Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Galoppen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2003 08:30
Hej

Hvordan får jeg en hest til at samle sig i galoppen, når han nu ikke har så meget balance ???

Hvis jeg kan få ham i galop, spæner han bare afsted...

Jeg skal selvfølgelig have træner på, men er bare nysgerrig.
Chiva og måske snart med hest igen

Tjek min HP !
0
0
Svar på denne tråd

Re: [RID] Galoppen
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 09:43
Howdy Chiva

Der er 2 ting du skal koncentrere dig om, nemlig
Speed Kontrol
Versade

Speed kontrol - du skal ikke fortsætte den ene volte efter den anden i galop
- sæt hesten i galop, kun 3-4 galopsping så ned i skridt - skift retning - stop op - lad hesten stå stille ind imellem.
igen et par galopspring og så fremdeles.

Rid versader igen og igen - skift med at hesten er vendt ind i volten og ud af volten. Naturligvis i alle 3 gangarter - din hest bliver smidig og får en god balance og tempoet bliver mere moderat.

Og meget vigtigt - du skal variere din ridning - når jeg skriver versader skal du naturligvis ikke kun ride versader - skift - men versader bør indgå hver gang du rider.

God fornøjelse!

Med venlig hilsen

Per Beinov

www.bbwesternservice.dk
0
0
Svar på denne tråd

de 3 T-er
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 18:33
Ja... Du må jo prøve at give hesten lidt mere balance...Man skal skynde sig langsomt. Kontragalop kan evt. hjælpe lidt på balancen og som ovenfor anført tempovariationer rid frem og kort af. Og :

Husk de 3 T-er: TID, TRÆNING og TÅLMODIGHED.

Held og lykke, m.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Re: de 3 T-er
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 18:36
Hov tilføjelse: Med tempovariation mener jeg at blive i galop og øge skridtlængden ved at ride frem og prøve at korte galoppen af igen med forhåbentlig mindre og mindre hjælp efterhånden.

Overgange fra galop til trav etc. som Per skriver kan du også øve.

-Randi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 22:38
Hvad er en Versade???????????????? ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2003 11:40
Howdy Jawipe

AT beskrive en versade er ikke så lige til når du ikke ved hvad det er.
Men jeg skal forsøge ganske kort at give dig en ide om, hvad det drejer sig om.

Versaden er en øvelse, der består i, at lære hesten at gribe ind under sit tyngdepunkt med det indvendige bagben.
Versaden kan udføres lige ud og på volte og på volte ind i volten og ud af volten.
Det er en øvelse som er god til heste, fordi den bevirker at hestens bagpart aktiveres.
Udføres versaden på en volte er hesten nød til at gå længere frem med bagbenene end forbenene, hvorfor bagparten aktiveres.
Top ryttere indenfor cutting udfører versader - men det ved de sikkert ikke at de gør.

Hvis du ønsker en dybere forståelse af versaden vil jeg anbefale dig at læse bogen,
KLASSISK RIDEKUNST skrevet af Bent Branderup.

Med venlig hilsen

Per Beinov
http://www.bbwesternservice.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2003 17:49
En versade er en tresporet bevægelse hvor 1ndvendige forben er på et spor for sig selv, udvendige forben og indvendige bagben er på et spor sammen og udvendige bagben på et spor for sig selv. Kan beskrives som en slags schenkelvigning hvor hesten er bøjet til indvendige side. Hvis du rider ned ad langsiden skal forparten være lidt indenfor hovslaget, hesten bøjet indad og bagparten i hovslaget.

Hvad Per sikkert mener (er det ikke det her Per:) er at du skal prøve at skubbe bagparten lidt udad i f.eks en 20 m. volte mens du bøjer af til indvendige side (uden at hænge i udvendige tøjle så hesten stiver sig), så hesten får indvendge bagben ind under sig. Men husk ikke for længe ad gangen. Ret op og skub ud igen og ret op........

Randi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider