi tager lidt skridt-longering op og måske tilvænning til sadel.

Hun er jo til salg og jeg ved ikke rigtigt hvor meget folk ønsker der er gjort og hvor meget folk selv ønsker at gøre.

Om et par mdr skal min ridehest på opfriskningskursus (i træning) og så vil der helt sikkert blive tid til at få gået nogen flere ture både med hende og med min åring som er meget sød og tam men også meget utrænet. Det må vi se at få gjort noget ved så han også bliver en flink 2-års næste år.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Min lille hypper
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 21:27

bliver jo snart 3 , men vi vil da gerne lige vise lidt.

MvH Tom Hansen

Formand for Natural Western Riders

Tom´s postkasse. www.nwr.dk

Husk NWR holder Jubilæums-show på

Vilhelmsborg d.20-21/6 2008 sammen

med NRHA.DK.

0
0
Svar på denne tråd

For tidligt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 22:07

Hejsa alle :)

Jeg vil bare lige høre, om det er okay at starte en hest så tidligt? Burde man ikke lade hesten være hest i hvert fald mindst 3 år- måske 4? Vil bestemt ikke træde nogen over tæerne, men ville måske bare synes at det ville være bedst at vente til hesten er fuldt udvokset?

Men det betyder måske ikke det helt store med et år fra eller til?

Jeg har ingen erfaring i tilridning, men kan da godt se, at det er meget lettere når hesten er "smugtrænet" inden den fylder 3.

Hilsen Malene

Ps: bare et spørgsmål, ikke nogen bebrejdelse :)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pernille
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 22:50

Hvor ser hun fin ud med "tøj" på,ja kender det godt , pludselig har man en hest istedet for den lille uldtot man startede med ,spændt på at følge jer fremover.

Malene: Hej vil godt bidrage til dit spørgsmål - har selv en 4 års der er startet op som 2 års,og var i ridning 5 uger og fik så fri vinteren over ,hvor jeg bare red ham lidt engang imellem , han var klar til det ,det er ikke alle der er , nogle vokser meget der, og nogle er ikke klar mentalt , men det er efter min mening , helt klart nemmere at gøre dem ryttervante som 2 års.

Hvis man har arbejdet meget med dem fra jorden , lønner det sig også i sidste ende.

MvH Jette Hansen & Rockie

0
0
Svar på denne tråd

først i det 3. år
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 10:41

Lady bliver 2 til August. Vi arbejder stadigvæk kun fra jorden.. mangler at blive tryk ved trailer ( troede hun var blevet "kørt til" - men nej). Hun bliver ikke redet til før til næste forår, for hun er langt fra færdig med at vokse, og er MEGET højere bagtil end foran.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Stop op - Lev livet

Du ved ikke hvor længe du har det!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 16:58

Hej Malene

Mange undrer sig over den tidlige alder, men som Jette skriver, kan det gå hen og blive en stor fordel når man rigtig tager dem i træning. Personlig mener jeg, at de som 2 års kun burde blive sadelvant, acceptere bidet, lære de forskellige øvelser, som fx, spin (fra jorden), da de som 2 årige ofte mangler en masse fortil, og derfor ikke har rygmusklerne med. Hvis hesten bliver startet i en alder af 2 år, står de som regel en sæson over, når de har lært alle 3 gangarter med rytter.

Min er lige blevet 3 og er nu sadelvant, ryttervant, og vi øver nu volter. Jeg arbejdede meget fra jorden, og han ser nu de samme signaler for oven som fra neden Har sidet på ham 8-10 gange, og den 4. gang red vi en tur på vejen, lige godt 3 km. Helt alene - altså, jordarbejde lønner sig bestemt.

Mange hilsner fra Maria

0
0
Svar på denne tråd

2 års hestene
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 17:00

Hejsa.

Mange tak for svarene :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider