Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bomløs western sadel??
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 18:42

Hej, har kigget lidt på en bomløs western sadel fra Naturhesten. Der er 3 forskellige, hvilken det skulle være, ved jeg ikke endnu...

Spørgsmålet er bare om de er "noget værd"? Det er til en unghest, som jo vil ændre sig under tilridning og træning og da jeg ikke har råd til at købe sadler i et væk, faldt tanken på en bomløs. Har i forvejen en alm. engelsk sadel som skal tilpasses flere gange, så det ville være dejligt hvis jeg kunne få en western sadel der ikke kræver så meget tilpasning!!!

Håber nogen kan hjælpe, er totalt grøn i western-verdenen!!!

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs western sadel
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 23:24

Slet ingen erfaringer med bomløse??? Vil gerne have en western sadel også, men aner faktisk intet om dem. Ved godt der skal en med erfaring til at se om den kan ligge ordentligt på dyret, men vil gerne vide mere om sadlerne generelt.

Har unghest og da den ændre sig meget, skal en western sadel med bom vel også tilpasses? Og hvor meget kan den tilpasses?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 08:45

En "alm." western sadel kan ikke tilpasses overhovedet.

Enten passer den eller også gør den ikke - det gør det sommetider vanskeligt at finde den rigtige sadel og mange skifter sadel undervejs som hesten vokser eller sætter muskler.

Jeg har ingen erfaring med bomløse - men jeg følger med her og håber nogen er klogere, jeg har nemlig også tænkt på hvor gode de bomløse er.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 10:54

Hej.

Jeg har en bomløs fra Naturhesten model Arizona med tilhørende underlag.

Den er jeg glad for og den passer på alle 3 heste ;-)

Jeg red i den til KK stævnet.

Vil sige, at den er fin at starte ud med, jeg vil dog ønske mig en rigtig western sadel med tiden som vi bliver bedre til det her western ridning.

ellers kommer der også en lækker bomløs western sadel her;

www.reitsport-silverado.de/ index.php/cPath/90_305/category/ baumlos-western.html

Jeg havde bare ikke lyst til at vente på den kom på hjemmesiden og købte den fra naturhesten, men jeg syntes den anden her er flottere.

Med Venlig hilsen
Lisbeth.

www.ulvegaarden.dk

Sælges;
Rolig og fornuftig plag

med et flot skind og et godt eksteriør og interiør :-)

Hjem før pris.

0
0
Svar på denne tråd

bomløs
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 17:26

Jeg rider med en bomløs, som jeg er ganske glad for.

Da jeg skulle købe gik jeg egentlig bare op i at sadlen skulle passe og heldigt nok gør den jo så det ;-)

Men min vokser heller ikke mere så er det jo lidt nemmere.

jeg vil sige at man skal ikke bare købe en bomløs og så regne med at den kommer til at passe af sig selv med tiden, få en til at hjælpe med at kigge på om det passer.

Men selve sadlen er super og både min hest og jeg er meget glade for den.

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs westernsadel
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 09:36

Hej Tikki

Jeg har redet i bomløs sadel i ca. 3 år nu og aldrig om jeg vil have andet. Min hest er UMULIG at finde sadel til - stejl lænd, rund som en tønde (ikke overvægtig, bare umarkeret), stor skulder. Jeg har prøvet alverdens engelske sadler til ham (dengang red jeg ikke western) - stoppede med at tælle da jeg nåede de 50.. Så jeg gav op og købte en Barefoot Cheyenne fra Naturhesten, hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt.

Den passer altid, hvilket er en stor fordel for især min hest, da han har allergi og dermed har perioder, hvor han ikke kan rides ret meget og derfor taber lidt muskelmasse. Desuden tager han en del på om sommeren ;-) En anden fordel er, at vi kan ride i flere timer uden at jeg får ondt bagi - det er ligesom at sidde på en blød pude, selv i min sadel, der er 3 år gammel. Jeg synes også, at holdbarheden på sadlerne er fin. Jeg har brugt min næsten hver dag siden jeg fik den og den er stadig pæn, på trods af at jeg aldrig har pudset den (ups..). Gjordstropperne skal nok skiftes om et halvt års tid, men det er også det.

En kritik af de bomløse sadler er, at der ikke er noget støtte i. Og nej, der er ikke meget støtte i, men det ser jeg ikke som en ulempe, da du får en rigtig god balance og opstilling - den bomløse "tvinger" dig til at lære at sidde korrekt på hesten.

Jeg køber selv en Barefoot Arizona når jeg har fået sparet lidt penge sammen - siden vi er konverteret til western skal vi vel have en westernsadel ;-)

Line & Magoo

- Bor du på Fyn og er du interesseret i western?

Så join vores team i Bogense. Undervisningen foregår ved landsholdsrytter Sannee Klindt, alle er hjertelig velkomne, uanset ambitionsniveau.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider