Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bøger og undervisning...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2003 20:28
Hejsa

Jeg er normalt dressurrytter, men har de seneste år gjort meget i horsemanship. Derfor er jeg begyndt at interessere mig lidt for western, da det også virker som en mere naturlig måde at ride hesten på. Er der nogen der kender nogle gode bøger om emnet, eller en god instruktør i nærheden af Silkeborg? Instruktøren skal være én af dem, der kan få hesten til at stoppe fra den vildeste galop, smuk samlet på bagparten, uden at røre tøjlen.

Håber nogen kan hjælpe
Hilsen Luna ;-)
Hesten kan sagtens leve uden os, men vi ikke uden den!
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Bøger og undervisning...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2003 05:59
DET KAN ALLE MINE HESTE SOM JEG HAR TRÆNET, DET ER IKKE NOGEN KUNST...........
med venlig hilsen, AG Paladini

http://www.bonanzawestern.com
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-02-2003 13:44
Hej Luna.
Af seriøse/professionelle western trænere er der ikke så mange, som der er indenfor engelsk ridning. En seriøs og meget professionel træner kan jeg anbefale Helle kristensen, som har en western ranche der hedder Valley view. Hun bor ved Mønsted i nærheden af Viborg.
Hun har tilredet en af mine ungheste og det er det bedste jeg har gjort for den. Idag går den på distriktsplan (dressur) og får sjælden under 66% til stævner.Faktisk har den bare i januar fået 70% og derover 3 gange.Den rides med meget lette tøjler og har virkelig lært at standse på stedet når man beder den om det første gang. Den er allerede på vej til at blive A-pony.Dette udelukkende pga. Helles træning af hans adfærd,lydighed osv.De nye ejere har kun haft ham i ca.4 mdr. Før deres tid har han aldrig startet et eneste stævne. Jeg får selv undervisning af Helle på min nye western hest(som Helle også har haft i træning). Det er utrolig lærerigt. Man får lært tingene fra bunden. Hun er utrolig dygtig .
Hvis du vil vide mere om hende og hendes principper så kan du maile til mig.

MVH.
HEBN
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-02-2003 14:02
..Jeg har set en video med Bob Mayhew. Den synes jeg er god og forklarende. Den hed vist nok "basic principles".

-Randi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider