Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Austarlsk Cattledoghvalpe - ØV
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 07:02

Så er de de små blevet 7 uger. Og endnu dejligere end nogensinde. Glæder mig dagligt over deres fine udvikling.

-Der er meget arbejde, men det er altså bare så sjovt at se hvordan de vokser til. Alle er fine og livlige og meget meget søde.

Men. Der er bare lige en enkel ting der ikke er så godt. Om en uge, er de helt parate til at komme ud i nye hjem. Der er desværre bare ikke rigtig gang i salget. Inden jeg lavede kuldet, havde jeg for nemmelsen af at jeg kunne sælge mindst 15 hvalpe! Måske har jeg grebet det forkert an. Hører at andre avlere, be'r om et forkud på en hvalp, det har jeg så ikke gjort. -Egentlig bare stolet på at folk der har sagt at de vil købe en hvalp, holder ord. Sådan gik det ikke.

Der er absolut intet galt med hvalpene på nogen måde. De er faktisk et ret fint kuld. De er velstimulerede, sunde osv.

Det er en gyselig tanke, at man har avlet et super kuld hvalpe, dejlige små liv, for så blot at få dem aflivet. Øv.

Selvfølgelig er jeg villig til at gå ned i pris, hvis dette kan redde hvalpenes liv. Men at forære en cattledog bort, er en dum idé. Den slags hunde, skal til hjem der har overvejet havd de får. At få en sig en hvalp, blot fordi den er gratis, kan nemt ende i noget skidt. Så hellere i hundehimlen med de små.

Bekymrede hilsner

Jette

7 dejlige Australsk Cattledog-hvalpe er født 1. marts! Søger nye hjem omkring 1. maj!

0
0
Svar på denne tråd

Nu behøver
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 08:36

du vel ikke ligefrem at få dem aflivet! Mange avlere kræve depositum hvis man vælger en hvalp meget tidligt i forløbet og hvis de skal "holde" hvalpen til den er klar til at flytte hjemmefra. Det er nogle søde hvalpe men en speciel race og det kan vel gøre at der ikke er så mange købere som hvis det var en schæfer. Jeg håber I kan få dem afsat til nogle gode hjem. Desværre har jeg ikke selv mulighed for at købe en af dem, selv om man ikke kan lade være med at forelske sig lidt i de søde hvalpebilleder. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Jette dog.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 08:39

Ahh vent nu og se. De er uimodståelige ingen tvivl om det. Det er jo problemet med nettet og alle de fine billeder. Folk forelsker sig jo hovedkuls. Jeg selv er en af dem....

Tror også jeg kunne have lovet dig noget, hvis jeg havde været 20 år yngere.

Synes også det er en høj pris,(specielt hvis man regner kiloprisen), men sådan er det med udbud og efterspørgelse.

Herre gud !!! Folk giver mellem 10-14000 for en blanding, bare der chihovHOVhov i.

Lille smule tålmodighed så skal køberne nok komme. Der er måske også nogle der overvejer pasningen i sommerferien.

Jeg tager nu gerne mod et par stykker.... hvis du alligevel skulle forære dem væk. Jeg kan jo se, at Aisia stadig råber efter mig.

Held og lykke med salget.

2 års hingste sælges:

Oldenborg født 12/5-06.... Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

½ Dartmoor født 3/5-06.... Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.

0
0
Svar på denne tråd

De er så skønne..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 08:52

De er bare så skønne Jette

Jeg har en dejlig ung labrador og ville så gerne have en hund mere. Du kan tro at jeg tit har tænkt på at kontakte dig, da jeg synes det lyder som en helt fantastisk race. Men så har jeg vendt den med min bedre halvdel, som også meget gerne vil have en hund mere, men ikke på nuværende tidspunkt Så jeg må have tålmodighed, selvom det er mega svært

Hvad er prisen på dine dejlige hundebasser?

De bedste hilsner Line

Cowgirls do it better!
0
0
Svar på denne tråd

Skønne hvalpe
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 08:53

Mon ikke at der kommer gang i salget ? Jeg har selv prøvet at sælge et par kuld hvalpe, og her kom der først rigtigt gang i det sent. De er ihvertfald smadder skønne og jeg kan , som de andre også omgående forelske mig bare af af se billederne.

Jeg skal desværre ikke selv have hund .

Hilsen Lone

JL COWHORSES

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.sitecenter.dk/ranchhorse

PEP`N PERFECT AQHA stallion

Tilmeldt NRHA Futurity

American Quarter Horse ...

0
0
Svar på denne tråd

Det er en af
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 08:56

de racer der står øverst på min race-shoppingliste og jeg skal have hund på et tidspunkt.

Men ikke lige nu hvor jeg først bruger 10-12 timer pr dag på arbejde og transport + så lige 2-3 timer oveni hos ridehesten på vej hjem.

Alenedage på så mange timer kan man slet ikke byde nogen hund.

Men en dag når hverdagen forløber anderledes....

Typisk at folk er vældigt interesserede og så falder fra når bordet begynder at fange.

Det sker også feks når man arrangerer clinics og andre arrangementer.

Nu er det jo en sjælden race så der er sikkert også folk er går og leder men ikke kan finde dem.

Prøv derfor i Tyskland og Sverige. Det er jo ofte westernfolk.

Jeg ser dem jævnligt på Wittelsbuerger og prøve f.eks. Bukefalos.com for Sverige.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Prisen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 09:02

Ja, kære venner,

Gode hestefolk til mine hunde, men 17-års forvirrede piger, der regne med at rejse udenlands 1 år, om et par måneder, er altså ikke et særlig godt bud. Den slags folk har jeg så selv afvist...

Prisen var oprindelig sat til 9.500, hvad jeg selv gav for min tæve. Hannen har vist været rigtig mange gange dyrere.

Jeg er holdt op med at tælle de udgifter jeg har på at lave kuldet, da jeg nåede op på ca. 25.000....

Men prisen på den enkelte hvalp er helt sikker til alvorlig forhandling, til de rette folk.

Så giv et seriøst bud, hvis du har de rette omstændigheder for en ACD.

Vil selvfølgelig helst have at hvalpene skal leve, men på den gode måde!

Bedste hilsner

Jette

7 dejlige Australsk Cattledog-hvalpe er født 1. marts! Søger nye hjem omkring 1. maj!

0
0
Svar på denne tråd

Jette..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 09:18

Ved ikke hvor du har annonceret, men som andre er inde på, er racen så speciel, at køberne ikke hænger på et hvert gadehjørne.

Prisen er den, den er ! Som du skrev, skulle den rigtige hanhund også findes. Og de hænger jo heller ikke på et hvert gadehjørne.

Vi gav 5500 for en labber (DJR) for 4 år siden, og her er avlsmatrialet dog noget nemmere at gå til.

2 års hingste sælges:

Oldenborg født 12/5-06.... Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

½ Dartmoor født 3/5-06.... Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe Brun forv. stang 128.

0
0
Svar på denne tråd

8 uger.....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 02:40

Jeg troede at loven var sådan i Danmark at hvalpe og killinger ikke måtte fjernes fra moderen før at de var 12 uger???

Det var måske bare noget jeg har hørt,at det var det bedste, og at man gerne ville have det gennemført ved lov????

mvh Den Gamle Smed

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 07:13

Nej, sådan er loven ikke i Danmark.

Med hensyn til hunde, er det normalt at hvalpene kommer i nye hjem når de er 8 uger gamle, selvom nogen er begyndt at mene at det er sundere for dem når de er 10. Mht. katte, har jeg hørt det er bedste når de er 10. Men kender ikke så meget til katte.

Har læst i en artikel i Performace Horse ang. hyrdekonkurerancer i åben land fra hest, at moderen skilles fra hvalpene når de er 6 uger og hvalpene sepereres fra hinanden når de er senest 8 uger, hvor de præsenteres for deres menneske (hyrde), Dette for at hvalpene skal "relate" mere på mennesker end hunde. Jeg har ikke selv nogen holdning til om det skulle være skidt eller godt. Dog er der dog ikke noget så ynkeligt, som at se en lille stakkels hundehvalp, sidde helt alene og fortabt, i en boks uden "hundevenner."

Mine hvalpe er sammen, i et rum med en stor fælles kurv og et hjørne med spåner til at besørge i. Der er masser plads til de kab løbe og lege. De bliver lukket i haven rigtig mange gange om dagen, hvor de får lov at være ude til de begynder at lægge sig. Så kommer de ind. Tæven bestemmer selv hvor meget hun gider at være sammen med dem. Tæve og hvalpe er dog lukket hver for sig om natten, for at skåne tæven. Det er faktisk stort set kun om natten, at de besørger inde, så det ser ud til at virke fint.

Jeg beholder hvalpene til de er max. 3 mdr. (13-14 uger), da jeg mener at de allersenest her bør reletere tæt til mennesker, for at blive gode hunde blandt mennesker. De skulle jo helst ikke blive som ulve.

Du som bor i Australien, kender måske racen, og vil derfor vide, at ikke mange mennesker i DK har de fornødne omstændiger for en "Blue Heeler". Jeg ville ikke kunne bære at sende en hvalp ud til folk, hvor jeg var i tvivl om den ville få det OK. Det ville blive den rene ulykke, med frustrerede hunde og frustrerede mennesker. Jeg mener ikke nødvendigvis at man behøver at have oceaner af plads for at have en ACD, men den skal allefald have noget fornuftigt at lave. Jeg har faktisk afvist et par stykker, der helt oplagt ikke vidste hvad de ville gå ind til og ikke havde mulighederne for at aktivere hunden.

Så din præsentation, det ser rigtig godt ud, det du laver. En skam du ikke er i DK. Her er der ikke mange smede der gider at varmsko, hvilke er et mega problem, bla. når det gælder sliders. De mener at man kan købe færdige i så mange varianter, at man altid kan finde noget der passer næsten og så bare give skoen et knald med en hammer. Man kan bare ikke slå på en slidingsko, da den ar alt for bred. Har dog fundet en fyr fra Sydafrika, der gider varmsko.

Bedste hilsner

Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 08:00

Hej

Rigtig lækre hvalpe du har der,skal ikke selv have nogen da jeg har hund.

Ang smed ja så bruger jeg også kun en der varmskoer.Mener også de laver det bedste arb.

Samson R.I.P 30/9.07

0
0
Svar på denne tråd

Vakre valper!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 12:30

For noen vakre valper!!

Synd de ikke befinner seg i Norge

0
0
Svar på denne tråd

kan fortælle
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 18:19

at der er lovgivning på kattekillinger som siger 12 uger

Pia

Så er det herretid, vi forventer en hel masse fede skjorter hjem både til reining/pleasure/cutting mm se mere på www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skønne hunde
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 16:20

Hej Jette

Det er nogle dejlige hvalpe du har!

Jeg har selv haft Aust. cattledog indtil for et par år siden...men Smokey blev 14 år og hun er savnet hver dag.

Cattledogs er pragtfulde hunde, de er super intelligente, elsker udfordringer, knytter sig tæt til "deres" menneske og har - specielt i deres unge år - et behov for aktivering - i form af hyrdning, frisbee, agility ect. Det er noget ganske særligt at have en cattledog i sit liv.

Der er steder hvor man kan gå til undervisning med sin hund - her kan anbefales www.hyrdehund.dk.

Jeg håber du finder gode hjem til dine skønne hvalpe.

M.v.h

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

tralalalal
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 16:34

jeg skal vidst lige hjem og snakke med dem derhjemme, men jeg er altså helt forelsket i dem!!! men jeg troede de var solgt allerede he. jeg vender lige tilbage til dig, evt. på pb.

de er bare for lækre.

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 16:37

obs. vi har en blandings hund i forvejen og bor på en gård med både heste, og køer, samt grise om sommeren, så det kunne blive en mulig hyrdehund, til vores kvæg. vi kender også nogle der har får, så arbejde ville den få nok af

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider